Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022

Κατασκευή σκαντζόχοιρου



 Ανακοινώνουμε στα παιδιά πως σήμερα θα κατασκευάσουμε σκαντζόχοιρους και συζητάμε μαζί τους τον τρόπο κατασκευής. Τους θυμίζουμε πως έχει περισσέψει αλεύρι από τη μηλόπιτα που φτιάξαμε όταν μιλούσαμε για τα φρούτα και προτείνουν να φτιάξουμε ζυμάρι. 

Θυμούνται σχεδόν όλα τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε στη μηλόπιτα και τα προτείνουν, μα εμείς τους λέμε ότι ο σκαντζόχοιρος δεν θα τρώγεται κι ότι στο σχολείο έχουμε μόνο αλεύρι και αλάτι. Κάποιο παιδί λέει κυρία με αυτά η γιαγιά μου φτιάχνει πίτες. Δηλαδή φτιάχνει το ζυμάρι για να ανοίξει φύλλο. Άρα μπορούμε κι εμείς να φτιάξουμε ζυμάρι, μόνο που θα βάλουμε πολύ αλάτι για να διατηρηθεί το ζυμάρι μας. Δηλαδή κυρία δε θα τρώγεται; Ναι γιατί θα είναι ........προτείνουν γεύσεις όπως ξινό, γλυκό ......και εμείς τους υποσχόμαστε ότι αύριο θα παίξουμε παιχνίδι με γεύσεις. 

Ψάχνουμε στο διαδίκτυο για συνταγές αλατοζύμης

Μετράμε τα υλικά και ρωτάμε τα υλικά κάθε φορά που προσθέτουμε ένα υλικό στη λεκάνη. 

Τί νομίζετε ότι θα συμβεί αν ρίξουμε μέσα το αλάτι;

Κυρία νομίζω ότι το αλάτι δε θα φαίνεται. Κυρία θα καταπιεί το αλεύρι το αλάτι.

Τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν τώρα ρίξουμε νερό;

Κυρία θα ενωθούν και θα γίνει ζυμάρι. Ρίχνουμε και δείχνουμε στα παιδιά. Μα κυρία δεν έγινε τίποτε. Γιατί άραγε; Μήπως να το ανακατέψουμε; Ανακατεύουμε και τώρα τα παιδιά παρατηρούν ότι τα υλικά ενώθηκαν και δημιουργήθηκε ζυμάρι.

Μετράμε πόσα παιδιά είμαστε και το υλικό μοιράζεται ώστε κάθε παιδί να έχει το δικό του ζυμάρι. Κάθε παιδί θα επιλέξει το χρώμα που του αρέσει για να δημιουργήσει το δικό του χρωματιστό σκαντζόχοιρο. Κάποια παιδιά μας λένε τα χρώματα στα αγγλικά κάποια άλλα στα ελληνικά και θέλοντας να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδάκια της παρέας μας που μιλούν σε άλλη γλώσσα τα ρωτάμε και εκείνα μας λένε το χρώμα στη γλώσσα τους επαναλαμβάνουμε όλοι μαζί και τους λέμε μετά κι εμείς το χρώμα στη δική μας γλώσσα. 

Το χρώμα τοποθετήθηκε στο ζυμάρι και ξεκινούν να το πλάθουν για να αποκτήσει χρώμα.

 

Σκεπάζουν το χρώμα με το ζυμάρι και ξεκινούν. Ανακατεύουν στα χέρια τους ή

              

απλώνουν και πιέζουν στο τραπέζι.

Μέχρι που το ζυμάρι αλλάζει χρώμα και τότε ξεκινά η αλλαγή. Το ζυμάρι μεταμορφώνεται και συμπαθητικοί σκαντζόχοιροι ξεπηδούν.  

Τα παιδιά προσπαθούν να κάνουν το ζυμάρι χρωματιστό.
Τα παιδιά με το ψαλίδι δημιουργούν τα αγκάθια του σκαντζόχοιρου.







Τελειώνοντας συμπληρώνουμε τους αριθμούς στα κουτάκια της συνταγής.


Τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν και τη λέξη για να συμπληρώσουν στο αντίστοιχο κουτάκι τον αριθμό. Βοηθάμε τονίζοντας τον ήχο του πρώτου γράμματος. Όταν φθάσαμε στο αλάτι επειδή είχαμε προσθέσει κατά λάθος περισσότερες κούπες αλάτι και μετά αφαιρέσαμε τα παιδιά αρχικά έγραψαν το 3. Τους ζητήσαμε να σκεφτούν πόσες κούπες βγάλαμε όταν εντοπίσαμε το λάθος και εκείνα μας είπαν 2. Πόσες λοιπόν κούπες αφήσαμε στη λεκάνη; Δυσκολεύονται και για αυτό τους λέμε αν είχε 3 καραμέλες στα χέρια σου και έτρωγες τις 2 πόσες θα σου έμεναν; Αμέσως είπαν μία και έτσι συμπληρώσαμε  το σωστό αριθμό.
Τα όμορφα σκανζοχοιράκια τα δώσαμε στους γονείς να τα ψήσουν 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου