Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Μουσικές αξίες

Με τα παιδιά μαθαίνουμε τις μουσικές αξίες. Μέχρι τώρα οι μουσικές αξίες έχουν παρουσιαστεί ως ολόκληρα μήλα που είναι η αξία του τετάρτου και η αντίστοιχη αξία της παύσης του τετάρτου. (Τις ίδιες αξίες δουλεύουν και στη φυσική αγωγή με τα χτυπήματα του ταμπουρίνου.)Τα παιδιά μπορούν μόνα τους να διαβάσουν το μουσικό μέτρο το οποίο γράφω στον πίνακα

μήλο μήλο μήλο μήλο  το μουσικό αυτό μέτρο έπαιζε μόνο το ταμπουρίνο
 τα       τα     τα      τα

μήλο μήλο παύση μήλο στα υπόλοιπα μέτρα τα παιδιά χρησιμοποιούσαν μεταλλάφωνα και ξυλόφωνο
   τα      τα     σσ        τα

μήλο μήλο μήλο παύση
  τα       τα      τα      σσ

παύση μήλο μήλο μήλο
  σσ        τα      τα     τα

Αρχικά το κάθε παιδί διάβαζε το μουσικό μέτρο μόνο του. Μετά το χτυπούσε στο μουσικό του όργανο, στη συνέχεια έπαιζε μαζί με το ταμπουρίνο ( το κάθε όργανο το δικό του μουσικό μέτρο).Αυτό επαναλαμβανόταν με κάθε παιδί ξεχωριστά και στη συνέχεια τα 4 παιδιά με το ταμπουρίνο συνέθεταν μία ορχήστρα.
 Ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη άσκηση που όμως τα παιδιά έπαιξαν καταπληκτικά.

Επόμενη διδακτική ώρα
Θυμηθήκαμε τα περπατήματα που εκτελούμε με τη συνοδεία του ταμπουρίνου. Περπάτημα, περιστροφή γύρω από τον άξονά μου, πλάγια βήματα, τρέξιμο, σταμάτημα. Εμπλουτίσαμε με το περπάτημα του αλόγου.
Τα παιδιά στον κάθε ήχο του ταμπουρίνου κάνουν και την ανάλογη κίνηση. Κατόπιν κάποιο παιδί οριζόταν στη θέση τη δική μου και έδινε αυτό τα παραγγέλματα χρησιμοποιώντας το ταμπουρίνο. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν τέλεια στην προσπάθεια αυτή και τα παραγγέλματα χρησιμοποιώντας το ταμπουρίνο ήταν πολύ καθαρά και ευδιάκριτα.
Με το παιδί στη θέση τη δική μου τα παιδιά έδειχναν με την κίνηση του σώματος το παράγγελμα που είχε δώσει το ταμπουρίνο. Το παιχνίδι μετά άλλαξε και τα παιδιά έπρεπε να ακούν μόνο το παράγγελμα και να λένε αν το παιδί χτύπησε περπάτημα, πλάγιο βήμα ..........
Μπράβο σας παιδιά ήσασταν καταπληκτικοί




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου