Ένα από τα θέματα που κάθε φορά δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο μας είναι το ανθρώπινο θέμα. Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών χρησιμοποιούμε το ανθρώπινο πρόπλασμα. Ένα δυναμικό μοντέλο που ωθεί τα παιδιά στη μάθηση. Εμπλουτίζουμε πάντα το θέμα μας με βιντεάκια από το youtube και με πολλά πολλά παραμύθια. Ένα από τα παραμύθια που φέτος διαβάσαμε είναι η Δόνα Τερηδόνα του Ευγένιου Τριβιζά.
Αφού τελειώσαμε το παραμύθι και παίξαμε και το παιχνίδι τα δόντια και η τερηδόνα κάποιο παιδάκι ρώτησε: κυρία η Δόνα Τερηδόνα είναι ίδια με την κυρία Δικτατορία;
Απευθύνθηκα στο σύνολο των παιδιών και εκείνα άρχισαν να λένε το τι συνέβαινε σε κάθε παραμύθι και καταγράφονταν από τη Νηπιαγωγό.
Μελετώντας την καταγραφή τα παιδιά συμπέραναν ότι ήταν ίδιες. Τα παιδιά εντόπισαν κοινές έννοιες και στα δύο παραμύθια και προχώρησαν και σε γενίκευση ότι αυτός που στερεί την ελευθερία του άλλου είναι ένας δικτάτορας.
Ίσως πείτε πως δεν είναι σχετικό με το θέμα και ίσως συμφωνήσω κι εγώ αλλά με εξέπληξε ο τρόπος με τον οποίο τα παιδικό μυαλό επεξεργάζεται τα ερεθίσματα που προσφέρουμε στο Νηπιαγωγείο.
Αυτή είναι και η μαγεία του επαγγέλματος μας να προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποίο το παιδί χτίζει τη γνώση κάνοντάς τη κτήμα του.
Αφού τελειώσαμε το παραμύθι και παίξαμε και το παιχνίδι τα δόντια και η τερηδόνα κάποιο παιδάκι ρώτησε: κυρία η Δόνα Τερηδόνα είναι ίδια με την κυρία Δικτατορία;
Απευθύνθηκα στο σύνολο των παιδιών και εκείνα άρχισαν να λένε το τι συνέβαινε σε κάθε παραμύθι και καταγράφονταν από τη Νηπιαγωγό.
Μελετώντας την καταγραφή τα παιδιά συμπέραναν ότι ήταν ίδιες. Τα παιδιά εντόπισαν κοινές έννοιες και στα δύο παραμύθια και προχώρησαν και σε γενίκευση ότι αυτός που στερεί την ελευθερία του άλλου είναι ένας δικτάτορας.
Ίσως πείτε πως δεν είναι σχετικό με το θέμα και ίσως συμφωνήσω κι εγώ αλλά με εξέπληξε ο τρόπος με τον οποίο τα παιδικό μυαλό επεξεργάζεται τα ερεθίσματα που προσφέρουμε στο Νηπιαγωγείο.
Αυτή είναι και η μαγεία του επαγγέλματος μας να προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποίο το παιδί χτίζει τη γνώση κάνοντάς τη κτήμα του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου