Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

Νερό

Σβήνουμε τα φώτα ανοίγουμε το παράθυρο, κλείνουμε τα μάτια και προσπαθούμε να ακούσουμε τη μουσική της φύσης.
Κυρία ακούω τις σταγόνες που πέφτουν
Ακούω τις σταγόνες που πέφτουν στο νερό
Ακούω το νερό που κυλά
Ακούω μπουμπουνητά
Άκουσα μία αστραπή
Κυρία ωραία η μουσική της καταιγίδας
Έχοντας απολαύσει λοιπόν το κονσέρτο της μουσικής ρωτάμε τα παιδιά:
Πώς νομίζετε ότι δημιουργείται η βροχή;
Κυρία τα σύννεφα αρχίζουν και κλαίνε
Κινούνται και γι αυτό βρέχουν
Είναι μαύρα τα σύννεφα και γι αυτό ρίχνουν νερό
Βγαίνουμε έξω από την τάξη και τα προτρέπουμε να παρατηρήσουν τον ουρανό αλλά και τη γη.
Κυρία υπάρχει στο Βασιλιά των βουνών ομίχλη.
Δηλαδή τι νομίζεις ότι είναι η ομίχλη
Είναι κάτι που μας εμποδίζει να βλέπουμε
Κυρία είναι σύννεφα που κατεβαίνουν πολύ χαμηλά 
Κυρία κοίτα σχηματίστηκε μία λίμνη
Τα σύννεφα δεν είναι μαύρα είναι άσπρα
Κυρία είδα ένα φως, είναι κεραυνός αστραπή τώρα θα ακουστεί και θόρυβος
Μπαίνουμε στην τάξη και ρωτάμε πώς νομίζετε ότι δημιουργείται η βροχή;'
Κυρία έκανε κρύο έξω μάλλον κρυώνουν τα σύννεφα και βρέχουν
Όμως που το βρίσκουν το νερό για να μπορούν να βρέχουν;
Παρακολουθούμε το video

Συζητάμε τις εικόνες που προβάλλονται στο video και τα παιδιά αποκωδικοποιούν τα όσα βλέπουν.
Το νερό ζεσταίνεται από τον ήλιο γίνεται ατμός και ανεβαίνει ψηλά. Οι ατμοί ενώνονται μεταξύ τους και δημιουργούν σύννεφα κι όταν αυτά κρυώσουν ξεκινά η βροχή.
Πολύ ωραία παιδιά. Αν τώρα σας ρωτήσω τί είναι τα σύννεφα τι θα μου πείτε;
Κυρία είναι φτιαγμένα από κάρβουνο
Κυρία είναι φτιαγμένα από μαλλί της γριάς
Κυρία είναι φτιαγμένα από βαμβάκι
Αχ τι ωραία που θα ήταν να μπορούσαμε να τα πιάσουμε και να κόψουμε ένα κομμάτι αν ήταν από μαλλί της γριάς ή από βαμβάκι. Τα παιδιά γελούν στην πρόταση της κυρίας
Παιδιά είδαμε προηγουμένως στο v;ideo πως δημιουργούνται ατμοί γιατί η θάλασσα ζεσταίνεται από τον ............... κι ότι οι ατμοί αυτοί ............................ και όταν ενωθούν σχηματίζουν τα ................ κι αυτά όταν .......................γίνονται βροχή. Τα παιδιά συμπληρώνουν την πρόταση λέει η Νηπιαγωγός. 
Δημιουργούμε στην τάξη τους δικούς μας ατμούς με τη βοήθεια του βραστήρα και τα παιδιά πλησιάζουν για να νιώσουν τη θερμοκρασία των ατμών, να αντιληφθούν πως δεν είναι κάτι που μπορούν να πιάσουν κι ότι δεν έχουν κάποιο σχήμα αλλά κι ότι αυτοί κατευθύνονται προς το ταβάνι της τάξης. 
Αντί για ήλιο χρησιμοποιούμε ......, αντί για θάλασσα νερό στην ....................... Το νερό ................... κι αρχίζουν να δημιουργούνται ατμοί. Οι ατμοί γίνονται περισσότεροι όταν το νερό αρχίζει να βράζει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου