Επεξεργαστήκαμε κάποιους πίνακες ζωγραφικής. Ζήτησα από τα παιδιά να παρατηρήσουν το θέμα τα χρώματα αλλά και να μας περιγράψουν και τα συναισθήματα που μας προξενούν.
Κάποιο παιδάκι παίρνοντας τη φωτογραφία στα χέρια του έριξε μια κλεφτή ματιά και πολύ γρήγορα την έδωσε στο διπλανό του.
Στην παρατήρηση μου πως και τελείωσε έτσι γρήγορα εκείνο απάντησε:
Κυρία είναι σαν μια ψυχή φοβισμένη και δεν μπορώ να την κρατήσω άλλο.
Δυσκολεύτηκαν πολύ να καταλάβουν τι βλέπουν στην εικόνα.
Αρχίζουν να ρωτούν μήπως είναι απόκριες κι έχουν ντυθεί;
Μήπως είναι μία θάλασσα.
Θέλοντας να τα βοηθήσω να ανακαλύψουν μόνα τους το θέμα τους είπα πως ο ζωγράφος αυτό το έργο το έφταιξε μετά από έναν πόλεμο που ξέσπασε στην πατρίδα του. Προσπαθήστε να παρατηρήσετε ένα ένα τι είναι αυτά που βλέπετε.
Βλέπω ένα πόδι
Το κεφάλι ενός ταύρου
Ένα χέρι
Ένα κεφάλι.
Παρατηρείστε υπάρχει κάποια ολόκληρη εικόνα;
Όχι
Γιατί νομίζετε ότι τα ζωγράφισε έτσι;
Μήπως γιατί είναι πεθαμένα; ρωτούν
Προσέχτε τα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει.
Είναι όλα σκούρα.
Ζωγράφισε έτσι τα πάντα γιατί ήθελε να δείξει ότι τίποτε δε γλιτώνει στον πόλεμο. Όλα καταστρέφονται.
Κυρία είναι ένα πουλί που έχει λουλούδια στα φτερά του.
Σκορπάει παντού λουλούδια.
Κρατάει στο στόμα του λουλούδια και τα αφήνει όταν πετάει.
Είναι ένα περιστέρι άσπρο.
Είναι ένα κορίτσι.
Βλέπω παιχνίδια
Κρατάει στα χέρια του κάτι και του μιλάει.
Κρατάει ένα περιστέρι και το αγκαλιάζει και το φιλάει.
Αρχικά υπέθεσαν πως είναι κάποιος πληγωμένος.
Πρότεινα στα παιδιά να μιμηθούν τη στάση του σώματος που βλέπουν στην εικόνα και να προσπαθήσουν να καταλάβουν αν ποτέ έχουν έρθει σε ανάλογη θέση και πότε.
(Ήταν πολύ αστείο να προσπαθούμε να μιμηθούμε τη στάση αυτή)
Όταν χορεύουμε κυρία. Τότε χορεύει κάτω από τα αστέρια.
Αν τώρα σας ρωτούσα ποιες εικόνες θα διαλέγατε για να περιγράψετε τον πόλεμο;
Τις πρώτες κυρία που τα χρώματα δεν είναι λαμπερά.και που λίγο φοβάσαι όταν τις βλέπεις.
Αν τώρα ρωτούσα που θα θέλατε να ζείτε στον πόλεμο ή στην ειρήνη;
Όλα τα παιδιά επέλεξαν ειρήνη, γιατί κανείς δεν σκοτώνεται από σφαίρες, γιατί όλα είναι λαμπερά, έξω υπάρχουν λουλούδια, ζώα, υπάρχουν παιχνίδια, έχουμε φαγητό βιβλία.
Nέα ανάρτηση στη σελίδα των εικαστικών
Η κραυγή του Μουνκ
Στην παρατήρηση μου πως και τελείωσε έτσι γρήγορα εκείνο απάντησε:
Κυρία είναι σαν μια ψυχή φοβισμένη και δεν μπορώ να την κρατήσω άλλο.
Η Γκουέρνικα του Πικάσο
Δυσκολεύτηκαν πολύ να καταλάβουν τι βλέπουν στην εικόνα.
Αρχίζουν να ρωτούν μήπως είναι απόκριες κι έχουν ντυθεί;
Μήπως είναι μία θάλασσα.
Θέλοντας να τα βοηθήσω να ανακαλύψουν μόνα τους το θέμα τους είπα πως ο ζωγράφος αυτό το έργο το έφταιξε μετά από έναν πόλεμο που ξέσπασε στην πατρίδα του. Προσπαθήστε να παρατηρήσετε ένα ένα τι είναι αυτά που βλέπετε.
Βλέπω ένα πόδι
Το κεφάλι ενός ταύρου
Ένα χέρι
Ένα κεφάλι.
Παρατηρείστε υπάρχει κάποια ολόκληρη εικόνα;
Όχι
Γιατί νομίζετε ότι τα ζωγράφισε έτσι;
Μήπως γιατί είναι πεθαμένα; ρωτούν
Προσέχτε τα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει.
Είναι όλα σκούρα.
Ζωγράφισε έτσι τα πάντα γιατί ήθελε να δείξει ότι τίποτε δε γλιτώνει στον πόλεμο. Όλα καταστρέφονται.
Το περιστέρι της ειρήνης του Πικάσο
Κυρία είναι ένα πουλί που έχει λουλούδια στα φτερά του.
Σκορπάει παντού λουλούδια.
Κρατάει στο στόμα του λουλούδια και τα αφήνει όταν πετάει.
Είναι ένα περιστέρι άσπρο.
Το παιδί με το περιστέρι του Πικάσο.
Βλέπω παιχνίδια
Κρατάει στα χέρια του κάτι και του μιλάει.
Κρατάει ένα περιστέρι και το αγκαλιάζει και το φιλάει.
Ο Ίκαρος από το έργο του Ματίς.
Πρότεινα στα παιδιά να μιμηθούν τη στάση του σώματος που βλέπουν στην εικόνα και να προσπαθήσουν να καταλάβουν αν ποτέ έχουν έρθει σε ανάλογη θέση και πότε.
(Ήταν πολύ αστείο να προσπαθούμε να μιμηθούμε τη στάση αυτή)
Όταν χορεύουμε κυρία. Τότε χορεύει κάτω από τα αστέρια.
Αν τώρα σας ρωτούσα ποιες εικόνες θα διαλέγατε για να περιγράψετε τον πόλεμο;
Τις πρώτες κυρία που τα χρώματα δεν είναι λαμπερά.και που λίγο φοβάσαι όταν τις βλέπεις.
Αν τώρα ρωτούσα που θα θέλατε να ζείτε στον πόλεμο ή στην ειρήνη;
Όλα τα παιδιά επέλεξαν ειρήνη, γιατί κανείς δεν σκοτώνεται από σφαίρες, γιατί όλα είναι λαμπερά, έξω υπάρχουν λουλούδια, ζώα, υπάρχουν παιχνίδια, έχουμε φαγητό βιβλία.
Nέα ανάρτηση στη σελίδα των εικαστικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου