Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021

Χρώματα

Αφορμή για τη σημερινή μας τηλεκπαίδευση το διαδικτιακό παραμύθι τ΄'ασπρο μπαλόνι φτάνει στην άκρη του ονείρου. (Πάτησε εδώ για να δεις το παραμύθι)  Η εικονογράφηση του παραμυθιού εκπληκτική. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες και κάνοντας ερωτήσεις, τα παιδιά ξετυλίγουν την υπόθεση του παραμυθιού, τα συναισθήματα των ηρώων, προσπαθούν να βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει, μα το κυριότερο αντιλαμβάνονται πως πρέπει να αποδεχτούμε το ποιοι είμαστε και να προσπαθήσουμε όχι να αλλάξουμε αλλά να γίνουμε καλύτεροι. 
Φτάνοντας στο τέλος αναθέσαμε στα παιδιά να προσπαθήσουν να ζωγραφίσουν μπαλόνια που ίσως συνάντησε στο δρόμο του ταξιδιού του μέχρι την πολειτεία του ουράνιου τόξου. Οι ζωγραφιές τους όμορφες πρωτότυπεςες, εμπλέκοντας την καθημερινότητά τους παρελαύνουν ήρωες κινουμένων σχεδίων, κλόουν και το βασικότερο όλων χρώματα. Κάθε μπαλόνι εικαστική αποτύπωση χρωμάτων.
Αλλά πως μπορούμε και βλέπουμε τα χρώματα, γιατί άραγε βλέπουμε όλα τα χρώματα;
Ερωτήσεις που προσπαθήσαμε να λύσουμε παρακολουθώντας την προσομοίωση έγχρωμη όραση (phet colorado)( Πάτησε εδώ αν θέλεις να παίξεις κι εσύ με τους φακούς και τα χρώματα) 
Οι διατυπωμένες υποθετικές ερωτήσεις ωθούν τα παιδιά στο να απαντήσουν.
Τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν ανάψω το φακό που έχει πράσινο ή κόκκινο ή μπλε χρώμα;
Τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν ανάψω δύο χρώματα μαζί ;
Τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν ανάψω και τους τρεις φακούς;
Δεκτές πάντα όλες οι απαντήσεις των παιδιών ακόμη κι εκείνων που σαν απάντηση θα πουν δεν ξέρω. Συνεχίζοντας εκτελούμε και διαπιστώνουμε τι ακριβώς συνέβει. 
Ανακαλύψαμε λοιπόν πως το λευκό είναι η σύνθεση χρωμάτων. Μετρήσαμε τα χρώματα, διαπιστώσαμε τις εντάσεις των χρωμάτων, τη φωτεινότητά τους. Απολαύσαμε τις μείξεις χρωμάτων και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε γιατί βλέπουμε κάθε φορά ένα χρώμα κι όχι όλα. 

18/2/2021
Νέα άτομα στην τάξη και επιλέγουμε να παρουσιάσουμε και πάλι την προσομοίωση σχετικά με την έγχρωμη όραση, θέλοντας όμως να κατανοήσουν και τα παιδιά πως δημιουργείται το λευκό χρώμα.
Ερωτήσεις υποθετικές και πειραματισμοί. Φθάνοντας σε ένα συμπέρασμα πως το λευκό χρώμα περιέχει τα χρώμα τα της ίριδας.
Κατασκευή του δίσκου του Νεύτωνα. Προτρέπουμε τα παιδιά να πάρουν χαρτόνι και με τη βοήθεια ενός ποτηριού να σχεδιασουν έναν κύκλο και να τον κόψουν. Δείχνουμε με την κάμερα πως θα τραβήξουν γραμμές για να χωριστεί ο κύκλος σε 6 μέρη. Διαμοιράζουμε τον δίσκο του Νεύτωνα και μελετούμε τα χρώματα και την ποσότητα αυτών. Ανοιγουμε δύο τρύπες στο κέντρο και περνάμε σπάγγο. Περιστρέφουμε το δίσκο και τα παιδιά παρατηρούν πως όταν ο δίσκος περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα είναι αδύνατον να διακρίνει ο εγκέφαλος τα χρώματα. Όταν ελαττώνεται η ταχύτητα μπορεί να διακρίνει τα χρώματα. 
Σημ: κάποια παιδιά μας είπαν ότι δεν είχαν τα ίδια χρώματα με αυτά που δείξαμε και τους προτείναμε να μας πουν αύριο τι ακριβώς συνέβει με το δικό τους δίσκο όταν περιστράφηκε
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου