Τρίτη 2 Μαΐου 2017

SURVIVOR

Πρώτες μέρες μετά από τις διακοπές του Πάσχα και στους μικρούς μαθητές είναι δύσκολο να καθίσουν στην παρεούλα. Θέλουν να κινηθούν να παίξουν να τρέξουν. Αναπροσαρμόζουμε τις δραστηριότητες μας. Επιλέγουμε ένα παιχνίδι λίγο διαφορετικό. Καθώς ζητώ να μετακινήσουν τις καρέκλες για να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο αντιλαμβάνομαι την έξαψή τους. Ανυπόμονα παρακολουθούν. Αρχίζω να στήνω στο χώρο ότι θα χρειαστούμε για να παίξουμε. Τα παιδιά αρχίζουν να ψιθυρίζουν μία λέξη γνωστή σε όλους μας, survivor. Σε λίγο ρωτούν: κυρία θα παίξουμε survivor;
Η απάντησή μου ούτε θετική ούτε αρνητική. Συνεχίζουν να ρωτούν θα παίξουμε survivor; Αποφασίζω να τους απαντήσω με μια ερώτηση. Παιδιά δεν έχουμε ξαναπαίξει τέτοια παιχνίδια; Γιατί τώρα ξαφνικά μετά από τόσο καιρό που είμαστε μαζί τα ονομάζετε survivor; Η απάντησή τους είναι ότι τους θυμίζει το survivor.
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες ανάλογα με τα χρώματα της λεκάνης. Την πράσινη και την κόκκινη ομάδα. Πρέπει να εκτελέσουν τρεις διαδρομές και σε κάθε διαδρομή να μεταφέρουν ένα μπαλάκι του τένις το οποίο και θα τοποθετούν στη λεκάνη. Όταν τελειώσουν τις διαδρομές θα πρέπει να προσπαθήσουν να βάλουν τα μπαλάκια στο καλάθι από απόσταση και τέλος να καταγράψουν όπως αυτά θέλουν τις επιτυχίες τους στον πίνακα.
Τα υλικά που χρειαστήκαμε; Υλικά που συναντάς σε κάθε Νηπιαγωγείο. Παγκάκια καρέκλες, καλαθάκια, λεκάνες, βιβλία.
Το παιχνίδι ξεκινά. Αρχικά ανεβαίνουν στο παγκάκι, περνούν πάνω από τα βιβλία, έρπουν ανάμεσα σε δύο καρέκλες που από πάνω έχουμε τοποθετήσει μία πλάκα από αφρώδες υλικό, αφήνουν το μπαλάκι τους, επιστρέφουν να πάρουν το 2ο και το 3ο και τέλος ξεκινούν να προσπαθούν να ρίξουν τα μπαλάκια στο καλάθι. Στη συνέχεια καταγράφουν την επιτυχία τους στον πίνακα.
( Στο παιχνίδι δεν αποκλείουμε κανέναν. Τα ζευγάρια έχουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν και τα δύο τη διαδρομή και μετά να έρθει το επόμενο ζευγάρι. Μας ενδιαφέρει όσον αφορά τα ζευγάρια να μην λειτουργήσουν ανταγωνιστικά μεταξύ των παιδιών)
Απολαύστε ένα απόσπασμα από τη δραστηριότητά μας.



Όταν το παιχνίδι μας τελείωσε ζήτησα από τα παιδιά να αποφασίσουν ποια ομάδα ήταν αυτή που πέτυχε τους περισσότερους πόντους. (Είχα όμως παρατηρήσει ότι όταν ζήτησα από τους τελευταίους παίκτες να μαζέψουν τα μπαλάκια που ήταν έξω από το καλάθι και να τα επιστρέψουν στη θέση τους ένας παίκτης αφαίρεσε και μπαλάκια από το ένα καλάθι)
Τα παιδιά πρότειναν να μετρήσουν τα μπαλάκια που ήταν σε κάθε καλάθι και μετά θα αποφάσιζαν ποια ομάδα θα είχε νικήσει.
Η κόκκινη ομάδα είχε εφτά μπαλάκια και η πράσινη είχε 13 μπαλάκια.
Αποφάσισαν πως νικήτρια ομάδα ήταν η πράσινη γιατί είχε περισσότερα μπαλάκια.
Μετά την απόφασή τους αυτή τα προέτρεψα να δουν και τα όσα είχαν καταγράψει στον πίνακα και να προσπαθήσουν να τα υπολογίσουν .
Η πρώτη τους σκέψη ήταν να συγκρίνουν τις καταγραφές των δύο ομάδων.
3 3 0 1 1 0 2 0
3 3 2 2 0 1 1 1
Διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποιος έχει νικήσει.
Κυρία εγώ σκέφτηκα έναν τρόπο να σας τον δείξω;
(Στο μεταξύ είχαμε μεταφέρει ένα καλάθι με τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό)
Το παιδί σηκώθηκε και άρχισε να φτιάχνει με τα τουβλάκια ομάδες που απεικόνιζαν το πλήθος των πιο πάνω αριθμών. Τελειώνοντας την εργασία του το ρωτώ: τώρα μπορείς να αποφασίσεις ποια ομάδα σημείωσε τις περισσότερες επιτυχίες;
Την ίδια ερώτηση έθεσα και στα υπόλοιπα παιδιά όταν κατάλαβα πως το παιδί δεν μπορούσε να απαντήσει. Κυρία θα πρέπει να μετρήσουμε ξεχωριστά τα τουβλάκια που έστησε η φίλη μου και τότε θα βρούμε πόσα καλάθια πέτυχε η κάθε ομάδα.


  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου