Τα παιδιά μέρες ρωτούν αν θα ντυθούμε στο σχολείο κι εμείς κάνοντας ότι δεν καταλαβαίνουμε τους απαντάμε ερωτώντας μα έρχεστε ποτέ στο σχολείο μη φορώντας ρούχα; Εκείνα κάνουν πως θυμώνουν σταυρώνουν τα χέρια γουρλώνουν τα μάτια και φωνάζουν :Κυρία.
Καθώς λοιπόν η τσικνοπέμπτη πλησιάζει τους λέμε: θα σας πούμε μία λέξη και εσείς αν την γνωρίζετε θα πρέπει να μας πείτε τι σημαίνει η λέξη αυτή.
Γράφουμε στον πίνακα τη λέξη ΑΠΟΚΡΙΑ και εκείνα που διαβάζουν μας τη λένε φωναχτά.
Τι νομίζετε λοιπόν πως είναι οι Απόκριες;
Φοράμε στολή
Τραγουδάμε και χορεύουμε
Μπορούμε να φορέσουμε αστεία καπέλα, αστείες στέκες
Πολύ ωραίες οι πληροφορίες που μας λέτε αλλά μέχρι τώρα μας έχετε πει τι κάνουμε τις Απόκριες κι όχι τι είναι οι Απόκριες. Κοιτούν με μάτια ορθάνοιχτα και συνεχίζουν να προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τις Απόκριες
Πετάμε αυτές τις χάρτινες κορδέλες
Παίζουμε χαρτοπόλεμο
Φοράμε μάσκες
Πολύ ωραία αλλά τι είναι οι Απόκριες;
Παίζουμε αστεία παιχνίδια
Κάποιο παιδάκι με σιγανή φωνή ρωτά Κυρία είναι γιορτή;
Ναι είναι γιορτή και κάνουμε και γιορτάζουμε με όλα αυτά που μας είπατε.
Κυρία εμείς στο σχολείο θα κάνουμε πάρτι. Ναι αλλά αυτό θα γίνει την άλλη εβδομάδα. Αύριο όμως που είναι Τσικνοπέμτη ....και πριν προλάβω να τελειώσω τα παιδιά ρωτούν γιατί έχει διαφορετικό όνομα;
Πριν σας εξηγήσουμε αυτό θα σας ρωτήσουμε σχετικά με τη λέξη που συζητούσαμε πριν. Απόκρεες ποιες λέξεις νομίζετε ότι ενώθηκαν για να την σχηματίσουν Από και κρέας απαντούν ρωτώντας.
Σε λίγο καιρό θα έρθει μία μεγάλη γιορτή Το Πάσχα και οι άνθρωποι όσοι θέλουν και επιθυμούν θα νηστέψουν τις απόκριες λοιπόν καταναλώνουν κρέας πολλά τυροκομικά προϊόντα που θα τα στερηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Την τσικνοπέμπτη λοιπόν οι άνθρωποι συνηθίζουν να τρώνε κρέας.
Κυρία θα ψήσουμε κι εμείς σουβλάκια για να φάμε;
Μπορούμε να τα ψήσουμε στο σχολείο; Όχι γιατί δεν έχουμε ψησταριά και είναι και επικίνδυνο απαντούν. Εμείς στο σχολείο έχουμε μία φριτέζα , ένα μεγάλο τηγάνι .Πώς θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε την τσικνοπέμπτη;
Κυρία να φτιάξουμε κεφτεδάκια. Πολύ ωραία ας φτιάξουμε τη λίστα με τα υλικά που θα χρειαστούμε. Κλείστε τα μάτια σας και σκεφτείτε τι βάζει η μαμά στους κεφτέδες;
Κιμά
Ψωμί
Αυγό
Αλάτι
Ρίγανη - δυόσμο
Και τι άλλο;
Βοηθάμε τα παιδιά να ανακαλύψουν το υλικό που λείπει με αίνιγμα: Είμαι στρογγυλό μπαίνω σε όλα τα φαγητά κι όταν με καθαρίζετε κλαίτε. Τι είναι;
Κρεμμύδι
Ωραία τώρα θα παίξουμε ένα παιχνίδι. θυμάστε τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε κεφτέδες; κάθε φορά θα κρύβω κι ένα υλικό κι εσείς θα πρέπει να το ανακαλύψετε, αλλά προσέχετε γιατί θα κάνω και ζαβολιές.
Συμμετέχουν στο παιχνίδι απολαμβάνοντας όλες τις ζαβολιές μου και τελειώνοντας κάποιο παιδί προτείνει να φτιάξουμε και σαλάτα και να έχουμε και τυράκι και όλα συμφωνούν.
Τσικνοπέμπτη και τα παιδιά φθάνουν στο σχολείο. Ένα παιδάκι πλησιάζει και ρωτάει: κυρία πότε θα φτιάξουμε τα γεμιστά; Μα τι είπαμε εχθές πως θα φτιάξουμε παιδιά; Μπιφτέκια κυρία. Εγώ πάντως είπα στο σπίτι πως θα φτιάξουμε γεμιστά και αποχωρεί για να βάψει τη μάσκα που είχε επιλέξει.
Σε λίγο έχοντας δημιουργήσει το μείγμα για τους κεφτέδες τα παιδιά ξεκινούν το πλάσιμο και οι κυρίες το τηγάνισμα. Το εδέσματα για το τραπέζι μας έτοιμα και το γλέντι ξεκινά. Απολαμβάνουν τα δημιουργήματά τους και κάποια ξαναζητούν να γεμίσουν και πάλι το πιάτο.
Όταν τελειώσαμε κάποιο άλλο παιδί λέει κυρία θα μαγειρέψουμε και μία φορά ρεβίθια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου