Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

Ηλιακό ρολόι

Τα παιδιά στη διάθεσή τους ε΄χουν ένα χαρτόνι το προηγούμενο ρολόι ένα καλαμάκι και λίγη πλαστελίνη. Τα προτρέπω να σχεδιάσουν το περίγραμμα του κύκλου και κατόπιν να στερεώσουν όρθιο το καλαμάκι.
Τα αποτελέσματα φαίνονται στις εικόνες.






Οι ομάδες δεν έβγαιναν όλες μαζί και έτσι μπορούσαμε να παρατηρήσουμε και τη μετακίνηση της σκιάς που είχε παρουσιαστεί στο πρώτο ρολόι που βγήκε.
Μόλις τα παιδιά τοποθέτησαν τα ρολόγια τους παρατήρησαν ότι η το καλαμάκι έριξε τη σκιά στον κύκλο και μαρκαδόρο σημείωσαν που ακριβώς έπεσε η σκιά και κατέγραψαν την ώρα που τους είπα σύμφωνα με το δικό μου ρολόι.
Μετά από λίγο ο ήλιος κρύφτηκε και τα παιδιά παρατήρησαν ότι η σκιά εξαφανίστηκε και για λίγο απογοητεύτηκαν.Πολύ γρήγορα όμως η απογοήτευση διαδέχτηκε τη χαρά γιατί ο ήλιος ξαναβγήκε.
Περιμέναμε λίγο και μετά επιστρέψαμε στην τάξη.
Παρατηρούσαμε ανά διαστήματα την πορεία της σκιάς και καταγράφαμε. Κάποια στιγμή η σκιά ενός δέντρου έπεσε πάνω στα  3 ηλιακά ρολόγια και τα παιδιά παρατήρησαν ότι το ρολόι σταμάτησε να λειτουργεί. 
Επιστρέψαμε και πάλι στην τάξη για να πλύνουμε χέρια , να φάμε και να βγούμε διάλειμμα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά έβρισκαν διάφορες προφάσεις για να πηγαίνουν στην πάνω αυλή και να παρατηρούν τι ακριβώς συμβαίνει. 
Πριν αποχωρήσουμε από το σχολείο παρατήρησαν ότι η σκιά είχε μετακινηθεί πάρα πολύ.
Κλείνοντας ανακεφαλαιώσαμε:
Τι χρειαστήκαμε για να κατασκευάσουμε το ρολόι;
Χαρτόνι , καλαμάκι πλαστελίνη και το φως του ήλιου.
Μετά τι κάναμε;
Σχεδιάσαμε  στο χαρτόνι τον κύκλο , στερεώσαμε όρθιο το καλαμάκι.
Τι συνέβη όταν βγάλαμε τα ρολόγια στον ήλιο;
Το φως του ήλιου έκανε το καλαμάκι να φτιάξει σκιά και η σκιά του έπεσε στον κύκλο κι εμείς σημειώσαμε το πόσο περπατούσε η σκιά.
Κυρία θα το δοκιμάσουμε και αύριο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου