Σήμερα τα παιδιά που έπαιζαν στο κουκλόσπιτο με φώναξαν κάποια στιγμή για να δω τι έχουν φτιάξει. Πηγαίνοντας αυτό που αντίκρυσα ήταν να έχουν κατεβάσει όλα τα πράγματα από τα ράφια του κουκλόσπιτου να τα έχουν βάλει στο τραπέζι ανά ομάδες και στα πιατάκια να έχουν δημιουργήσει φαγητά.
- Θα θέλατε να μου πείτε τι φτιάξατε;
- Φαγητά απαντούν
- Μπορεί ο καθένας να έρθει και να σερβιριστεί.
- Ανήκουν όλα τα αντικείμενα στην κατηγορία φαγητά;
Απομακρύνθηκαν λίγο και άρχισαν να εντοπίζουν αυτά που δεν είχαν σχέση με τα φαγητά και να τα τοποθετούν πίσω στα ράφια. Ωραία όταν τελειώσετε φωνάξτε με για να δω τι φτιάξατε
Τα παιδιά μετά από λίγη ώρα ζήτησαν να ξαναγυρίσω. Αυτή τη φορά στο τραπέζι βρίσκονταν μόνο φαγητά, κάποια ποτήρια, πιάτα και μαχαιροπήρουνα. Δηλώνουν ότι αυτά τα άφησαν γιατί είναι απαραίτητα για να μπορεί κάποιος να φάει.
- Πώς θα μπορούσατε να ενημερώσετε τον επισκέπτη για το τί έχετε δημιουργήσει;
- Να το γράψουμε.
- Καταπληκτική ιδέα
- Μπορούμε να πάρουμε χαρτιά;
- Και βέβαια
- Θα πάρουμε ένα χαρτί ο καθένας;
- Θα φτιάξει ο καθένας το δικό του ή θα φτιάξετε ένα όλοι μαζί;
- Ένα όλοι μαζί
- Κυρία δεν ξέρουμε να γράφουμε
2 παιδιά όμως από την παρέα ήρθαν και μου είπαν: Μπορούμε να πάρουμε αυτά τα χαρτιά που χρησιμοποιείς για να γράφεις και να πάρουμε και την αλφαβήτα;
- Φυσικά πάρτε όσα χρειάζεστε, πάρτε και την αλφαβήτα και αν χρειαστείτε τη βοήθειά μου μπορείτε να με φωνάξετε.
Παρακολουθώ από μακριά τη συνεργασία τους.
Χώρισαν τη λέξη σε συλλαβές και κάθε συλλαβή την επαναλαμβάνουν πολλές φορές προσπαθώντας να εντοπίσουν τα γράμματα που ακούγονται και στη συνέχεια να τα εντοπίσουν στην καρτέλα με τα γράμματα.
Δημιούργησαν τη λέξη και μου τη δείχνουν καμαρώνοντας. Είναι όμως πολύ μικρή και δεν θα φαίνεται.
- Καταπληκτικά παιδιά, αλλά να ρωτήσω κάτι;
- ναι
- Έχετε παρατηρήσει τις ταμπέλες των μαγαζιών;
- Κυρία στο μαγαζί που δουλεύει η μαμά μου είναι τεράστια και έχει και ζωγραφιές επάνω.
- Η δική σας πώς σας φαίνεται ;
- Είναι πολύ μικρή.
- Τι θα λέγατε να κάνατε τα γράμματα πιο μεγάλα και ο καθένας να φτιάξει από ένα γράμμα;
- Μπορούμε να το στολίσουμε;
- Φυσικά
- Με γραμμές;
- Με ότι αποφασίσει ο καθένας σας και στη διάθεσή σας θα είναι και οι μαρκαδόροι. ( ένα υλικό που δε χρησιμοποιούμε συχνά)
Πολλοί ίσως σκεφθείτε μα η Νηπιαγωγός δεν ξέρει ορθογραφία; Σας απαντώ ότι γνωρίζω ότι η λέξη αυτή αν γραφόταν από εμένα θα υπήρχε στη θέση του γιώτα το ήτα. Τα παιδιά όμως του Νηπιαγωγείου δεν γνωρίζουν ορθογραφία. Εκείνο που γνωρίζουν είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποιο γράμμα θέλουν αν έχει την ίδια φωνή. Δηλαδή μπορούν να αλλάξουν το γιώτα με το ήτα ή το ύψιλον, το όμικρον με το ωμέγα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου