Τα παιδιά έφεραν πληροφορίες σχετικά με την ακοή των εντόμων και ανακοίνωσαν στην τάξη ότι τα έντομα ακούν με τις κεραίες τους. Μπήκαμε στο διαδίκτυο για να επιβεβαιώσουμε την πληροφορία και ταυτόχρονα παρατηρήσαμε και άλλα έντομα που είχαν τον ακουστικό πόρο στην κλείδωση των ποδιών. Στη συνέχεια άρχισαν να παρατηρούν πως ότι έχουν από τη μία πλευρά τα έντομα το έχουν κι από την άλλη.
Από αυτή την παρατήρηση των παιδιών περάσαμε στη συμμετρία.
Αρχικά ζήτησα από τα παιδιά να συμπληρώσουν τη μισή πεταλούδα που είχα σχηματίσει στον πίνακα κάτι που τα δυσκόλεψε πάρα πολύ, μια και για εμάς ακόμη είναι πολύ δύσκολο να φτιάξουμε συμμετρικό το άλλο μισό. Με συζήτηση αποφάσισαν να μη δώσουν ιδιαίτερη σημασία στο μέγεθος και να προχωρήσουν στην τοποθέτηση των σχημάτων που παρατηρούσαν στα φτερά της.
Τα παιδιά όμως απλώς τοποθετούσαν δικά τους σχήματα χωρίς να παρατηρούν αυτά που ήδη υπήρχαν στο μισό της πεταλούδας.
- Παιδιά, τι νομίζετε είναι μια ολόκληρη πεταλούδα ή είναι δύο μισές;
- Είναι μία ολόκληρη.
- Για κοιτάχτε τις εικόνες που έχουμε μπροστά μας; Τι παρατηρείται;
Καταμέτρησαν τα πόδια τα φτερά, τα σχήματα και άρχισαν να λένε πως ότι σχήματα έχει από τη μία πλευρά έχει κι από την άλλη.
- Για παρατηρείστε τώρα την πεταλούδα που έχουμε στον πίνακα είναι μία ή δύο μισές;
Αμέσως εντόπισαν τις διαφορές και έφτιαξαν τα σχήματα που έβλεπαν και στην άλλη μεριά.
Επόμενο βήμα να εξετάσουμε στην τάξη αν έχουμε συμμετρία σε διάφορα αντικείμενα
Τα παιδιά εκεί που δεν υπήρχε άξονας συμμετρίας πρότειναν διαφορετική τοποθέτηση της κορδέλας για να μπορούν να έχουν και από τη μία και από την άλλη πλευρά τα ίδια.
Τα παιδιά συμπληρώνουν διατηρώντας ή όχι την προϋπόθεση που από την αρχή έθεσαν (τους ρόμβους επειδή δεν μπορούμε να τους κόψουμε θα πούμε πως υπάρχει ολόκληρο. Κάποια παιδιά όμως συμπλήρωσαν το σώμα για να γίνει συμμετρικό εμφανέστατο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου