Στη γωνιά της συζήτησης τοποθέτησα το ανθρώπινο σώμα.
Κάποια παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον άλλα μεγάλο άλλα μικρό και κάποια έδειξαν μια "αποστροφή , φόβο"; δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω ακριβώς. Κάποια άρχισαν να ρωτούν τι είναι αυτό τι είναι εκείνο. Θέλοντας να διερευνήσω τι ακριβώς γνωρίζουν για το ανθρώπινο σώμα ξεκίνησα θέτοντας στα παιδιά μία ερώτηση.
- Τί νομίζετε πως είναι το ανθρώπινο σώμα;
Ένα σύνολο από κόκαλα.
Έχει κεφάλι, λαιμό, σώμα πόδια φρύδια μυαλό βλεφαρίδες κούτελο πόδια χέρια δάκτυλα πατούσες κοιλιά στόμα γλώσσα ποπός αφαλό στήθος μάγουλα (εδώ αναφέροντας τη λέξη έπεσαν και τα πρώτα γέλια τα οποία όμως σταμάτησαν όταν είδαν πως εγώ δεν το θεωρούσα κάτι αστείο αλλά τα παρότρυνα να σκεφτούν αν εκείνα έχουν ποπό) παπί κρέας ( τι ακριβώς εννοείς; θα ήθελες να μου πεις; Το παιδάκι λίγο κοκκίνισε αλλά μου έδειξε ακριβώς το σημείο του σώματος) πλάτη όργανα μαλλιά μουστάκι. Ένας άνθρωπος μπορεί να φοράει ρούχα μπορεί να τρώει να παίζει να ζωγραφίζει.
Αφού διαβάσαμε όσα ακριβώς είχα καταγράψει στον πίνακα συνέχισα λέγοντας αν έχουν κάτι άλλο να προσθέσουν. Συνέχισαν λέγοντας και όλα τα υπόλοιπα μέρη του σώματος όσα τουλάχιστον γνώριζαν πως λέγονταν ή όταν δεν ήξεραν περιέγραφαν αυτό που ήθελαν να πουν. (π.χ το μάτι έχει χρώμα μαύρο ή κόκκινο)
Η πρώτη διερεύνηση δείχνει ότι όλα τα παιδιά γνωρίζουν σχεδόν όλα τα μέρη του σώματος αλλά γνωρίζουν ελάχιστα σχετικά με το εσωτερικό του σώματος. Κάτι που μου έδειξαν οι συνεχείς ερωτήσεις τους σχετικά με το τι είναι κάθε μικρό κομμάτι από τα όργανα του προπλάσματος αλλά και όταν ακόμα απαντούσαν οι άλλοι ήταν αβέβαιοι και περίμεναν τη δική μου επιβεβαίωση.
Κάποια παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον άλλα μεγάλο άλλα μικρό και κάποια έδειξαν μια "αποστροφή , φόβο"; δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω ακριβώς. Κάποια άρχισαν να ρωτούν τι είναι αυτό τι είναι εκείνο. Θέλοντας να διερευνήσω τι ακριβώς γνωρίζουν για το ανθρώπινο σώμα ξεκίνησα θέτοντας στα παιδιά μία ερώτηση.
- Τί νομίζετε πως είναι το ανθρώπινο σώμα;
Ένα σύνολο από κόκαλα.
Έχει κεφάλι, λαιμό, σώμα πόδια φρύδια μυαλό βλεφαρίδες κούτελο πόδια χέρια δάκτυλα πατούσες κοιλιά στόμα γλώσσα ποπός αφαλό στήθος μάγουλα (εδώ αναφέροντας τη λέξη έπεσαν και τα πρώτα γέλια τα οποία όμως σταμάτησαν όταν είδαν πως εγώ δεν το θεωρούσα κάτι αστείο αλλά τα παρότρυνα να σκεφτούν αν εκείνα έχουν ποπό) παπί κρέας ( τι ακριβώς εννοείς; θα ήθελες να μου πεις; Το παιδάκι λίγο κοκκίνισε αλλά μου έδειξε ακριβώς το σημείο του σώματος) πλάτη όργανα μαλλιά μουστάκι. Ένας άνθρωπος μπορεί να φοράει ρούχα μπορεί να τρώει να παίζει να ζωγραφίζει.
Αφού διαβάσαμε όσα ακριβώς είχα καταγράψει στον πίνακα συνέχισα λέγοντας αν έχουν κάτι άλλο να προσθέσουν. Συνέχισαν λέγοντας και όλα τα υπόλοιπα μέρη του σώματος όσα τουλάχιστον γνώριζαν πως λέγονταν ή όταν δεν ήξεραν περιέγραφαν αυτό που ήθελαν να πουν. (π.χ το μάτι έχει χρώμα μαύρο ή κόκκινο)
Η πρώτη διερεύνηση δείχνει ότι όλα τα παιδιά γνωρίζουν σχεδόν όλα τα μέρη του σώματος αλλά γνωρίζουν ελάχιστα σχετικά με το εσωτερικό του σώματος. Κάτι που μου έδειξαν οι συνεχείς ερωτήσεις τους σχετικά με το τι είναι κάθε μικρό κομμάτι από τα όργανα του προπλάσματος αλλά και όταν ακόμα απαντούσαν οι άλλοι ήταν αβέβαιοι και περίμεναν τη δική μου επιβεβαίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου