Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

Γράμμα σε ένα δάσκαλο από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου

7/2/2017
Από το παλιό ανθολόγιο της Α' δημοτικού διαβάσαμε το "γαϊτανάκι "΄του Ζωρζ  Σαρή.
Τελειώνοντας το παραμύθι ρώτησα τα παιδιά:
- Γνωρίζετε τι είναι το γαϊτανάκι;
  Όχι απαντούν τα περισσότερα. Ένα από τα παιδιά λέει είναι χορός.
- Θέλεις να μας μιλήσεις για το χορό αυτό;
   Σε ένα ξύλο έχουμε στερεώσει κορδέλες σε έντονα χρώματα. Κάθε παιδί κρατάει μία κορδέλα και     φέρνει γύρω γύρω από το ξύλο.
-Μήπως ξέρεις πόσες είναι αυτές οι κορδέλες;
 Όχι αλλά μπορώ να ρωτήσω τον πατέρα μου, να μάθω και να σας πω.
- Θα θυμηθείς να τον ρωτήσεις;
Κάποιο άλλο παιδάκι προτείνει: κα γιατί να μην γράψουμε ένα γράμμα; Με την ιδέα του παιδιού ενθουσιάστηκαν όλα, αλλά επειδή η ώρα ήταν περασμένη ζήτησα από τα παιδιά να μου το θυμήσουν αύριο.
8/2/2017
Καταφθάνοντας οι πρώτοι μαθητές μου στο σχολείο σήμερα περνούν από το γραφείο και λένε κα να θυμηθείς το γράμμα. Ευχαριστώ πολύ παιδιά, μπορείτε τώρα να παίξετε και να το συζητήσουμε όλοι μαζί την ώρα της παρεούλας.
Αδημονούν όλα για το γράμμα.
-Παιδιά έχετε δει ποτέ γράμμα;
Το πλήθος των παιδιών απαντά πως όχι. Μόνο κάποιο λέει κα στο σπίτι μου φθάνει γράμμα από τη ............. Έχει μέσα το λογαριασμό τηλεφώνου του πατέρα μου.
- Ναι κι αυτό είναι ένα είδος γράμματος. Όταν λέω γράμμα αν μαθαίνετε μέσα από το γράμμα τα νέα κάποιου που βρίσκεται μακριά σας. Καταλαβαίνω από το ύφος τους πως ποτέ δεν έχει φθάσει τέτοιο γράμμα. Εσείς μήπως έχει τύχει ποτέ να γράψετε γράμμα;
 Κα εγώ έγραψα γράμμα στον Άγιο Βασίλη. Με το που άκουσαν το όνομα του αγαπημένου τους άγιου όλα είπαν ότι έχουν γράψει γράμμα.
- Ωραία παιδιά. Θέλετε να θυμηθείτε τι ήταν αυτό που γράψατε πρώτα στο γράμμα σας;
  Όλα όμως μιλούσαν για τα πράγματα που ζητούσαν από τον άγιο.
- Μήπως πριν από αυτά γράψατε κάτι άλλο;
  Κα εγώ είπα γεια σου Άγιε Βασίλη.
- Πολύ ωραία. Πρώτα χαιρετάμε το φίλο μας και μετά του λέμε τα νέα μας. στο δικό μας το γράμμα που το στέλνουμε στο μπαμπά του Γιάννη τι θα πούμε;
  Γεια σου κύριε Δημήτρη. Κάποιο άλλο πετιέται και λέει: θα πούμε γεια σας κύριε Δημήτρη.
--Γιατί να πούμε σας είναι πολλοί; Ο μπαμπάς του Γιάννη είναι ένας.θα πούμε σου.
   Όχι θα πούμε σας γιατί είναι πιο μεγάλος από μας.
--Ναι είναι πιο μεγάλος αλλά είναι ένας. Θα πούμε σου.
Ζήτησαν λοιπόν την παρέμβασή μου όταν κατάλαβαν ότι δεν μπορούσαν να αποφασίσουν.
Εξήγησα σχετικά με τον πληθυντικό ευγενείας κι έτσι προχωρήσαμε πιο κάτω.
- Τι άλλο θα γράψουμε στον κύριο Δημήτρη;
  Θέλουμε να σας ρωτήσουμε κάτι.
-- Κα να βάλουμε το παρακαλώ γιατί του ζητάμε κάπου.
    Όχι δε χρειάζεται γιατί το ζητάμε ευγενικά.
Αποφάσισαν ότι δε χρειάζεται και προχωρούμε παρακάτω.
--Πόσες κορδέλες έχει το γαϊτανάκι και γιατί είναι τόσες;
- Πολύ ωραία παιδιά, μπράβο σας. Πώς όμως θα γνωρίζει ο κος Δημήτρης ποιος στέλνει το γράμμα;
-- Θα βάλουμε την υπογραφή μας.
    Εγώ δεν ξέρω να βάζω υπογραφή.
    Ξέρεις θα γράψεις το όνομά σου.
   Κα πως θα ξέρει ότι το γράμμα το γράψαμε σήμερα;
- Εσείς παιδιά τι προτείνετε;
-- Να βάλουμε ημερομηνία.
Όση ώρα τα παιδιά πρότειναν εγώ απλώς κατέγραφα στον πίνακα. Φωτογράφησα τα όσα γράψαμε και μετά έσβησα τον πίνακα.
- Για να δούμε τι θα χρειαστούμε για να γράψουμε το γράμμα;
-- Χαρτί μολύβι και γόμα
-- Κα εγώ δεν ξέρω να γράφω, τι θα κάνω;
- Παιδιά η φίλη σας λέει πως δεν ξέρει να γράφει.
-- Ξέρεις να γράφεις σίγουρα το όνομά σου.
    Ναι το ξέρω αλλά τα άλλα γράμματα δεν τα ξέρω.
- Παιδιά η φίλη σας λέει ότι δεν ξέρει όλα τα γράμματα, υπάρχει τρόπος να τη βοηθήσετε;
-- Θα πάρουμε ένα άλλο χαρτί και θα σου δείχνουμε και μετά θα το γράφεις στο χαρτί.
Αφού λοιπόν έλυσαν όλες τις απορίες τους ξεκινήσαμε την καταγραφή.
Κάθε παιδάκι έγραφε από μία λέξη όπου δυσκολευόταν ζητούσε τη βοήθεια των υπολοίπων. Το παιδί με την απορία σχετικά με τον πληθυντικό ευγενείας διόρθωνε όλους μας ακόμη και εμένα όταν χρησιμοποιούσα τον ενικό λέγοντας το όνομα του συναδέλφου.
-- Κα δεν είναι ο φίλος μας και θα πρέπει να πούμε σας ευχαριστούμε κύριε Δημήτρη
  - Σε ευχαριστώ πολύ
Αφού τελειώσαμε με την καταγραφή ασχοληθήκαμε σχετικά με το τι έπρεπε να κάνουμε ώστε το γράμμα να φθάσει στον παραλήπτη του.

- Παιδιά έτοιμο  το γράμμα μας
-- Κα να το βάλουμε σε φάκελο
Τοποθετούμε το γράμμα στο φάκελο
--Να βάλουμε σελοτέιπ για να το κλείσουμε
   Σφραγίσαμε το γράμμα μας και το δείχνω στα παιδιά.
--Πρέπει να γράψουμε το όνομα αυτού που θα το πάρει
   Καταγράφουν το όνομα.
- Πολύ ωραία αλλά θέλω να μου λύσετε μία απορία: αν το γράμμα δεν το δίναμε στον Γιάννη για να το πάει στον μπαμπά του κι έπρεπε να το στείλουμε με το ταχυδρομείο τι θα έπρεπε να κάνουμε;
--Να γράψουμε το τηλέφωνό του επάνω στο φάκελο
-- Τη διεύθυνσή του προτείνει διστακτικά κάποιο άλλο.
Προτείνουν να κάνουμε και τα δύο.
Προτείνω στα παιδιά να γράψουμε μόνο τη διεύθυνση γιατί το τηλέφωνό μας πρέπει να το δίνουμε μόνο σε φίλους μας.

Μπράβο σας παιδιά ήσασταν καταπληκτικοί




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου