Αφού έχουμε μελετήσει τα σχήματα ορθογώνιο τρίγωνο, τετράγωνο, παραλληλόγραμμο, ορθογώνιο και κύκλο σε προηγούμενα μαθήματα παίξαμε ένα παιχνίδι. Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους 1 κόκκινο κύκλο, 2 ορθογώνια τρίγωνα ένα μπλε κι ένα κίτρινο, ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο κι ένα πράσινο τετράγωνο.
Τα ίδια ακριβώς σχήματα έχει και η Νηπιαγωγός η οποία και συμμετέχει ενεργά στο παιχνίδι. Αν βέβαια αναρωτιέστε γιατί τα σχήματα έχουν και χρώματα, ο λόγος είναι πολύ απλός. Πρέπει να κατορθώσουν όλα τα παιδιά να φθάσουν τη δραστηριότητα μέχρι το τέλος. αν λοιπόν στην πορεία διαπιστώσουμε ότι κάποιο παιδί δεν αναγνωρίζει τα σχήματα, η Νηπιαγωγός θα χρησιμοποιήσει και το χρώμα του σχήματος για να βοηθήσει το παιδί χωρίς να νιώσει ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Τα παιδιά παίκτες δεν μπορούν να δουν αυτό το οποίο κατασκευάζει η Νηπιαγωγός. Επίσης δεν μπορούν να δουν την κατασκευή του φίλου τους.
Η Νηπιαγωγός ξεκινά το παιχνίδι λέγοντας:
Παίρνω το τετράγωνο ( ή οποιοδήποτε άλλο γεωμετρικό σχήμα). Στη μία πλευρά του τετραγώνου τοποθετώ το κίτρινο τρίγωνο. Περιμένει μέχρι τα παιδιά να τοποθετήσουν τα σχήματα. Συνεχίζει μέχρι να τοποθετήσουν όλα τα σχήματα. στο τέλος ελέγχουν αν έφτιαξαν το ίδιο σχήμα με της Νηπιαγωγού.
Με την επόμενη δυάδα οι εντολές είναι διαφορετικές.
Αν θέλουμε να αυξήσουμε βαθμό δυσκολίες μπορούμε να προτρέψουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τα δύο ορθογώνια τρίγωνα έτσι ώστε να συνθέσουν ένα τετράγωνο ή ένα μεγαλύτερο τρίγωνο, ή να συνδυάσουν το τετράγωνο και το ορθογώνιο για να συνθέσουν ένα μεγαλύτερο ορθογώνιο.
Επίσης στο παιχνίδι λέξεις σχετικά με τη θέση των σχημάτων, ανάμεσα, κάτω από, πάνω από, δεξιά αριστερά, κοντά μακριά, κλπ.
Σήμερα το παιχνίδι ου έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσω αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει ποιο είναι το κάθε γεωμετρικό σχήμα, αν μπορούν να τοποθετήσουν το σχήμα στη σωστή θέση, αν μπορούν να συνθέσουν κάποιο άλλο σχήμα χρησιμοποιώντας τα δύο τρίγωνα αλλά και αν μπορούν να ελέγξουν τελειώνοντας αν έφτιαξαν το ίδιο σχήμα με εμάς.
Μπράβο στα παιδιά μας για την προσπάθειά τους ,για την ησυχία που επικρατούσε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, την παρατηρητικότητα όλων κατά τον έλεγχο της κατασκευής αλλά και για την προσπάθεια που κατέβαλλαν.
Τα ίδια ακριβώς σχήματα έχει και η Νηπιαγωγός η οποία και συμμετέχει ενεργά στο παιχνίδι. Αν βέβαια αναρωτιέστε γιατί τα σχήματα έχουν και χρώματα, ο λόγος είναι πολύ απλός. Πρέπει να κατορθώσουν όλα τα παιδιά να φθάσουν τη δραστηριότητα μέχρι το τέλος. αν λοιπόν στην πορεία διαπιστώσουμε ότι κάποιο παιδί δεν αναγνωρίζει τα σχήματα, η Νηπιαγωγός θα χρησιμοποιήσει και το χρώμα του σχήματος για να βοηθήσει το παιδί χωρίς να νιώσει ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Τα παιδιά παίκτες δεν μπορούν να δουν αυτό το οποίο κατασκευάζει η Νηπιαγωγός. Επίσης δεν μπορούν να δουν την κατασκευή του φίλου τους.
Η Νηπιαγωγός ξεκινά το παιχνίδι λέγοντας:
Παίρνω το τετράγωνο ( ή οποιοδήποτε άλλο γεωμετρικό σχήμα). Στη μία πλευρά του τετραγώνου τοποθετώ το κίτρινο τρίγωνο. Περιμένει μέχρι τα παιδιά να τοποθετήσουν τα σχήματα. Συνεχίζει μέχρι να τοποθετήσουν όλα τα σχήματα. στο τέλος ελέγχουν αν έφτιαξαν το ίδιο σχήμα με της Νηπιαγωγού.
Με την επόμενη δυάδα οι εντολές είναι διαφορετικές.
Αν θέλουμε να αυξήσουμε βαθμό δυσκολίες μπορούμε να προτρέψουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τα δύο ορθογώνια τρίγωνα έτσι ώστε να συνθέσουν ένα τετράγωνο ή ένα μεγαλύτερο τρίγωνο, ή να συνδυάσουν το τετράγωνο και το ορθογώνιο για να συνθέσουν ένα μεγαλύτερο ορθογώνιο.
Επίσης στο παιχνίδι λέξεις σχετικά με τη θέση των σχημάτων, ανάμεσα, κάτω από, πάνω από, δεξιά αριστερά, κοντά μακριά, κλπ.
Σήμερα το παιχνίδι ου έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσω αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει ποιο είναι το κάθε γεωμετρικό σχήμα, αν μπορούν να τοποθετήσουν το σχήμα στη σωστή θέση, αν μπορούν να συνθέσουν κάποιο άλλο σχήμα χρησιμοποιώντας τα δύο τρίγωνα αλλά και αν μπορούν να ελέγξουν τελειώνοντας αν έφτιαξαν το ίδιο σχήμα με εμάς.
Μπράβο στα παιδιά μας για την προσπάθειά τους ,για την ησυχία που επικρατούσε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, την παρατηρητικότητα όλων κατά τον έλεγχο της κατασκευής αλλά και για την προσπάθεια που κατέβαλλαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου