Φυσική αγωγή

3/2/2017
Παιχνίδι διαδρομών με εμπόδια 
Τα παιδιά εκτελούσαν μία συγκεκριμένη διαδρομή όπου έπρεπε να κινηθούν ανάμεσα στα εμπόδια στη συνέχεια να περάσουν ανάμεσα από 2 πλάκες από αφρώδες υλικό σε σχήμα σκεπής και να προχωρήσουν προς το τέλος όπου έπρεπε με τη βοήθεια βόλων να σχηματίσουν ένα τρίγωνο τοποθετώντας τους βόλους στις τρύπες και διαγράφοντας με το χέρι τους το τρίγωνο που σχημάτιζαν.

3/11/2016
Το μάθημα της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο συνδέεται με όλους τους τομείς του αναλυτικού μας προγράμματος. Σήμερα συνδέσαμε το μάθημα αυτό με τα μαθηματικά και συγκεκριμένα με τις ευθείες και τεθλασμένες γραμμές ή αλλιώς ζικ-ζακ. Τα παιδιά έχοντας στο χέρι τους ένα μπαλάκι διέσχιζαν μία διαδρομή ανάμεσα σε κώνους και στο τέλος της διαδρομής υπήρχαν 3 κώνοι που έπρεπε να τοποθετήσουν επάνω το μπαλάκι.Κατόπιν επέστρεφαν τρέχοντας σε ευθεία γραμμή και έπαιρναν μπαλάκι, ζικ -ζακ ανάμεσα στους κώνους και συνέχιζαν μέχρι να τοποθετήσουν μπαλάκια σε όλους τους κώνους.
Επόμενο παιχνίδι στήσαμε εμπόδια τα οποία έπρεπε να περάσουν τα παιδιά και να γυρίσουν γύρω από τους κώνους που είχαν επάνω τους μπαλάκια χωρίς να ρίξουν κανένα. Σε περίπτωση που κάποιο μπαλάκι έπεφτε γιατί το ακούμπησαν έπρεπε να το τοποθετήσουν στη θέση του και να συνεχίσουν από κει που σταμάτησαν.
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε ένα εμπόδιο και τους κώνους σε ευθεία γραμμή κοντά ο ένας με τον άλλον οι οποίοι είχαν επάνω τους μπαλάκια. Τα παιδιά πηδούσαν το εμπόδιο διέσχιζαν με γραμμή ζικ ζακ τους κώνους και επέστρεφαν τρέχοντας σε ευθεία γραμμή.





24/2/2016


22/2/2016
Παιχνίδια στην αυλή

12/1/2016
Στη διάθεση των παιδιών υπήρχαν μπάλες μικρές που χωρούσαν στην παλάμη τους και μπάλες μεγάλες . Δουλεύοντας σε ζευγάρια έπρεπε να περιφέρουν τη μπάλα από αριστερά προς τα δεξιά και στη συνέχεια από πάνω προς τα κάτω. Τα ζευγάρια και στις δύο περιπτώσεις βρίσκονταν πλάτη με πλάτη . Στην πρώτη περίπτωση οι πλάτες έπρεπε να ακουμπούν  ενώ στην 2η έπρεπε να μην ακουμπούν και τα πόδια να βρίσκονται σε διάσταση.

                 


30/10/2015
Περπάτημα με αφροπόδαρα.
Με κάθε μας παιχνίδι σκοπό έχουμε να απελευθερώσουμε την κίνηση των παιδιών.
Σήμερα δοκιμάσαμε να διανύσουν τα παιδιά μια απόσταση έχοντας όμως στα πόδια τους αφροπόδαρα.
Είναι μία άσκηση που διασκεδάζει τα παιδιά αλλά με απώτερο στόχο την εξάσκηση της μυικής δύναμης στο σκοινί του αφροπόδαρου ώστε να μπορεί να κινηθεί μαζί με τα πόδια των νηπίων.
Βελτιώνει επίσης και την αίσθηση της ισορροπίας γιατί δε βρίσκονται πλέον σε επαφή με το έδαφος.
Tα παιδιά πάντα δουλεύουν σε ζευγάρια και είναι πάντα νικητές όταν και το ζευγάρι μας κατορθώσει να εκτελέσει τη διαδρομή. Σε περίπτωση που ο αριθμός των παιδιών είναι μονός και δε σχηματίζονται ζευγάρια ή ένα παιδί ξανακάνει ζευγάρι με τον τελευταίο ή το ζευγάρι είναι μία από τις δύο νηπιαγωγούς που την ώρα εκείνη δουλεύουν με τα παιδιά
Τα παιδιά που περιμένουν τη σειρά τους ή που έχει περάσει η σειρά τους συνήθως επιβραβεύουν λεκτικά την προσπάθεια και των δύο παικτών.

22/9/2015

Πρώτη επαφή των παιδιών με τις μεγάλες μπάλες. Τα περσινά μας παιδιά καλούνται να κάνουν τρίπλες τα φετινά μας παιδιά θέλουμε να κυλήσουν την μπάλα με τα χέρια τους και να διανύσουν μία διαδρομή.
Κάποια από τα φετινά μας παιδιά υποστηρίζουν πως μπορούν να κάνουν κι εκείνα τρίπλες.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδρομή και δείχνουμε έναν πιο απλό τρόπο  για τρίπλες. Πιάνω σηκώνω αφήνω τη μπάλα και μετά πιάνω. Μία άσκηση που βοηθά στην εξέλιξη του οπτικοκινητικού συντονισμού.
Κάποια παιδάκια που δυσκολεύτηκαν να σηκώσουν τη μπάλα δούλεψαν με μικρότερη αερόμπαλα. Τα παιδιά πάντα επιβραβεύονται για την προσπάθειά τους από τις εκπαιδευτικούς και κάθε μας επιβράβευση οδηγεί σε μεγαλύτερη προσπάθεια από εκείνα.

27/5/2015
Τσουβαλοδρομίες
Πόσες φορές μέσα από τα παιχνίδια που παίζουμε με τα παιδιά ταξιδεύουμε στο παρελθόν; Οι τσουβαλοδρομίες που σήμερα δοκιμάσαμε με τα παιδιά με ταξίδεψαν στην εποχή που κι εγώ σαν παιδί πήγαινα σχολείο. Το αστείο πήδημα του βατράχου, ο συναγωνισμός με τους φίλους για το ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέλος της διαδρομής, η αγωνία να μπούμε γρήγορα μέσα στο τσουβάλι αλλά και γρήγορα να βγούμε από αυτό, γιατί αυτό ήταν το μυστικό για να δώσουμε προβάδισμα στην ομάδα μας, το οποίο θα έφερνε και την πολυπόθητη νίκη.
Διαφορές με το τότε ότι δεν υπάρχει τόσο έντονος ο ανταγωνισμός. Τα παιδιά επιβραβεύουν τον παίχτη φωνάζοντας ρυθμικά το όνομά του. Σήμερα όμως παρατηρούμε και μια άλλη πολύ σημαντική διαφορά. Η άνεση στο είδος αυτό του τρεξίματος, η ευκολία με την οποία μπαίναμε και βγαίναμε από το τσουβάλι θεωρείτο δεδομένο από τους εκπαιδευτικούς της εποχής μου. Στην εποχή όμως των παιδιών μας τίποτε στο θέμα κίνησης δεν είναι δεδομένο. Τα παιδιά κλεισμένα στα διαμερίσματα με τους τόσους περιορισμούς, ο φόβος των γονιών να αφήσουν το παιδί στο δρόμο να παίξει, δρουν ανασταλτικά στην ανάπτυξη της κίνησης των παιδιών μας.
Καλούμαστε λοιπόν να απελευθερώσουμε την κίνηση του παιδιού.
Απολαύστε κάποια στιγμιότυπα από το σημερινό μας παιχνίδι παρακάτω.



16/5/2015
Αλυσίδα
Παιχνίδι μια λέξη μικρή μαγική γεμάτη φαντασία που περικλείει την εφευρετικότητα μικρών και μεγάλων. Τι πιο ωραίος τρόπος να μιλήσεις για τη συνεργασία αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε και να τηρούμε κανόνες;  Παιχνίδι που δημιουργήθηκε από τις νηπιαγωγούς και που βέβαια για να φέρουν σε πέρας τα παιδιά θα έπρεπε να συνεργαστούν, να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίον θα μετέφεραν το στεφάνι στο σώμα του διπλανού τους χωρίς να λύσουν τα χέρια τους. Στην αρχή δυσκολεύτηκαν αλλά στην πορεία βρήκαν τρόπους να μεταφέρουν ευκολότερα το στεφάνι στο διπλανό τους. Όσο πιο ομαδικά δούλευαν τόσο πιο γρήγορα μεταφερόταν το στεφάνι.



22/5/2015

Με τα παιδιά στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας παίζουμε παιχνίδια. Σήμερα δοκιμάσαμε 2 καινούρια παιχνίδια. Τα παιδιά στην αρχή θεωρούν πως είναι πολύ εύκολο. Διαπιστώνουν όμως στην πορεία πως πρέπει να θυμούνται τους ελάχιστους κανόνες που έχουν και να τους εφαρμόζουν αν θέλουν τη νίκη.
Γίνονται μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού υπεύθυνα για τον επόμενο παίχτη που θα ακολουθήσει τον προηγούμενο. Πρέπει να εμψυχώνουν τον κάθε παίχτη ξεχωριστά. Κάθε παίχτης να γίνεται γρηγορότερος από τον παίχτη της αντίπαλης ομάδας.
Οι στόχοι μας  η ταχύτητα, η συνεργασία των παιδιών μεταξύ τους και η λεπτή κινητικότητα. Νικήτρια η ομάδα που θα επιτύχει όλους αυτούς..
Παθιάζονται φωνάζουν εμψυχώνουν άλλοι θυμούνται άλλοι ξεχνούν. Περιμένουν το αποτέλεσμα. Απογοητεύονται όταν ανακοινώνουμε ότι οι ομάδες είναι ισόπαλες. Κάποιες διαμαρτυρίες στην αρχή αλλά σβήνουν όταν εξηγούμε γιατί ήταν ισόπαλες οι ομάδες.
Κάνουν ταυτόχρονα με την επεξήγηση μας και το δικό τους απολογισμό και κρίνουν πως το αποτέλεσμα ήταν δίκαιο. Η απογοήτευση αρχίζει στιγμιαία να σκιάζει τα πρόσωπα τους, αλλά σε δευτερόλεπτα η ισοπαλία μεταφράζεται μία νίκη για μας μία για τους άλλους και η ικανοποίηση απλώνεται στα πρόσωπά τους. Αυτή η εναλλαγή των συναισθημάτων ( και όχι μόνο) είναι που κάνει το επάγγελμά μας μοναδικό.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου