Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023

Πάρτι αποκριάτικο

Τα παιδιά θέλοντας να κάνουμε αποκριάτικο πάρτι την Παρασκευή συζητούν τι θα φορέσουν και πως θα διασκεδάσουν. Ενημερώνουμε τα παιδιά πως ναι την Παρασκευή θα κάνουμε πάρτι και τα ρωτάμε τι θα χρειαστούμε για το πάρτι. Εκείνα χαμογελώντας προτείνουν θέλουμε να φορέσουμε στολές , να έχουμε καλή διάθεση, τραγούδια, να χορέψουμε, να κάνουμε ζογκλερικά, Μόνο αυτά θα χρειαστούμε για το πάρτι μας; και τα ενημερώνουμε ταυτόχρονα πως εκείνη την ημέρα δε θα έχουν μαζί την τσάντα τους αλλά μόνο ένα μπουκάλι νερό. Μας απαντούν πως αυτά που μας είπαν είναι αρκετά για το πάρτι. 
Ωραία πως θα ενημερώσουμε τους γονείς μας για το τι θα χρειαστούμε;
Κυρία να στείλουμε προσκλήσεις όπως στέλνουμε για τα πάρτι. Ο καθένας να γράψει τη δική του και να τη δώσει στη μαμά του. Τι θα γράψουμε μέσα στις προσκλήσεις; Να τους πούμε που θα γίνει το πάρτι και πότε. Αποφασίζουν πως θα γίνει Παρασκευή στο σχολείο . (Εμείς καταγράφουμε στον πίνακα όσα προτείνουν) Ωραία μόνο αυτό θα γράφει ή χρειαζόμαστε κι άλλα; Κυρία τι θα φάμε αφού θα είμαστε χωρίς τσάντες; Εσείς να μου πείτε. Μήπως να τους ζητήσουμε να μας φέρουν και φαγητά; Τι φαγητά θα τους ζητήσουμε; Ωραία θα ήταν να έχουμε πίτσα, πατατάκια, τυροπιτάκια .....
Ένα παιδί παρατηρώντας τον πίνακα λέει: Κυρία εγώ δεν μπορώ να γράψω όλα αυτά που έχεις γράψει στον πίνακα . Μαζί με αυτό συμφωνούν και άλλα παιδιά. 
Με ποιον άλλον τρόπο θα μπορούσαμε να ενημερώσουμε τους γονείς μας; Τους αφήνουμε χρόνο να σκεφτούν αλλά....
Τους προτείνουμε να φτιάξουμε όλοι μαζί μία ανακοίνωση - αφίσα . Τί είναι αυτό;
Τους δείχνουμε αφίσες και τους εξηγούμε τις πληροφορίες που μας δίνει η αφίσα και όλοι μαζί χρησιμοποιώντας τα γράμματα του παιχνιδιού μας φτιάχνουμε την ανακοίνωση στο μαγνητικό πίνακα. 
Μα κυρία αυτός δε βγαίνει από τον τοίχο τι θα κάνουμε;
Τους εξηγώ πως θα χρησιμοποιήσω το κινητό μου για να φωτογραφίσω αυτό που έφτιαξαν και μετά θα την στείλω στον εκτυπωτή για να την εκτυπώσω και θα κρεμάσουμε τη φωτογραφία του πίνακα. 
Όλα τα παιδιά βοήθησαν για τη δημιουργία της αφίσας. Άλλα γράφοντας μία ολόκληρη λέξη μόνα τους , άλλα προσθέτοντας ένα ή περισσότερα γράμματα χρησιμοποιώντας για βοήθεια τον πίνακα αναφοράς με την αλφαβήτα κι εμείς βρισκόμασταν εκεί βοηθώντας με την εκφορά των φωνών των γραμμάτων. (Στην αφίσα θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν πολλά ορθογραφικά λάθη. Αυτό συμβαίνει όχι γιατί δε γνωρίζουμε ορθογραφία αλλά γιατί στα παιδιά μαθαίνουμε να αποκωδικοποιούν τις φωνές των γραμμάτων κι εκείνα γνωρίζοντας τες αποφασίζουν μόνα τους για το ποια φωνή θα επιλέξουν)




Έτοιμη λοιπόν η αφίσα μας φωτογραφίζεται και με τη βοήθεια της τεχνολογίας την εκτυπώνουμε και την αναρτούμε στις τάξεις μας.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου