Βήματα για τη ζωή

27/4/2015
Αγαπώ - μισώ
Τα παιδιά έχοντας στη διάθεσή τους κάποιες εικόνες άρχισαν να συζητούν σχετικά με αυτές.
Η ιστορία την οποία και έφτιαξαν από τις εικόνες : Δύο παιδάκια ένα μικρό κι ένα πιο μεγάλο παίζουν. Κάποια στιγμή το μικρό χάλασε την κατασκευή του μεγάλου κι εκείνο το χτύπησε. Η μαμά τους με αυστηρό και έντονο ύφος μάλωσε το μεγάλο παιδί και το έστειλε τιμωρία στο δωμάτιό του. Εκεί πήρε αγκαλιά τη σκυλίτσα του κι άρχισε να λέει πως εμένα κανείς δεν με αγαπά. Έτσι στεναχωρημένη και λυπημένη την πήρε ο ύπνος. Όταν ξύπνησε η μητέρα μπήκε στο δωμάτιο και ξεκίνησε μεταξύ μαμάς και κόρης η συζήτηση για να λυθεί η παρεξήγηση που δημιουργήθηκε ανάμεσά τους.
Ενισχύσαμε την ιστορία και με την αφήγηση δύο παραμυθιών "Ότι κι αν γίνει εγώ θα σ΄αγαπώ" και "Αγάπη".
Τα παιδιά κατέληξαν ότι αγάπη είναι συναίσθημα και σημαίνει αγκαλιά, φιλιά, χάδια, μιλάω, μαλώνω και άλλα πολλά.
Κάποια στιγμιότυπα από τη σημερινή παρουσίαση
Η σημερινή παρουσίαση μας ταξίδεψε από τη στιγμή που οι δύο γονείς αποφάσισαν να ενώσουν τις ζωές του μέχρι τη στιγμή που γεννήθηκε το πρώτο τους παιδί. Τα παιδιά μέσα από υπερηχογραφήματα και φωτογραφίες γνώρισαν τη φίλη τους από τη στιγμή της σύλληψής της μέχρι και τη στιγμή που τη γνωρίσαμε.


26/ 3/2015

Από την παρουσίαση του βοηθού. Αφού έμαθαν από τη μαμά για το πως περνά η μέρα του παιδιού στο σπίτι, τα παιδιά άρχισαν τις ερωτήσεις.
  • Ποιο είναι το αγαπημένο του παγωτό γεύση;
  • Ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό;
  • Τι του αρέσει να παίζει στην αυλή
  • Ποιο είναι το αγαπημένο του γλυκό;
  • τραγουδάει στο σπίτι;
  • Τι προτιμά να τραγουδάει; 
Αφού οι μικροί δημοσιογράφοι ικανοποιήθηκαν σταμάτησαν τις ερωτήσεις και απόλαυσαν την επίδειξη των αγαπημένων του παιχνιδιών αλλά και του παραμυθιού.

Τα συναισθήματα αλλάζουν όπως και οι προτιμήσεις μας.
ena-xelonaki-xoris-kaboukiΤο παραμύθι " Ένα χελωνάκι χωρίς καβούκι"
μας βοήθησε να επεξεργαστούμε την εναλλαγή των συναισθημάτων.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι στα παιδιά ( το οποίο και άκουσαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και με τα συναισθήματα να καθρεφτίζονται κάθε φορά στο πρόσωπό τους καθώς άκουγαν το παραμύθι) αρχίσαμε να ρωτούμε τα παιδιά για το πώς ένιωσαν οι ήρωες του παραμυθιού σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και πως ένιωσαν στη συνέχεια. Τα παιδιά όχι μόνο αναγνώριζαν τα συναισθήματα αλλά και αιτιολογούσαν γιατί ένιωθαν τόσο διαφορετικά συναισθήματα την ίδια χρονική στιγμή.
Αφού τα παιδιά εντόπισαν ότι τα συναισθήματα με τον καιρό αλλάζουν ρωτήσαμε τα παιδιά μας αν έχουν νιώσει κάτι ανάλογο.
Θα αναφέρω μόνο την απάντηση ενός παιδιού γιατί νομίζω πως φανερώνει και το πόσο μπορεί να ωριμάσει ένα μικρό παιδί αλλά και μέσα από την ωριμότητα αυτή να κάνει κατάθεση ψυχής μπροστά σε όλους τους φίλους του.
Κυρία επειδή εγώ πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που αποχωριζόμουν τους γονείς μου έκλαιγα πάρα πολύ όταν η μαμά με έφερνε στο σχολείο ( νομίζω ότι το θυμόσαστε και η κυρία Τασούλα και η κυρία Κική), δεν ήξερα κανένα παιδάκι και δεν ήθελα να φεύγει καθόλου η  μαμά μου. Σιγά- σιγά όμως γνώρισα παιδάκια κι έγινα φίλη μαζί τους, έπαιζα παιχνίδια μαζί τους αλλά και γνώρισα τα πολύ ωραία παιχνίδια που παίζουμε στο σχολείο έτσι σταμάτησα να κλαίω και τώρα κάποιες φορές δε θέλω να φεύγω από το σχολείο. Τώρα είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που είμαι στο σχολείο και παίζω με τους φίλους μου.
Τέλος εντοπίσαμε εναλλαγή συναισθημάτων και στο "Μοιρολόι του Λάζαρου". Τα παιδιά μίλησαν για τα διαφορετικά συναισθήματα των αδελφών του Λάζαρου, τη μία στιγμή ήταν στεναχωρημένες, έκλαιγαν πάνω από τον τάφο του αδερφού τους, ήταν λυπημένες που δεν θα έβλεπαν ξανά τον αδερφό τους και την άλλη στιγμή ήταν χαρούμενες γιατί ο αδερφός ήταν και πάλι μαζί τους μια και αναστήθηκε, ήταν ευτυχισμένες γιατί τον είχαν κοντά τους .

21/3/2015


Την παρουσίαση σήμερα έκλεψε ο μικρός μας φίλος που κράτησε το ακροατήριο σε εγρήγορση με τις πληροφορίες που πρόσφερε σχετικά με το επάγγελμα του πυροσβέστη αλλά και με τις γνώσεις του γύρω από τα πυροσβεστικά οχήματα. Οι μικροί μας φίλοι άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις ιστορίες που διηγήθηκε ο βοηθός. Μας διηγήθηκε την ιστορία ενός χελιδονιού που κλήθηκε η πυροσβεστική να το ελευθερώσει από το σκοινί που το είχαν δέσει. Μας πληροφόρησε ότι το παρέδωσαν στα παιδιά και τη δασκάλα τους για να το φροντίσουν μέχρι να είναι έτοιμο να πετάξει μόνο του. Μας διηγήθηκε ιστορία με ένα φίδι που οι πυροσβέστες έπρεπε να το βρουν γιατί είχε δαγκώσει ένα μικρό παιδί.Για να μην κινδυνέψουν οι πυροσβέστες το ζάλισαν με κάποιο αέριο και στη συνέχεια το αιχμαλώτισαν. 
Κάποιος από τους φίλους μας πρόσθεσε πως έτσι κάνουν κυρία οι διασώστες.


19/3/2015
Ενίσχυση προσοχής.
Στόχος μας να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι για να θυμούνται πράγματα για τους άλλους, πρέπει να τους ακούν προσεκτικά.
Να ενισχυθεί η ικανότητά τους να ακούν και να δίνουν προσοχή.
Επέλεξα μουσικά παιχνίδια για να κερδίσω την απόλυτη προσοχή των παιδιών. Αρχικά έπαιξαν με τις καρτέλες των μουσικών αξιών. Έπρεπε να ξεχωρίσουν τη μουσική αξία που χτυπούσα και να σηκώσουν την ανάλογη καρτέλα. Οι καρτέλες είχαν μόνο μια μουσική αξία.
Ανακαλύπτω τον κρυμμένο θησαυρό κάτω από τα μουσικά όργανα ακούγοντας τις μουσικές αξίες που χτυπάω. Οι καρτέλες τώρα περιείχαν 2 μουσικές αξίες. Τα παιδιά είχαν μόνο μια ευκαιρία για να ανακαλύψουν τον κρυμμένο θησαυρό. Άκουγαν επέλεγαν την καρτέλα που νόμιζαν οι φίλοι μας την χτυπούσαν και στη συνέχεια κοιτούσε ανασηκώνοντας το μουσικό όργανο αν η επιλογή του ήταν σωστή. Αν ήταν σωστή έπαιρνε το θησαυρό αν όχι επέστρεφε στη θέση του και ερχόταν άλλο παιδί.


16/3/2015

Είμαι - νιώθω περήφανος
Με τα παιδιά ξεκίνησε μια συζήτηση σχετικά  με το τι έχουν κατορθώσει να κάνουν από τον καιρό που ξεκίνησε το σχολείο. 
Τώρα έχω πολλούς φίλους στο σχολείο ενώ στην αρχή δεν είχα.
Δεν ήξερα να ζωγραφίζω όλα τα πράγματα αλλά με βοήθησαν οι φίλοι μου και τώρα μου είναι εύκολο να ζωγραφίζω.
Δεν μπορούσα να φτιάξω παζλ αλλά σιγά σιγά το κατόρθωσα.
Ξέρω να χρησιμοποιώ τη φωτογραφική μηχανή του σχολείου ενώ στην αρχή δεν ήξερα.
Μου είναι εύκολο τώρα να θυμάμαι τους κανόνες του σχολείου και να τους θυμίζω και στους φίλους μου.
Εγώ κυρία δεν ερχόμουν σχολείο αλλά τώρα έρχομαι.
Δεν μπορούσα να κόψω με το ψαλίδι αλλά τώρα κόβω, δυσκολεύομαι λίγο αλλά τα καταφέρνω.
Τώρα μπορώ να βρω τις καρτέλες των φίλων μου στην αρχή δυσκολευόμουν.
Παιδιά είμαι πολύ περήφανη για τα όσα κατορθώσατε. Εσείς είστε περήφανοι για τον εαυτό σας;
Είμαστε γιατί έχουμε μάθει πολλά πράγματα που δεν τα ξέραμε.



9/3/2015
Κατά λάθος (ατυχήματα)
Ατύχημα ,τυχαία \,σκόπιμα, επίτηδες, κατά λάθος, πρόθεση,συγγνώμη
στόχος μας να κατανοήσουν τη διαφορά ανάμεσα σε μια σκόπιμη ενέργεια και σε μια τυχαία ενέργεια . Επίσης να μάθουν με ποιον τρόπο ενεργούν σε περίπτωση που προξενήσουν ένα ατύχημα.
Τα παιδιά μίλησαν για περιστατικά που τα ίδια έχουν προκαλέσει κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην τάξη.
Εξήγησαν πως στην αρχή ο άλλος θύμωσε πάρα πολύ και νευρίασε γιατί θεώρησε ότι σκόπιμα είχε γίνει η ενέργεια. Ο ίδιος που είχε προκαλέσει το ατύχημα είπε πως στεναχωρήθηκε πολύ που ο φίλος του του φώναξε αλλά στην αρχή ένιωσε πολύ ξαφνιασμένος με το ατύχημα που προκάλεσε. Όμως εξηγώντας στο φίλο του τι είχε συμβεί και ζητώντας του συγγνώμη το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί λύθηκε και συνέχισαν να είναι φίλοι.
Ακολουθεί η παρουσίαση του βοηθού από τη μητέρα.


5/3/2015
Νοιάζομαι βοηθάω
Κάποιο παιδάκι σε μια γωνιά κλαίει, τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;
Όλα μα όλα τα παιδιά πρότειναν πως πρέπει να πάμε κοντά του να το ρωτήσουμε τι συμβαίνει. Κάποια πρότειναν να το αγκαλιάσουμε και να προσπαθήσουμε να το παρηγορήσουμε. Άλλα πάλι πρότειναν να του προτείνουμε να παίξει μαζί μας.
Είναι πολύ σημαντικό να μάθουν τα παιδιά τρόπους να δείχνουν ότι νοιάζονται.
Να καταλάβουν ότι το να ακούν είναι ένας τρόπος για να δείξουν ότι νοιάζονται.
Να κατανοήσουν ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να προσφέρουν βοήθεια.


Από τη σημερινή παρουσίαση του βοηθού.

2/3/2015
Όχι μια λέξη πολύ πολύ μικρή αλλά πολύ πολύ σημαντική.τόσο για τη συναισθηματική μας υγεία όσο και για τη σωματική μας υγεία.. Το λέμε με λέξεις, με τον τόνο τη φωνής αλλά και μα τη στάση του σώματος.Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά μας ότι πρέπει να ακούνε αυτό που λέει το σώμα μας, να κατανοήσουν ότι πρέπει να αρνούνται τα δυσάρεστα αγγίγματα, να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν δικαιώματα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Το ένα παιδί έκανε στο άλλο κάτι που δεν του άρεσε και το άλλο έπρεπε να πει όχι και να σταματήσει το ζευγάρι του.Μέσα από τον πειραματισμό κατάλαβαν πως θα πρέπει να είναι σοβαροί όταν δηλώνουν την άρνηση αλλά ταυτόχρονα ότι θα πρέπει  να είναι υψηλός ο τόνος της φωνής, η φωνή να έχει ένταση αλλά και ότι θα πρέπει να επαναλάβω αρκετές φορές για να πάρει ο άλλος το μήνυμα..
Σήμερα κάποιο παιδί έπαιζε μαζί μου. Καταλάβαινα τη διστακτικότητα του αλλά του τόνισα πολλές φορές πως θα πρέπει να ενεργήσει σαν να έπαιζε το φίλο του. Εξήγησα στα παιδιά ότι ο φίλος μου με πάτησε και εγώ θεώρησα ότι έγινε επίτηδες γι αυτό κι εγώ αρχίζω να τον χτυπώ.Το παιδί διστακτικά λέει όχι, μετά  ο τόνος της φωνής υψώνεται και επειδή συνεχίζω την ίδια συμπεριφορά αρπάζει και τα χέρια μου και προσπαθεί να με ακινητοποιήσει. Μετά με κοιτά στα μάτι και αργά συλλαβιστά επαναλαμβάνει τη λέξη όχι. Την ώρα που παίζαμε κάποιο άλλο παιδάκι προτείνει "κλότσα τη κι εσύ στο πόδι. Στην προτροπή αυτή του παιδιού άρχισε ένας διάλογος:

  • μα αν τη κλοτσήσει θα κλοτσήσει και αυτή το παιδί
  • τότε θα ξεκινήσει ένας πόλεμος
  • θα κινδυνεύσουν να χτυπήσουν και οι δυο
Πολύ γρήγορα απέκλεισαν τη βίαιη αντίδραση και επικεντρώθηκαν στην προσπάθεια του φίλου τους προτείνοντας τρόπους και επιβραβεύοντας τον θετικά.

  • Μπράβο συνέχισε
  • κοίτα την στα μάτια
  • πιο δυνατά πες όχι
  • κράτα της τα χέρια
  • προσπάθησε να την πάρεις αγκαλιά, ο θυμός θα ξεφουσκώσει και τότε θα μπορέσεις να μιλήσεις μαζί της


.

19-2-2015
Ακούω το σώμα μου
Γλωσσικές έννοιες: Ευχάριστο άγγιγμα Δυσάρεστο άγγιγμα
Παιδιά θα θέλατε να μου πείτε αν βέβαια γνωρίζετε τι ακριβώς σημαίνει άγγιγμα;
Οι απαντήσεις των παιδιών: αγκαλιά, φιλί, έρχομαι κοντά σε κάποιον.
Πολύ ωραία παιδιά.
Θα θέλατε τώρα να μου πείτε μερικά από τα πράγματα που μπορούμε να αγγίξουμε;
Προτείνουν: ζώα, μολύβι, ξύστρα,φωτογραφίες, παιχνίδια, αυτοκίνητο, χιόνι κ.λπ
Άρα παιδιά όλα τα πράγματα που υπάρχουν γύρω μας μπορούμε να τα αγγίξουμε.
Κυρία τον ήλιο δεν μπορούμε να τον αγγίξουμε γιατί είναι πολύ μακριά μας, αλλά και καίει πολύ
Πολύ ωραία. Εκείνος μπορεί να μας αγγίξει;
Ναι τον νιώθουμε όταν έχει ήλιο γιατί μας ζεσταίνει.
Παιδιά όλα τα αγγίγματα είναι το ίδιο ευχάριστα;
Όχι δεν μας αρέσει όταν μας κλοτσούν ή μας χτυπούν, μας δαγκώνουν, μας σπρώχνουν.
Θα μπορούσατε να μου πείτε και αγγίγματα που σας προκαλούν ευχαρίστηση;
Να μας παίρνουν αγκαλιά, να μας φιλούν, να μας χαϊδεύουν, να μας χαιρετούν, να μας ακουμπούν φιλικά, να χαρίζουμε ένα φιλί στη μαμά όταν φεύγει από το σχολείο.


5-2-2015
Θυμωμένος , Επιθετική συμπεριφορά- Διαχείριση Θυμού
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας ένα παραμύθι με τίτλο "Ο Θυμός".
Στη συνέχεια γράψαμε το όνομα του συναισθήματος στον πίνακα και τα παιδιά το διάβασαν.
Ρωτήθηκαν αν έχουν νιώσει ποτέ το συναίσθημα αυτό και πως αντέδρασαν όταν το ένιωσαν. Φυσικά και η απάντηση όλων ήταν ΝΑΙ, γιατί κάποιος τους είχε σπρώξει ή τους είχε χαλάσει την κατασκευή τους ή γιατί ο αδερφός τους την ώρα που έβλεπε dvd άλλαζε τα κανάλια της τηλεόρασης ή όταν κάποιος τα δέρνει ή τους φωνάζει. Οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν πολύ πολύ διαφορετικές. Θυμώνουν τα παιδιά όταν η μαμά και ο μπαμπάς νευριάζουν, όταν κάποιος άλλος μιλάει γι αυτά και λέει για το πως νιώθουν, όταν κάποιος  τα κοροϊδεύει . Αυτές είναι κάποιες από τις απαντήσεις που έδωσαν τα παιδιά.
Ζητήθηκε από τα παιδιά να εξηγήσουν την επιθετική συμπεριφορά μια και εγώ δεν καταλάβαινα τι ακριβώς σημαίνει αυτό. Ένα παιδί διάλεγε ζευγάρι και στη συνέχεια χωρίς να μιλούν έδειχναν την επιθετική συμπεριφορά. Σημαντικό πολύ το ότι ήταν σε θέση να ξεχωρίζουν πότε ακριβώς η συμπεριφορά ήταν επιθετική μια και αποκωδικοποιούσαν όλη τη στάση του σώματος αλλά και την έκφραση του προσώπου.
Σημαντικό βέβαια κομμάτι του σημερινού μαθήματος η διαχείριση του θυμού. Τεχνικές τις οποίες δείξαμε στο σχολείο 
  • Διαφραγματική αναπνοή.
  • Η μπάλα του θυμού ή στο σπίτι το μαξιλάρι του θυμού. Εκεί μπορούν να εκτονώνουν το θυμό τους χτυπώντας την μπάλα ή το μαξιλάρι και φωνάζοντας.
  • Κλείνω τα μάτια μου και φέρνω στο μυαλό μου μία εικόνα που με ηρεμεί και μετρώ μέχρι να ξεφουσκώσει ο θυμός μου.




2/2/2015
Χαρούμενος - λυπημένος
Ξεκινήσαμε γράφοντας τις λέξεις και τα παιδιά σε κάθε γράμμα αποκωδικοποιούν τη φωνή του και κατόπιν σχηματίζουν συλλαβές και κατόπιν σχηματίζουν τη λέξη
Αφού ανακάλυψαν τη λέξη που η κυρία έγραψε στον πίνακα αρχίζουν το κάθε ένα να λέει πότε ένιωσε αυτά τα συγκεκριμένα συναισθήματα.
Κάποιες από τις απαντήσεις τους βλέπετε στην πιο πάνω εικόνα.
παίζουμε με τη μουσική και εκφράζουμε το συναίσθημα που μας προξενεί. Αυτή τη φορά προτιμήσαμε να ακούσουμε παραδοσιακή μουσική της πατρίδας και τα παιδιά έδειχναν το πως ακριβώς αισθάνονταν με όλο τους το σώμα.
Τα πρόσωπα τους φανερώνουν τόση λύπη. Το σώμα συμμετέχει κι αυτό. Το περπάτημα γίνεται αργό κάποιο κρύβουν το πρόσωπό τους υποδηλώνοντας έτσι το πόσο στεναχωρημένοι είναι.Έχουν πιαστεί σε κύκλο αλλά το βήμα έχει γίνει πολύ αργό και το χαμόγελο έχει σβήσει.
Αντίθετα όταν από τον υπολογιστή ακούγεται ο μπάλος αρχίζει ο χορός το γλέντι. Τα πάντα πάνω τους γελάνε και είναι ανάλαφρα. Χτυπούν παλαμάκια πιάνονται σε κύκλο και χορεύουν.

27/1/2015
Ενότητα των συναισθημάτων.
Στον πίνακα γράφουμε ένα ένα τα γράμματα της λέξης και τα παιδιά λένε τη φωνή του κάθε γράμματος, ακολουθεί ο ήχος της συλλαβής. ( ένα παιχνίδι που μας βοηθά να εντοπίζουμε την πρόοδο του κάθε παιδιού στον συγκεκριμένο τομέα. Κάθε φορά έχουμε και μια καινούρια έκπληξη)
Τα παιδιά αρχίζουν να λένε πως συναίσθημα είναι αυτό που κάποιος νιώθει.
Νιώθω την αγάπη, νιώθω την αγκαλιά, νιώθω το κλάμα.
Συναίσθημα είναι η ευτυχία η χαρά η λύπη η ζήλια.
Τονίζουν πως όλοι έχουν νιώσει συναισθήματα τα οποία προσπάθησαν να τα κατηγοριοποιήσουν σε καλά και κακά. Χρησιμοποιούν τη λέξη άσχημα και περικλείουν όλα τα άσχημα συναισθήματα τη λέξη καλά και εννοούν όλα τα καλά συναισθήματα. Προσπαθούμε να αποκλείσουμε τις δυο αυτές λέξεις γιατί θέλουμε να χρησιμοποιούν όλες τις λέξεις και να εκφράζουν κάθε φορά το μοναδικό συναίσθημα που νιώθουν.
22/1/2015
Άραγε μπορώ να κάνω δύο πράγματα ταυτόχρονα; Υπάρχουν άραγε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα; Αν υπάρχουν γιατί δεν μπορούν να γίνουν;
-          - Θα μπορούσατε να μου δείξετε 2 δουλειές που μπορείτε να κάνετε μαζί;
-          Να σκουπίζω και να καθαρίζω τα τζάμια.
-          Όταν όμως λέμε καθαρίζω τι εννοούμε;
-          Καθαρίζω όλο το σπίτι και όχι ένα μέρος του.
-          Για σκεφτείτε πράγματα που κάνουμε εδώ στο σχολείο και τα κάνουμε ταυτόχρονα;
-          Ζωγραφίζω και μιλάω την ίδια στιγμή στο φίλο μου
-          Παίζω και κρατώ το φίλο μου από το χέρι. Τα παιδιά πρότειναν πολλά πράγματα και επεκτάθηκαν και στην καθημερινότητα του σπιτιού και ιδιαίτερα της μαμάς.
-          Κα η μαμά μου μιλάει στο τηλέφωνο και ταυτόχρονα μαγειρεύει.
-          Με το ένα χέρι ανακατεύει το φαγητό και με το άλλο ανοίγει το ντουλάπι για να πάρει το αλάτι.
-          Ο μπαμπάς μου πολλές φορές οδηγεί και μιλάει στο κινητό του
-          Παιδιά θέλω να σκεφτείτε αυτό που πρότεινε ο Χάρης και να μου πείτε αν θα έπρεπε να γίνονται ταυτόχρονα αυτά τα δύο.

-          Όχι απαντούν με ένα στόμα γιατί είναι πολύ επικίνδυνο 


Σήμερα με το 6ο μάθημα με τίτλο ΜΕ ΑΚΟΎΤΕ;
Βοηθοί μας ο Γκίλμπο η μαϊμού και η Μελίσια η Καμηλοπάρδαλη.
Τα παιδιά μέσα από τα παιχνίδια διαπίστωσαν πόσο σημαντικό είναι να ακούμε χωρίς περισπασμούς. Διηγήθηκαν περιστατικά από τη ζωή τους που ενώ ήθελαν κάποιος να τους ακούσει δεν τους άκουσε. Παραδείγματα.
πολλές φορές μιλώ και ρωτώ κάτι την αδερφή μου αλλά εκείνη δε μου δίνει σημασία και με αγνοεί.
Όταν ο μπαμπάς μου βλέπει ποδόσφαιρο κι εγώ θέλω να του πω κάτι σημαντικό δεν με ακούει μάλιστα νευριάζει που τον ενόχλησα.
Κάποιες φορές που η γιαγιά μου βλέπει τηλεόραση κι εγώ της μιλώ εκείνη δεν ακούει ή γιατί έχει δυνατά την τηλεόραση ή γιατί είναι "κολλημένη" στο έργο της.
Βέβαια όλα τα παιδιά είπαν πως νιώθουν θυμωμένα όταν συμβαίνει αυτό και πολύ στεναχωρημένα και για να τους ακούσουν πρέπει να υψώσουν τη φωνή ή να τους πιάσουν και να τους κουνήσουν για να καταλάβουν ότι τους μιλάμε.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την παρουσίαση του βοηθού και στα δύο τμήματα

Από το κλασικό τμήμα 
Από το Ολοήμερο τμήμα

1/12/2014
Μάθημα 7ο
Έννοιες μερικοί όλοι.
              Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι
Παιχνίδι γευσιγνώστες 
Πριν αρχίσει το παιχνίδι, ρωτάμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τους γευσιγνώστες. Εξηγούμε ότι είναι σύνθετη λέξη δηλαδή φτιάχνεται από την ένωση 2 άλλων της γεύσης και της γνώσης. Ρωτάμε για την κάθε μια ξεχωριστά. Παιδιά τι νομίζετε πως είναι η γεύση;
- Κυρία αυτό που μπορούμε να καταλάβουμε με τη γλώσσα μας, αν κάτι είναι νόστιμο ή άσχημο ή είναι γλυκό.
- Πολύ ωραία παιδιά. Τι είναι γνώση; ( τα παιδιά λένε ότι δεν ξέρουν) Αν πω σε κάποιον να μου φτιάξει ένα τρίγωνο θα μου το φτιάξει; 
- ΝΑΙ
- Ποιος θέλει να έρθει; Το παιδάκι που ήρθε έφτιαξε το τρίγωνο.
- Πολύ ωραία νομίζω πως όλοι σας ξέρετε τι σημαίνει γνώση. Με κοιτούν. Το ότι γνωρίζω κάτι αυτό είναι η γνώση.
Παίζουμε με τη γεύση και προσπαθούμε να εντοπίσουμε αν όλα είναι γλυκά ή ξινά κ.λ.π
Ακολουθεί βίντεο από την παρουσίαση των βοηθών και στα δύο τμήματα
.


4/12/2014
Μάθημα 8ο
Γλωσσικές έννοιες: Αν- Τότε , Γιατί -Επειδή
Στόχοι : να αντιληφθούν ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στο προηγούμενο και στο επόμενο.
             να αντιληφθούν ότι οι σωματικές εκφράσεις έχουν των συναισθημάτων έχουν να κάνουν με                πράγματα που μας συμβαίνουν.
              να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την επαγωγική σκέψη 
Στα παιδιά δείξαμε 2 εικόνες ενός αγοριού και ενός κοριτσιού που ήταν χαρούμενα και ρωτούσαμε τα παιδιά γιατί ήταν χαρούμενο το παιδί. Μερικές από τις απαντήσεις τους βλέπετε πιο κάτω.



Πατώντας στην πιο κάτω διεύθυνση μπορείτε να δείτε τις κάρτες που χρησιμοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα
  

 Από τη σημερινή παρουσίαση του βοηθού από τη μητέρα του.      

15/1/2015
Απόσπασμα από την παρουσίαση του παιδιού με τη συντροφιά της μαμάς.
        

Μαμά και κόρη παρουσιάζουν στα παιδιά το αγαπημένο τους τραγούδι.



Στο σημερινό  μάθημα ασχοληθήκαμε με τις λέξεις ίδιο διαφορετικό. Παίξαμε πολλά παιχνίδια με τα παιδιά αλλά και διαβάσαμε τα παραμύθια "Ένα σκουλήκι .... με φτερά! "  "Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου