Μετά την καθημερινή μας ρουτίνα μας απασχόλησε το ερώτημα
- Τι νομίζουμε πως είναι ο χρόνος;
Οι απαντήσεις των παιδιών πολλές και διαφορετικές. (Ακόμη κι εμάς τους μεγάλους να ρωτήσουν τι ακριβώς είναι ο χρόνος θα δυσκολευτούμε να απαντήσουμε. Δε μπορείς λοιπόν να μην νιώσεις περήφανη όταν οι απαντήσεις των παιδιών έχουν τόσο μεγάλη ποικιλία )
Σας μεταφέρω τις απαντήσεις των παιδιών.
Κάθομαι πολύ ώρα. ( ώρα η μονάδα μέτρησης του χρόνου)
Χρόνος είναι όταν γίνομαι 4, μετά 5, μετά 6...............( 'εχουν κατανοήσει την έννοια του ημερολογιακού έτους και πως ακριβώς λειτουργεί)
Καμιά φορά στο χρόνο κάνει ζέστη άλλοτε κάνει κρύο, συμπληρώνει ένα άλλο παιδί.(έχουν παρατηρήσει πως οι καιρικές συνθήκες στο πέρασμα του χρόνου αλλάζουν ΕΠΟΧΕΣ )
Χρόνος είναι ο καιρός.
Περνάει η ώρα όταν πηγαίνουμε να κόψουμε ξύλα. ( ο χρόνος είναι κάτι που κυλά)
Είναι τα Χριστούγεννα.
Δεν ξέρω.
Στην τηλεόραση μαγειρεύουν και όταν τελειώνει ο χρόνος κάτι κοκκινίζει. ( χρησιμοποιούν αντικείμενα όπως το ρολόι και μπορεί ένας χρόνος να λήξει)
Χρόνος είναι όταν λέω 1, 2, 3, 4, .......... ( γνωρίζουν πως είναι κάτι μετρήσιμο και ότι χρειάζονται αριθμοί για να το καταγράψουν)
Χρόνος είναι όταν μαγειρεύει η μαμά και περιμένει και μετά λέει είναι έτοιμο το φαγητό.
( Δεν θα μπορούσαμε νομίζω ως μεγάλοι να εξηγήσουμε καλύτερα την έννοια του χρόνου. Κάτι που έκανε εντύπωση στα παιδιά είναι το γεγονός ότι κατέγραψα και την ερώτηση δεν ξέρω. Το συζήτησαν και μου είπαν μα θα γράψεις και αυτό; Μετά από συζήτηση που κάναμε συμπέραναν πως όταν κάτι δεν ξέρουμε θα πρέπει να το πούμε για να το μάθουμε)
Δεύτερη ερώτηση που μας απασχόλησε.
Παιδιά πως νομίζετε ότι μπορούμε να μετρήσουμε το χρόνο;
( Τα παιδιά εδώ για λίγο σιώπησαν.)
Κυρία το χρόνο τον μετράμε με το ρολόι.
Η μαμά μου πάντως τον μετράει με το κινητό.( Εξηγούμε λοιπόν ότι και το κινητό έχει ένα ρολόι διαφορετικό αλλά και ότι υπάρχουν πολλών ειδών ρολόγια)
Νομίζετε πως υπάρχει άλλος τρόπος να μετρήσουμε το χρόνο εκτός από το ρολόι;
( Τα παιδιά απλώς με κοιτούν. Προσπαθώ να συγκεντρώσω την προσοχή τους στο ταμπλό που έφτιαχνα από το πρωί. ) Παρατηρούν και μετά από λίγο αρχίζουν να απαριθμούν :
Με το πρωί και το βράδυ.
Με τις ημέρες.
Με τους μήνες .
Με τις εποχές.
Με την κλεψύδρα. Στο άκουσμα της λέξης κλεψύδρα τα υπόλοιπα παιδιά κουνούν το κεφάλι τους. Το παιδάκι προσπαθεί να εξηγήσει είναι δυο μικρά μπουκάλια που ενώνονται και από το ένα μπουκάλι τρέχει στο άλλο κάτι. Παρά την τόσο ωραία εξήγηση του παιδιού ήταν αδύνατον να καταλάβουν. Ευτυχώς είχαμε κλεψύδρα στο σχολείο και έτσι μπόρεσαν να την παρατηρήσουν από κοντά και να κατανοήσουν το πως δουλεύει.
Αν τώρα συγκρίνουμε τις απαντήσεις των παιδιών στο 1ο ερώτημα και στο 2ο θα συμπεράνουμε πως έχουν αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο μετρούμε το χρόνο.
Στη σελίδα των εικαστικών θα δείτε το φθινόπωρο όπως το φαντάστηκαν τα παιδιά.
- Τι νομίζουμε πως είναι ο χρόνος;
Οι απαντήσεις των παιδιών πολλές και διαφορετικές. (Ακόμη κι εμάς τους μεγάλους να ρωτήσουν τι ακριβώς είναι ο χρόνος θα δυσκολευτούμε να απαντήσουμε. Δε μπορείς λοιπόν να μην νιώσεις περήφανη όταν οι απαντήσεις των παιδιών έχουν τόσο μεγάλη ποικιλία )
Σας μεταφέρω τις απαντήσεις των παιδιών.
Κάθομαι πολύ ώρα. ( ώρα η μονάδα μέτρησης του χρόνου)
Χρόνος είναι όταν γίνομαι 4, μετά 5, μετά 6...............( 'εχουν κατανοήσει την έννοια του ημερολογιακού έτους και πως ακριβώς λειτουργεί)
Καμιά φορά στο χρόνο κάνει ζέστη άλλοτε κάνει κρύο, συμπληρώνει ένα άλλο παιδί.(έχουν παρατηρήσει πως οι καιρικές συνθήκες στο πέρασμα του χρόνου αλλάζουν ΕΠΟΧΕΣ )
Χρόνος είναι ο καιρός.
Περνάει η ώρα όταν πηγαίνουμε να κόψουμε ξύλα. ( ο χρόνος είναι κάτι που κυλά)
Είναι τα Χριστούγεννα.
Δεν ξέρω.
Στην τηλεόραση μαγειρεύουν και όταν τελειώνει ο χρόνος κάτι κοκκινίζει. ( χρησιμοποιούν αντικείμενα όπως το ρολόι και μπορεί ένας χρόνος να λήξει)
Χρόνος είναι όταν λέω 1, 2, 3, 4, .......... ( γνωρίζουν πως είναι κάτι μετρήσιμο και ότι χρειάζονται αριθμοί για να το καταγράψουν)
Χρόνος είναι όταν μαγειρεύει η μαμά και περιμένει και μετά λέει είναι έτοιμο το φαγητό.
( Δεν θα μπορούσαμε νομίζω ως μεγάλοι να εξηγήσουμε καλύτερα την έννοια του χρόνου. Κάτι που έκανε εντύπωση στα παιδιά είναι το γεγονός ότι κατέγραψα και την ερώτηση δεν ξέρω. Το συζήτησαν και μου είπαν μα θα γράψεις και αυτό; Μετά από συζήτηση που κάναμε συμπέραναν πως όταν κάτι δεν ξέρουμε θα πρέπει να το πούμε για να το μάθουμε)
Δεύτερη ερώτηση που μας απασχόλησε.
Παιδιά πως νομίζετε ότι μπορούμε να μετρήσουμε το χρόνο;
( Τα παιδιά εδώ για λίγο σιώπησαν.)
Κυρία το χρόνο τον μετράμε με το ρολόι.
Η μαμά μου πάντως τον μετράει με το κινητό.( Εξηγούμε λοιπόν ότι και το κινητό έχει ένα ρολόι διαφορετικό αλλά και ότι υπάρχουν πολλών ειδών ρολόγια)
Νομίζετε πως υπάρχει άλλος τρόπος να μετρήσουμε το χρόνο εκτός από το ρολόι;
( Τα παιδιά απλώς με κοιτούν. Προσπαθώ να συγκεντρώσω την προσοχή τους στο ταμπλό που έφτιαχνα από το πρωί. ) Παρατηρούν και μετά από λίγο αρχίζουν να απαριθμούν :
Με το πρωί και το βράδυ.
Με τις ημέρες.
Με τους μήνες .
Με τις εποχές.
Με την κλεψύδρα. Στο άκουσμα της λέξης κλεψύδρα τα υπόλοιπα παιδιά κουνούν το κεφάλι τους. Το παιδάκι προσπαθεί να εξηγήσει είναι δυο μικρά μπουκάλια που ενώνονται και από το ένα μπουκάλι τρέχει στο άλλο κάτι. Παρά την τόσο ωραία εξήγηση του παιδιού ήταν αδύνατον να καταλάβουν. Ευτυχώς είχαμε κλεψύδρα στο σχολείο και έτσι μπόρεσαν να την παρατηρήσουν από κοντά και να κατανοήσουν το πως δουλεύει.
Αν τώρα συγκρίνουμε τις απαντήσεις των παιδιών στο 1ο ερώτημα και στο 2ο θα συμπεράνουμε πως έχουν αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο μετρούμε το χρόνο.
Στη σελίδα των εικαστικών θα δείτε το φθινόπωρο όπως το φαντάστηκαν τα παιδιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου