Καθώς έβγαλα την κυρά Σαρακοστή τα παιδιά όλα άρχισαν να λένε : α τι καλά θα κρεμάσουμε την κυρά Σαρακοστή και θα της κόβουμε κάθε φορά κι από ένα ποδαράκι.
Τα καινούρια όμως τα παιδιά άρχισαν να ρωτούν τι είναι αυτή η κυρά Σαρακοστή;
Θέλετε να πείτε στα παιδιά;
Έχει πόδια 7 για να μετράμε τις μέρες για το Πάσχα.
Δηλαδή όταν θα ξαναφτάσει η Τρίτη θα έχει περάσει και το Πάσχα;
Όχι αλλά ήταν πολύ δύσκολο να εκφράσουν το τί ακριβώς μετράει. Είχαν αντιληφθεί πως θέλουμε αρκετές ημέρες μέχρι το Πάσχα αλλά δεν μπορούσαν να το διατυπώσουν με λόγια.
Καταλήξαμε ότι ήταν ένα ημερολόγιο για να μπορούν να μετρούν το χρόνο μέχρι να έρθει η Πασχαλιά.
Το έθιμο της κυρά Σαρακοστής το συναντάμε και στην Καταλονία της Ισπανίας. Επίσης μια ανάλογη μορφή ημερολογίου συναντούμε και στην κοινότητα των Ποντίων τον λεγόμενο κουκαρά. Ο κουκαράς ήταν ένα κρεμμύδι που είχε 7 φτερά από το κοτέτσι. Το κρεμούσαν από το ταβάνι και με αυτό "φοβέριζαν" τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια της Πεντηκοστής και έτσι αυτά κρατούσαν τη νηστεία.
Κλείσαμε λέγοντας πως κάθε παιδί αύριο θα σχεδιάσει τη δική του Σαρακοστή.
Τα καινούρια όμως τα παιδιά άρχισαν να ρωτούν τι είναι αυτή η κυρά Σαρακοστή;
Θέλετε να πείτε στα παιδιά;
Έχει πόδια 7 για να μετράμε τις μέρες για το Πάσχα.
Δηλαδή όταν θα ξαναφτάσει η Τρίτη θα έχει περάσει και το Πάσχα;
Όχι αλλά ήταν πολύ δύσκολο να εκφράσουν το τί ακριβώς μετράει. Είχαν αντιληφθεί πως θέλουμε αρκετές ημέρες μέχρι το Πάσχα αλλά δεν μπορούσαν να το διατυπώσουν με λόγια.
Καταλήξαμε ότι ήταν ένα ημερολόγιο για να μπορούν να μετρούν το χρόνο μέχρι να έρθει η Πασχαλιά.
Το έθιμο της κυρά Σαρακοστής το συναντάμε και στην Καταλονία της Ισπανίας. Επίσης μια ανάλογη μορφή ημερολογίου συναντούμε και στην κοινότητα των Ποντίων τον λεγόμενο κουκαρά. Ο κουκαράς ήταν ένα κρεμμύδι που είχε 7 φτερά από το κοτέτσι. Το κρεμούσαν από το ταβάνι και με αυτό "φοβέριζαν" τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια της Πεντηκοστής και έτσι αυτά κρατούσαν τη νηστεία.
Αφού ακούσαμε τα τραγούδια μελετήσαμε τις εικόνες της κυρά Σαρακοστής Και της Vella Quaresma
Tα παιδιά εντόπισαν διαφορές και ομοιότητες μέσα από τις εικόνες συγκρινοντάς τες.
Ομοιότητες που εντόπισαν τα παιδιά έχουν και οι
- 2 εφτά πόδια
- Μετρούν τις ημέρες για το Πάσχα
- Έχουν σταυρό
- Νηστεύουν
- Φορούν μαντήλι
- Τα πόδια τους είναι διαφορετικά
- Η δική μας δεν έχει στόμα ενώ η άλλη έχει
- Η δική μας δεν φοράει γυαλιά.
- Τα ρούχα τους είναι διαφορετικά
- Η δική μας έχει τα χέρια σταυρωμένα ενώ η άλλη κρατάει ένα καλάθι στο ένα χέρι και στο άλλο ένα ψάρι.
Κλείσαμε λέγοντας πως κάθε παιδί αύριο θα σχεδιάσει τη δική του Σαρακοστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου