4/10/2017
Τα παιδιά αποτυπώνουν στο χαρτί τις εποχές το καθένα με το δικό του μοναδικό τρόπο.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο και μετά αρχίσαμε να ρωτάμε τα παιδιά σχετικά με αυτό που παρακολούθησαν.
-Ποια ήταν η Δήμητρα;
- Ποια ήταν η κόρη της;
- Ποιος άρπαξε την Περσεφόνη;
- Γιατί την άρπαξε; ήθελε μια βασίλισσα. Ήταν πολύ κακός. Ήθελε να μην είναι μόνος του.
- Πως ένιωσε η Δήμητρα όταν δεν έβρισκε την κόρη της;
- Τι συνέβη όταν η Δήμητρα στεναχωρήθηκε πολύ; Τα δέντρα ξεράθηκαν, τα μαρούλια, οι ντομάτες . Τα ζώα και οι άνθρωποι δεν έβρισκαν τροφή.
-Ποια ήταν η λύση που δόθηκε και ποιος την έδωσε;
- Ποιο ήταν το μυστικό που αποκάλυψε η Περσεφόνη στη μητέρα της;
- Ποιος έδωσε οριστική λύση στο πρόβλημα και ποια ήταν η λύση;
- Ποιες εποχές γνωρίζετε;
- Πόσες είναι;
Τα παιδιά αναφέρουν κι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής.
Χειμώνας κάνει πολύ κρύο.
Άνοιξη ανθίζουν τα λουλούδια.
Καλοκαίρι κολυμπάμε
Φθινόπωρο πέφτουν τα φύλλα.
Η κα Εύη μας παρουσίασε τα ονόματα των εποχών στη νοηματική γλώσσα και τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν σε ποια εποχή αναφέρεται.
Στη διάθεση των παιδιών ο πίνακας του Τσαρούχη "4 εποχές". Τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα σε μικρές ομάδες και τα καλούμε να πουν τι παρατήρησαν στην εικόνα μέσα από ερωτήσεις.
- Πόσοι άνθρωποι είναι στον πίνακα;
- Πόσοι άντρες και πόσες γυναίκες;
- Τι έχουν μπροστά τους: Επιλέγουν και αναφέρουν λουλούδι, φρούτα, μαχαίρι, ένα βάζο με λουλούδια.
-Ποια φρούτα βρίσκονται στην εικόνα;
- Αν σας ζητούσα να μου πείτε ποια εποχή συμβολίζει ο κάθε άνθρωπος τι θα μου λέγατε;
Αυτός με το μαχαίρι έιναι το καλοκαίρι. Ο άλλος άντρας φοράει παλτό και είναι ο χειμώνας. Η γυναίκα με τα σταφύλια είναι το φθινόπωρο και η άλλη με το λουλούδι είναι η άνοιξη.
- Τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος είναι φωτεινά ή σκούρα; Είναι σκουριασμένα, απαντά ένα παιδί. (Εξηγούμε πως σκουριάζουν τα μέταλλα αλλά για τα χρώματα χρησιμοποιούμε τη λέξη σκούρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου