Στο χθεσινό μας πείραμα διαπιστώσαμε πως τα παιδιά έχουν μια συγκεκριμένη αντίληψη για τον αέρα.Θεωρούν πως αέρας υπάρχει μόνο όταν δουν να κουνιούνται τα φύλλα. Θέλοντας σήμερα να εξερευνήσουμε την αντίληψή τους σχετικά με τον αέρα προχωρήσαμε σε επόμενο πείραμα.
Υλικά πειράματος:
μία λεκάνη
ένα μπαλόνι
ένα μπουκάλι άδειο
βραστό νερό
Περιγραφή
Τοποθετούμε στο στόμιο του μπουκαλιού το μπαλόνι. Βάζουμε το μπουκάλι μέσα στη λεκάνη και στη συνέχεια καταβρέχουμε με καυτό νερό το μπουκάλι.
Πριν προβούμε στην εκτέλεση του πειράματος ρωτήσαμε τα παιδιά "τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν καταβρέξουμε γύρω γύρω το μπουκάλι με καυτό νερό.
Οι απαντήσεις που πήραμε από τα παιδιά καταγράφηκαν από τη Νηπιαγωγό στον πίνακα.
Υλικά πειράματος:
μία λεκάνη
ένα μπαλόνι
ένα μπουκάλι άδειο
βραστό νερό
Περιγραφή
Τοποθετούμε στο στόμιο του μπουκαλιού το μπαλόνι. Βάζουμε το μπουκάλι μέσα στη λεκάνη και στη συνέχεια καταβρέχουμε με καυτό νερό το μπουκάλι.
Πριν προβούμε στην εκτέλεση του πειράματος ρωτήσαμε τα παιδιά "τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν καταβρέξουμε γύρω γύρω το μπουκάλι με καυτό νερό.
Οι απαντήσεις που πήραμε από τα παιδιά καταγράφηκαν από τη Νηπιαγωγό στον πίνακα.
Οι απαντήσεις των παιδιών είναι οι 4 πρώτες.
Το πείραμα εκτελέστηκε και τα παιδιά παρατήρησαν πως το μπαλόνι φούσκωσε λίγο.
Παρατήρησαν επίσης πως όταν το βγάλαμε από τη λεκάνη με το νερό το μπαλόνι μετά από λίγο ξεφούσκωσε.
Το μπαλόνι φούσκωσε λόγω θερμοκρασίας νερού.
Έβαλα αέρα στο μπαλόνι και γι αυτό φούσκωσε.
Παιδιά όμως με είδατε δε φούσκωσα το μπαλόνι και μετά το έβαλα στο μπουκάλι. Άρα δεν θα μπορούσα να του είχα βάλει αέρα.
Μόνο με την τρόμπα μπορεί να συμβεί αυτό.
Τότε είχες νερό μέσα στο μπουκάλι και γι αυτό φούσκωσε.
Για θυμηθείτε πριν αρχίσει το πείραμα αν θυμάμαι καλά σας έδειξα το μπουκάλι το γύρισα και ανάποδα αλλά δεν υπήρχε τίποτε μέσα.
Για να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχει τίποτε μέσα αφαίρεσα το μπαλόνι μπροστά τους και τους έδωσα το μπουκάλι για να κοιτάξουν μέσα αν υπάρχει κάτι.
Αφού το έλεγξαν διαβάσαμε τις απαντήσεις τις πρώτες που είχαν δώσει στην ερώτηση την υποθετική που είχαμε κάνει Τι θα συμβεί αν .............................
Καμιά αρχική τους απάντηση δεν επιβεβαίωσε το αποτέλεσμα του πειράματος.
Προχωρήσαμε ψάχνοντας να βρούμε γιατί ακριβώς συνέβη αυτό.
Όσο και να προσπαθούσαν δεν μπορούσαν να δώσουν μία εξήγηση.
Μέσα από τη συζήτηση που κάναμε επιβεβαιώθηκε η άποψη που σχηματίσαμε ότι τα παιδιά θεωρούν πως γύρω μας δεν υπάρχει παντού αέρας. Θεωρούν τον αέρα ως κάποια αλλαγή του καιρού.
Έτσι λοιπόν μπήκαμε στη διαδικασία να ψάξουμε να βρούμε τον αέρα και να τον πιάσουμε, να τον μυρίσουμε να μελετήσουμε το σχήμα του.
Βγήκαμε στην αυλή και ψάξαμε και εδώ να βρούμε τον αέρα.
Όταν μαζευτήκαμε εκείνο που τα παιδιά μπόρεσαν να μας πουν για τον αέρα ήταν ότι δεν μπορούμε να τον πιάσουμε κι ότι δε φαίνεται.
Συνεχίζουν όμως να έχουν να αντιλαμβάνονται τον αέρα ως μία καιρική αλλαγή.
Επιστρέφοντας στην τάξη επαναλάβαμε τη διαδικασία εκτέλεσης του πειράματος και το αποτέλεσμα αυτού. Επιχειρήσαμε για άλλη μια φορά να κατανοήσουμε γιατί ακριβώς συνέβη αυτό αλλά είναι πολύ δύσκολο για τα παιδιά να κατανοήσουν ότι περιβαλλόμαστε από αέρα που αυτός μετακινείται, ζεσταίνεται κ.λ.π
Τέλος ζητήσαμε από τα παιδιά να αξιολογήσουν τη σημερινή ενότητα.
Δύο μόνο παιδιά είπαν πως δεν τους άρεσε. Όταν ρωτήθηκαν τι ήταν αυτό που δεν τους άρεσε ώστε την επόμενη φορά να προσπαθήσω να το βελτιώσω το ένα παιδάκι απάντησε πως δεν του άρεσε γιατί δεν μπορούσε να βρει γιατί φούσκωσε το μπαλόνι (προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στο παιδάκι ότι δεν είναι δυνατόν να τα γνωρίζουμε όλα και ότι μεγαλώνοντας θα μπορεί με μεγαλύτερη ευκολία να εξηγεί κάποια πράγματα που στο Νηπιαγωγείο τον δυσκόλευαν) και το άλλο χωρίς καμιά εξήγηση άλλαξε την προτίμησή του γιατί την άλλαξε και ο φίλος του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου