Πηγαίνοντας το πρωί στο σχολείο έγραψα στον πίνακα τη λέξη χρόνος. Κάποια παιδιά ήρθαν και ρώτησαν:
Κυρία γιατί έγραψες τη λέξη χρόνος στον πίνακα;
Εσείς σκεφτείτε τι μπορεί να σημαίνει ο χρόνος και όταν καθίσουμε στην παρεούλα θα το συζητήσουμε.
Συνέχισαν το παιχνίδι στις γωνιές και όταν μαζευτήκαμε στην παρεούλα ρώτησα τα παιδιά:
Έχετε ακούσει ποτέ τη λέξη χρόνος;
Ναι κυρία εγώ την άκουσα στην τηλεόραση την ημέρα που περιμέναμε να έρθει ο Άγιος Βασίλης. Κλείσαμε τα φώτα και μετά από λίγο στην τηλεόραση είπαν και ο χρόνος μετρά αντίστροφα 10, 9 .............1 και καλή χρονιά.
Ο χρόνος κυρία αλλάζει.
Το χρόνο τον μετράμε.
δηλαδή πως τον μετράμε;
Ο μπαμπάς μου κυρία τον μετράει με το μέτρο. 'Οχι με το μέτρο μετράμε πόσο ψηλό είναι κάτι ή μακρύ ή χοντρό (τα παιδιά ταυτόχρονα έδειχναν με τα χέρια τους.)
Εγώ κυρία το πρωί έρχομαι στο σχολείο το μεσημέρι πάω σπίτι και το βράδυ κοιμάμαι.
Πολύ ωραία το χρόνο τον μετράμε και με τις λέξεις που είπες πρωί μεσημέρι βράδυ.
Τον μετράμε και με το ρολόι συμπληρώνει κάποιο άλλο. Σε έχουμε δει που κοιτάς το ρολόι σου και λες τώρα μαζεύουμε, ήρθε η ώρα για να φάμε............
Χρόνος είναι γίνεται γέρος και μετά νέος και φέρνει και τον Άγιο Βασίλη.
Παρακολουθήσαμε ένα μικρό video με την κυρά καλή και την κυρά κακή.
Μετά από αυτό συμπλήρωσαν πως το χρόνο τον μετράμε και με τους μήνες. ( Εδώ κάναμε ένα μικρό διάλειμμα για να επεξεργαστούμε το παραμύθι. Ερωτήσεις που τέθηκαν στα παιδιά για να απαντήσουν
Κυρία γιατί έγραψες τη λέξη χρόνος στον πίνακα;
Εσείς σκεφτείτε τι μπορεί να σημαίνει ο χρόνος και όταν καθίσουμε στην παρεούλα θα το συζητήσουμε.
Συνέχισαν το παιχνίδι στις γωνιές και όταν μαζευτήκαμε στην παρεούλα ρώτησα τα παιδιά:
Έχετε ακούσει ποτέ τη λέξη χρόνος;
Ναι κυρία εγώ την άκουσα στην τηλεόραση την ημέρα που περιμέναμε να έρθει ο Άγιος Βασίλης. Κλείσαμε τα φώτα και μετά από λίγο στην τηλεόραση είπαν και ο χρόνος μετρά αντίστροφα 10, 9 .............1 και καλή χρονιά.
Ο χρόνος κυρία αλλάζει.
Το χρόνο τον μετράμε.
δηλαδή πως τον μετράμε;
Ο μπαμπάς μου κυρία τον μετράει με το μέτρο. 'Οχι με το μέτρο μετράμε πόσο ψηλό είναι κάτι ή μακρύ ή χοντρό (τα παιδιά ταυτόχρονα έδειχναν με τα χέρια τους.)
Εγώ κυρία το πρωί έρχομαι στο σχολείο το μεσημέρι πάω σπίτι και το βράδυ κοιμάμαι.
Πολύ ωραία το χρόνο τον μετράμε και με τις λέξεις που είπες πρωί μεσημέρι βράδυ.
Τον μετράμε και με το ρολόι συμπληρώνει κάποιο άλλο. Σε έχουμε δει που κοιτάς το ρολόι σου και λες τώρα μαζεύουμε, ήρθε η ώρα για να φάμε............
Χρόνος είναι γίνεται γέρος και μετά νέος και φέρνει και τον Άγιο Βασίλη.
Παρακολουθήσαμε ένα μικρό video με την κυρά καλή και την κυρά κακή.
- Ποιοι ήταν οι ήρωες του παραμυθιού;
- Γιατί τη μία την έλεγαν καλή και την άλλη κακή;
- Ποια πράγματα έκαναν ίδια η κυρά καλή και κυρά κακή;
- Πώς αντάμειψαν οι μήνες τις δύο γιαγιάδες;
- Σε τι διέφεραν η μία κυρά από την άλλη;
- Γιατί ο γέρο χρόνος έδωσε στη μία σακούλι με χρήματα και στην άλλη σακούλι με φίδια σκορπιούς κ.λ.π;)
Τα παιδιά κατόπιν κλήθηκαν να βάλουν τις εικόνες δίπλα σε κάθε μήνα. Όταν διαπίστωναν ότι κάτι δεν είχαν τοποθετήσει σωστά διαμαρτύρονταν και έλεγαν ότι δεν είναι εκεί η θέση του και τη διόρθωναν μόνα τους.
18/1/2017
Τα παιδιά θέλησαν και σήμερα να παίξουμε το παιχνίδι των μηνών. Μόνο που
τώρα το παίξαμε με ένα διαφορετικό τρόπο από την προηγούμενη φορά. Αυτή τη φορά
έπρεπε να τοποθετήσουν το όνομα του μήνα δίπλα στην ημερομηνία. Ανάλογα με το
επίπεδο κατάκτησης των γραμμάτων στο οποίο βρίσκονται τα παιδιά είναι και
η εντολή την οποία έπρεπε να εκτελέσουν. Όλα τα νήπια αναγνωρίζουν τις φωνές
των γραμμάτων. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται και σε διαφορετικό στάδιο
κατάκτησης της ικανότητας ανάγνωσης. Τα παιδιά που μπορούν να διαβάζουν δεν
μπορούσαν να πάνε στον πίνακα αναφοράς των μηνών.
Τα προνήπια δουλεύουν ψάχνοντας στον πίνακα αναφοράς των μηνών.
Οι μήνες του χρόνου
|
|
Ιανουάριος
|
|
Φεβρουάριος
|
|
Μάρτιος
|
|
Απρίλιος
|
|
Μάιος
|
|
Ιούνιος
|
|
Ιούλιος
|
|
Αύγουστος
|
|
Σεπτέμβριος
|
|
Οκτώβριος
|
|
Νοέμβριος
|
|
Δεκέμβριος
|
19/1/2017
Θέλοντας να κατανοήσουν τα παιδιά ότι υπάρχει μία συγκεκριμένη σειρά
διαδοχής των μηνών στο παιχνίδι σήμερα προσθέσαμε και τους αριθμούς που
δηλώνουν τη σειρά του καθενός. Ισχύουν τα όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη μέρα
μόνο που τώρα οι μήνες έπρεπε να μπουν δίπλα σε ένα συγκεκριμένο αριθμό. Όλα τα
παιδιά για να βρουν τον αριθμό του κάθε μήνα χρησιμοποίησαν τον πίνακα
αναφοράς.
Οι πρώτε εντυπώσεις των παιδιών ήταν ότι τώρα το παιχνίδι έγινε πάρα πολύ
δύσκολο και ότι δεν θα μπορούσαν να τα καταφέρουν. Την κατάσταση όμως έσωσε ένα
από τα παιδιά που απευθυνόμενο σε όλα τα υπόλοιπα είπε: "δεν υπάρχει
δύσκολο. Υπάρχει το προσπαθώ και σιγά σιγά βρίσκω τη λύση"
Αυτή η κουβέντα ήταν αρκετή για να βάλουν τα παιδιά τα δυνατά τους και να
αρχίσουν να δουλεύουν με κέφι.
20/1/2017
Το χρόνο μπορούμε να τον μετρήσουμε και με τις εποχές είχαν προτείνει τα παιδιά. Μιλήσαμε λοιπόν για τις εποχές. Κυρία ποια εποχή είναι πρώτη;
Εσείς παιδιά τι λέτε ;
Κάποιο παιδάκι πήγε στον πίνακα αναφοράς των μηνών και είπε: ο χειμώνας είναι η πρώτη εποχή γιατί είναι πρώτος ο Ιανουάριος.
Κυρία εγώ δε ρώτησα όμως για τους μήνες ρώτησα για τις εποχές.
Όμως τώρα δε βρισκόμαστε στο χειμώνα και ταυτόχρονα στον Ιανουάριο;
Ναι αλλά εγώ θέλω τις εποχές χωρίς τους μήνες
Έτσι λοιπόν αρχίσαμε να αλλάζουμε θέσεις στις καρτέλες των εποχών βάζοντας κάθε φορά και μία διαφορετική εποχή 1η. Τα παιδιά λοιπόν παρατήρησαν ότι οι εποχές δεν άλλαζαν σειρά και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι απλώς γυρίζουν γύρω γύρω.
Πόσους μήνες έχει κάθε εποχή κυρία;
Πόσοι είπαμε ότι είναι όλοι οι μήνες;
12
Νομίζετε ότι κάποια εποχή μπορεί να έχει περισσότερα παιδιά από κάποια άλλη;
Όχι απαντούν. Όσα έχει η μία πρέπει να έχει και η άλλη.
(Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να μοιράσουν τα 12 χαρτάκια στις 4 εποχές και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι θα έχει από 3 παιδιά. )
Με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς των μηνών έβαλαν και τους μήνες που έπρεπε κάτω από την κάθε εποχή)
23/1/2017
Θυμηθήκαμε τι είχαμε πει τις προηγούμενες ημέρες σχετικά με το χρόνο.
Καταγράψαμε τα ονόματα των εποχών στον πίνακα
Τα παιδιά του τμήματος 1 Τα παιδιά του τμήματος 2
κατέγραψαν τις εποχές. κατέγραψαν τις εποχές
Πώς νομίζετε ότι δημιουργούνται οι εποχές;
Με το κρύο και τη ζέστη
Τι συμβαίνει όμως και μία φορά κάνει κρύο την άλλη ζέστη ............
Καμιά απάντηση από τα παιδιά
Παρακολουθήσαμε ένα πολύ μικρό video
Το παιδί φωτίζει τη γη και αυτή καθώς γυρίζει αλλάζει κάθε φορά και το μέρος που φωτίζεται.
Κάθε φορά που ένα μέρος της γης φωτιζόταν τα παιδιά έλεγαν πω εδώ έχει μέρα. Όταν τους ζητούσαν να μου δείξουν που υπάρχει νύχτα έδειχναν το πίσω μέρος της σφαίρας.Παρατήρησαν επίσης ότι στο μέρος που έπεφτε το φως δημιουργούσε και σκιά .
Αυτό το παρατηρήσαμε για αρκετή ώρα και τα παιδιά έφτασαν στο συμπέρασμα πως όποιο μέρος φωτίζεται από τον ήλιο έχει μέρα ενώ όποιο δε φωτίζεται υπάρχει νύκτα. Επίσης παρατήρησαν πως η μέρα έρχεται και τη θέση της παίρνει η νύκτα και ότι αυτό δε σταματά ποτέ. Θέλοντας λοιπόν να διαπιστώσω αν μπορούν να κατανοήσουν ότι η δημιουργία της ημέρα και της νύκτας οφείλεται στην κίνησή της ρώτησα τα παιδιά: τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν η γη μας πάψει να κινείται; Τότε κα από μπροστά θα υπάρχει μόνο μέρα και από πίσω θα υπάρχει μόνο νύκτα.
Κατόπιν μοίρασα στα παιδιά από ένα μικρό λευκό χαρτάκι και μοιράστηκαν σε δύο ομάδες, αγόρια κορίτσια.Ζήτησα από τα αγόρια να ζωγραφίσουν ήλιους και από τα κορίτσια να ζωγραφίσουν φεγγάρια.
Τα παιδιά παρατήρησαν πως κάποια στιγμή η σειρά χάλασε και μπήκαν 3 φεγγάρια συνεχόμενα(το κόκκινο το μπλε και ο κύκλος ο κίτρινος χωρίς ακτίνες είναι φεγγάρια) και άρχισαν να λένε ότι η γη έχει σταματήσει να γυρίζει και παρέμεινε σκοτεινή.
Ωραία τι θα έπρεπε να κάνουμε ώστε να μην μείνει ακίνητη;
Να συνεχίσουμε με την ίδια σειρά φεγγάρι, ήλιος, φεγγάρι, ήλιος...................
Δηλαδή παιδιά η διαδοχή ημέρας και νύκτας σας θυμίζει κάτι άλλο;
Ναι είναι όπως και οι εποχές. Κι αυτές γυρίζουν γύρω γύρω.
1/2/2017
Βέβαια δεν θα μπορούσαμε να μην μελετήσουμε το χρόνο μέσα από την εικαστική αποτύπωση ενός πολύ γνωστού Έλληνα ζωγράφου του Γιάννη Τσαρούχη
Παρουσιάζοντας στα παιδιά τον πίνακα αυτόν άρχισαν πρώτα να λένε τι βλέπουν
Πανιά άσπρα πάνω στο τραπέζι
Καρπούζι, πεπόνι ένα καλάθι με φρούτα, βατόμουρα, πορτοκάλια
Ένα βάζο στην αρχή του πίνακα και ένα βάζο στο τέλος του πίνακα. Μέσα έχουν λουλούδια.
Υπάρχουν 4 άνθρωποι.
Βλέπω 2 γυναίκες και 2 άντρες. Οι γυναίκες είναι έγκυες και το κατάλαβα από τη φουσκωμένη κοιλιά.
Βλέπω 2 γυναίκες μαζί με τους άντρες τους. Είναι οι άντρες τους γιατί στέκονται δίπλα - δίπλα.
Βλέπω έναν καναπέ
Ο ένας άντρας είναι γυμνός και φορά μόνο παντελόνι άσπρο και έχει μια ζώνη.
Ο άλλος άντρας φορά παλτό.
Ο γυμνός άντρας κρατά ένα μαχαίρι. όχι πετιέται ένα παιδί δεν είναι μαχαίρι είναι δρεπάνι. Με το δρεπάνι χορεύουν αλλά κόβουν και χόρτα.
Υπάρχουν 2 λουλουδένια στεφάνια. Το ένα πάνω από τη γυναίκα και το άλλο το φορά ο άντρας.
Η μία γυναίκα κρατά ένα λουλούδι.
Είναι νύχτα γι αυτό είναι μαύρο το πίσω μέρος
Εκεί στο μαύρο βλέπω κάτι γκριζοπράσινο. Είναι σύννεφο συμπληρώνει ένα άλλο παιδί.
Η μία γυναίκα φοράει ένα μαντήλι στο κεφάλι.
Πολύ μου αρέσουν οι ιδέες σας. Αν τώρα σας ρωτούσα ποιους έχει ζωγραφίσει ο ζωγράφος τι θα μου λέγατε;
Σίγουρα έχει ζωγραφίσει θεούς και θεές γύρω από ένα τραπέζι με φαγητά.
Για να δώσουμε λίγο περισσότερη προσοχή στα φαγητά που υπάρχουν στο τραπέζι.
Ένα παιδάκι με το που τελειώνω τη φράση μου μένει έκπληκτο με ανοικτό το στόμα και λέει:είναι οι 4 εποχές.
Η πρώτη η γυναίκα είναι η άνοιξη γιατί κρατά ένα λουλούδι και έχει και ένα λουλουδένιο στεφάνι πάνω από το κεφάλι της.
Ο άντρας που είναι γυμνός είναι το καλοκαίρι γιατί κάνει πολύ ζέστη.
Η γυναίκα που φορά το μαντήλι είναι το φθινόπωρο και γι αυτό φορά το φουστάνι με τα μανίκια.
Και ο άντρας με το παλτό είναι ο χειμώνας και το φοράει γιατί κάνει πολύ κρύο.
Αν σας ζητούσα να δώσετε έναν τίτλο στη ζωγραφιά τι θα μπορούσατε να προτείνετε;
Εποχοπίνακας ή φρουτοπίνακας.
20/1/2017
Το χρόνο μπορούμε να τον μετρήσουμε και με τις εποχές είχαν προτείνει τα παιδιά. Μιλήσαμε λοιπόν για τις εποχές. Κυρία ποια εποχή είναι πρώτη;
Εσείς παιδιά τι λέτε ;
Κάποιο παιδάκι πήγε στον πίνακα αναφοράς των μηνών και είπε: ο χειμώνας είναι η πρώτη εποχή γιατί είναι πρώτος ο Ιανουάριος.
Κυρία εγώ δε ρώτησα όμως για τους μήνες ρώτησα για τις εποχές.
Όμως τώρα δε βρισκόμαστε στο χειμώνα και ταυτόχρονα στον Ιανουάριο;
Ναι αλλά εγώ θέλω τις εποχές χωρίς τους μήνες
Έτσι λοιπόν αρχίσαμε να αλλάζουμε θέσεις στις καρτέλες των εποχών βάζοντας κάθε φορά και μία διαφορετική εποχή 1η. Τα παιδιά λοιπόν παρατήρησαν ότι οι εποχές δεν άλλαζαν σειρά και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι απλώς γυρίζουν γύρω γύρω.
Πόσους μήνες έχει κάθε εποχή κυρία;
Πόσοι είπαμε ότι είναι όλοι οι μήνες;
12
Νομίζετε ότι κάποια εποχή μπορεί να έχει περισσότερα παιδιά από κάποια άλλη;
Όχι απαντούν. Όσα έχει η μία πρέπει να έχει και η άλλη.
(Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να μοιράσουν τα 12 χαρτάκια στις 4 εποχές και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι θα έχει από 3 παιδιά. )
Με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς των μηνών έβαλαν και τους μήνες που έπρεπε κάτω από την κάθε εποχή)
23/1/2017
Θυμηθήκαμε τι είχαμε πει τις προηγούμενες ημέρες σχετικά με το χρόνο.
Καταγράψαμε τα ονόματα των εποχών στον πίνακα
Τα παιδιά του τμήματος 1 Τα παιδιά του τμήματος 2
κατέγραψαν τις εποχές. κατέγραψαν τις εποχές
Πώς νομίζετε ότι δημιουργούνται οι εποχές;
Με το κρύο και τη ζέστη
Τι συμβαίνει όμως και μία φορά κάνει κρύο την άλλη ζέστη ............
Καμιά απάντηση από τα παιδιά
Παρακολουθήσαμε ένα πολύ μικρό video
Tα παιδιά πολύ γρήγορα κατάλαβαν ότι αυτή είναι η γη και ο ήλιος.
Λοιπόν παιδιά γιατί άλλοτε έχουμε ζέστη και άλλοτε κρύο;
Κάποιες φορές πηγαίνουμε κοντά στον ήλιο και κάποιες απομακρυνόμαστε.
25/1/2017
Στα παιδιά μετά την παρουσίαση του παραπάνω video δημιουργήθηκε η απορία για το πως σχηματίζεται η ημέρα και συγκεκριμένα πως είναι δυνατόν κάπου να έχουμε μέρα και αλλού να έχουμε νύχτα.
Σήμερα λοιπόν προσπαθήσαμε να λύσουμε αυτή τους την απορία. Στη διάθεσή μας είχαμε την υδρόγειο από το δημοτικό και έναν φακό.
Παρουσιάζοντας στα παιδιά την υδρόγειο τους δημιουργήθηκε αρχικά η απορία σχετικά με τον τόπο διαμονής μας. Στη συνέχεια ρώτησαν για το μπλε χρώμα που υπήρχε πάνω στη σφαίρα. Κάποιο παιδάκι είπε είναι κυρία σαν το χάρτη που είχαμε πέρυσι στη γιορτή μας, μόνο που αυτός δείχνει όλα όσα υπάρχουν στη γη μας.
Ένα παιδί κρατά το φακό και συμφωνούμε ότι αυτός θα έχει τη θέση του ήλιου και ένα άλλο θα κινεί τη γη σιγά σιγά μια και η γη κινείται γύρω από τον εαυτό της.Το παιδί φωτίζει τη γη και αυτή καθώς γυρίζει αλλάζει κάθε φορά και το μέρος που φωτίζεται.
Κάθε φορά που ένα μέρος της γης φωτιζόταν τα παιδιά έλεγαν πω εδώ έχει μέρα. Όταν τους ζητούσαν να μου δείξουν που υπάρχει νύχτα έδειχναν το πίσω μέρος της σφαίρας.Παρατήρησαν επίσης ότι στο μέρος που έπεφτε το φως δημιουργούσε και σκιά .
Αυτό το παρατηρήσαμε για αρκετή ώρα και τα παιδιά έφτασαν στο συμπέρασμα πως όποιο μέρος φωτίζεται από τον ήλιο έχει μέρα ενώ όποιο δε φωτίζεται υπάρχει νύκτα. Επίσης παρατήρησαν πως η μέρα έρχεται και τη θέση της παίρνει η νύκτα και ότι αυτό δε σταματά ποτέ. Θέλοντας λοιπόν να διαπιστώσω αν μπορούν να κατανοήσουν ότι η δημιουργία της ημέρα και της νύκτας οφείλεται στην κίνησή της ρώτησα τα παιδιά: τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν η γη μας πάψει να κινείται; Τότε κα από μπροστά θα υπάρχει μόνο μέρα και από πίσω θα υπάρχει μόνο νύκτα.
Κατόπιν μοίρασα στα παιδιά από ένα μικρό λευκό χαρτάκι και μοιράστηκαν σε δύο ομάδες, αγόρια κορίτσια.Ζήτησα από τα αγόρια να ζωγραφίσουν ήλιους και από τα κορίτσια να ζωγραφίσουν φεγγάρια.
Τα παιδιά παρατήρησαν πως κάποια στιγμή η σειρά χάλασε και μπήκαν 3 φεγγάρια συνεχόμενα(το κόκκινο το μπλε και ο κύκλος ο κίτρινος χωρίς ακτίνες είναι φεγγάρια) και άρχισαν να λένε ότι η γη έχει σταματήσει να γυρίζει και παρέμεινε σκοτεινή.
Ωραία τι θα έπρεπε να κάνουμε ώστε να μην μείνει ακίνητη;
Να συνεχίσουμε με την ίδια σειρά φεγγάρι, ήλιος, φεγγάρι, ήλιος...................
Δηλαδή παιδιά η διαδοχή ημέρας και νύκτας σας θυμίζει κάτι άλλο;
Ναι είναι όπως και οι εποχές. Κι αυτές γυρίζουν γύρω γύρω.
1/2/2017
Βέβαια δεν θα μπορούσαμε να μην μελετήσουμε το χρόνο μέσα από την εικαστική αποτύπωση ενός πολύ γνωστού Έλληνα ζωγράφου του Γιάννη Τσαρούχη
Παρουσιάζοντας στα παιδιά τον πίνακα αυτόν άρχισαν πρώτα να λένε τι βλέπουν
Πανιά άσπρα πάνω στο τραπέζι
Καρπούζι, πεπόνι ένα καλάθι με φρούτα, βατόμουρα, πορτοκάλια
Ένα βάζο στην αρχή του πίνακα και ένα βάζο στο τέλος του πίνακα. Μέσα έχουν λουλούδια.
Υπάρχουν 4 άνθρωποι.
Βλέπω 2 γυναίκες και 2 άντρες. Οι γυναίκες είναι έγκυες και το κατάλαβα από τη φουσκωμένη κοιλιά.
Βλέπω 2 γυναίκες μαζί με τους άντρες τους. Είναι οι άντρες τους γιατί στέκονται δίπλα - δίπλα.
Βλέπω έναν καναπέ
Ο ένας άντρας είναι γυμνός και φορά μόνο παντελόνι άσπρο και έχει μια ζώνη.
Ο άλλος άντρας φορά παλτό.
Ο γυμνός άντρας κρατά ένα μαχαίρι. όχι πετιέται ένα παιδί δεν είναι μαχαίρι είναι δρεπάνι. Με το δρεπάνι χορεύουν αλλά κόβουν και χόρτα.
Υπάρχουν 2 λουλουδένια στεφάνια. Το ένα πάνω από τη γυναίκα και το άλλο το φορά ο άντρας.
Η μία γυναίκα κρατά ένα λουλούδι.
Είναι νύχτα γι αυτό είναι μαύρο το πίσω μέρος
Εκεί στο μαύρο βλέπω κάτι γκριζοπράσινο. Είναι σύννεφο συμπληρώνει ένα άλλο παιδί.
Η μία γυναίκα φοράει ένα μαντήλι στο κεφάλι.
Πολύ μου αρέσουν οι ιδέες σας. Αν τώρα σας ρωτούσα ποιους έχει ζωγραφίσει ο ζωγράφος τι θα μου λέγατε;
Σίγουρα έχει ζωγραφίσει θεούς και θεές γύρω από ένα τραπέζι με φαγητά.
Για να δώσουμε λίγο περισσότερη προσοχή στα φαγητά που υπάρχουν στο τραπέζι.
Ένα παιδάκι με το που τελειώνω τη φράση μου μένει έκπληκτο με ανοικτό το στόμα και λέει:είναι οι 4 εποχές.
Η πρώτη η γυναίκα είναι η άνοιξη γιατί κρατά ένα λουλούδι και έχει και ένα λουλουδένιο στεφάνι πάνω από το κεφάλι της.
Ο άντρας που είναι γυμνός είναι το καλοκαίρι γιατί κάνει πολύ ζέστη.
Η γυναίκα που φορά το μαντήλι είναι το φθινόπωρο και γι αυτό φορά το φουστάνι με τα μανίκια.
Και ο άντρας με το παλτό είναι ο χειμώνας και το φοράει γιατί κάνει πολύ κρύο.
Αν σας ζητούσα να δώσετε έναν τίτλο στη ζωγραφιά τι θα μπορούσατε να προτείνετε;
Εποχοπίνακας ή φρουτοπίνακας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου