Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Ελεύθερες δραστηριότητες

Τα παιδιά ζητούν από τη νηπιαγωγό να πλησιάσει για να δείξουν τις λέξεις που δημιούργησαν χρησιμοποιώντας τα αφρώδη γράμματα.


Πρώτη μας δυσκολία όταν μας έδειξαν τις λέξεις να κατανοήσουμε αυτά που έχουν γράψει γιατί ξέροντας ως ενήλικες τους κανόνες ορθογραφίας δυσκολευόμαστε πάρα πολύ να κατανοήσουμε την τρίτη λέξη. Πρώτη μας σκέψη ότι απλώς δε βρήκαν το σίγμα σίγουρες και οι δύο ότι θέλουν να γράψουν νησί, μιας και η τυχαία ορθογραφία οδηγεί στη λέξη νησί. Θέλοντας όμως να είμαστε απολύτως σίγουρες για το τι έχουν καταγράψει τα παιδιά τους ζητούμε να διαβάσουν τις λέξεις που έχουν αποτυπώσει.

  • ΜΠΑΛΟΝΗΑ- ΜΠΑΛΟΝΙΑ
  • ΟΔΟΣ
  • ΝΗΦΙ - ΝΥΦΗ
  • ΙΛΙΟ - ΗΛΙΟ
  • ΩΧΥ - ΟΧΙ
Σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα παιδιά στην προσχολική ηλικία  δε μαθαίνουν ορθογραφία αλλά κατακτούν τη δεξιότητα της ανάγνωσης και της γραφής. 
Μετά από παρατήρηση κατανοήσαμε πως έπαιζαν το παιχνίδι.
Τα παιδιά τυχαία τραβούσαν ένα γράμμα από το καλάθι έλεγαν τη φωνή του και στη συνέχεια προσπαθούσαν να βρουν λέξη που αρχίζει με τη φωνή που τράβηξαν.
Τραβούν το ψ και προσπαθούν να γράψουν τη λέξη ψάρια. Ο βαθμός δυσκολίας όμως έχει γίνει μεγαλύτερος από τα ίδια τα παιδιά μιας και δεν χαλούν τις προηγούμενες λέξεις για να χρησιμοποιήσουν τα γράμματα. Εντοπίζουν το ρο αλλά δεν μπορούν να βρουν στο καλάθι το Ι και το Α. Τότε κάποιο προτείνει να γράψουν άλλη λέξη και συγκεκριμένα τη λέξη ψυχραιμία, πιστεύοντας ότι θα ανακαλύψουν τα γράμματα που τους χρειάζονται στο καλάι. Εντοπίζουν μόνο το Ε. Η Νηπιαγωγός επεμβαίνει, προτείνοντάς τους να χαλάσουν τις προηγούμενες λέξεις. Αυτά όμως αρνούνται και συνεχίζουν να προσπαθούν να ανακαλύψουν λέξεις με τα γράμματα που έχουν απομείνει, που δυστυχώς είναι όλα σύμφωνα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου