Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Παρατήρηση και παιχνίδι - Λαδολέξεις

 Παρατηρούμε τα μπουκάλια

1) με το λάδι - το νερό - και το αλάτι

2) με το λάδι - νερό.

Νερό λάδι

Νερό που προσθέσαμε λάδι και μετά ρίξαμε αλάτι και είδαμε ότι το λάδι βυθίστηκε και πήγε στον πάτο.

Τα παιδιά διαπιστώνουν πως το περισσότερο λάδι στο 1ο μπουκάλι έχει ανέβει στην επιφάνεια και στον πάτο του μπουκαλιού υπάρχει ελάχιστο λάδι παγιδευμένο στο αλάτι. Παρακινούμε τα παιδιά να ανακινήσουν το μπουκάλι και το αφήνουμε να ηρεμήσει. Διαπιστώνουν ότι αυτή τη φόρα όλο το λάδι ανέβηκε στην επιφάνεια και πως το αλάτι έχει πλέον χαθεί. Συγκεκριμένα τα παιδιά είπαν πως το αλάτι το ρούφηξε στο νερό. Υπάρχει όμως ακόμα στο μπουκάλι; ρωτώ. Ναι κυρία αν το δοκιμάζαμε θα το καταλαβαίναμε με τη γεύση.

Στο 2ο μπουκάλι βλέπουν ότι όλο το λάδι έχει ανεβεί στην επιφάνεια κι ότι το νερό έχει μαζευτεί όλο στο κάτω μέρος του μπουκαλιού.

Παίζουμε παιχνίδι δημιουργίας λέξεων με τη λέξη λάδι.

πίτα + λάδι = λαδόπιτα

σαλάτα + λάδι = λαδοσαλάτα

λάδι + πανί= λαδόπανο

μπογιά + λάδι = λαδομπογιά

λάδι + κόλλα = λαδόκολλα

λάδι + νερό = λαδόνερο

λάδι + ψωμί = λαδόψωμο

λάδι + τυρί = λαδότυρο

λάδι + σαπούνι - λαδοσάπουνο

λάδι + χαρτί = λαδόχαρτο

Δημιουργήσαμε και λέξεις που δε σημαίνουν κάτι όπως

λάδι + ζωγραφιά = λαδοζωγραφιά

Τα παιδιά σκέφτηκαν και απαντούν στην ερώτηση της Νηπιαγωγού: που χρησιμοποιούμε το λάδι;

Στις σαλάτες

Στο φαγητό

Φτιάχνουμε σαπούνι

Στην εκκλησία, ανάβουμε το καντήλι 

Άραγε μπορούμε να φτιάξουμε και μπογιές;

Απαντούν όλα με ενθουσιασμό ναι. Ψάχνουμε στα υλικά της τάξης για να δούμε πως μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας μπογιές και προτείνουν να χρησιμοποιήσουμε τους μαρκαδόρους τις μπογιές τις υγρές, τις ξυλομπογιές και τις κηρομπογιές 

 
Τα παιδιά ανακατεύουν λάδι στην υγρή τέμπερα και εκείνο που παρατηρούν ότι απλώς έγινε πιο λαμπερή η τέμπερα.

Βουτούν κηρομπογιά στο λάδι προσπαθώντας να δημιουργήσουν τα δικά τους χρώματα με λάδι.

Βουτούν το μαρκαδόρο και απλώς διαπιστώνουν πως ο μαρκαδόρος χάλασε .

Βουτούν κηρομπογιά στο λάδι και δοκιμάζουν στο χαρτί 

Ανακατεύουν λάδι με νερομπογιά υγρή και εκείνο που διαπιστώνουν είναι ότι απλώς η μπογιά έγινε λίγο πιο λαμπερή και λίγο πιο πηχτή. Βάφουν στο χαρτί με πινέλο και διαπιστώνουν ότι το λάδι απλώνει στο χαρτί.

Βουτούν το μαρκαδόρο στην μπογιά και βλέπουν ότι δεν άλλαξε τίποτε και λένε πως τώρα κυρία χάλασε ο μαρκαδόρος γιατί απλώς λαδώνει το χαρτί και δε βάφει με έντονο χρώμα

Βουτούν την κηρομπογιά στο λάδι αλλά και πάλι διαπιστώνουν ότι απλώς το λάδι μεταφέρεται στο χαρτί και το λαδώνει. 

Τα προσκαλούμε να ρωτήσουν τους γονείς τους αν υπάρχει τρόπος να φτιάξουμε μπογιές στο σχολείο χρησιμοποιώντας το λάδι. Λένε κυρία εγώ μάλλον θα το ξεχάσω. Μα δεν θα ξέρουν που να ψάξουν οι γονείς μας. Κάποιο παιδί απαντά πως η μαμά του θα ψάξει στο κινητό της τηλέφωνο. Και για να τα κάνουμε να προσπαθήσουν όλα να ρωτήσουν τους γονείς τους, λέμε πως όποιος το θυμηθεί εμείς αύριο θα τον κεράσουμε καραμέλες, αλλά θα πρέπει να μας πει στο αυτί τι έμαθε ή να μας το φέρει γραμμένο σε χαρτάκι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου