Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

Σκαντζόχοιρος

 Τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου σήμερα πολύ έντονα. Οι πρώτες βροχές, τα χρώματα των φύλλων, τα πρώτα κρύα. Ετοιμαζόμαστε για να υποδεχτούμε το χειμώνα. Οι άνθρωποι αλλά και τα ζώα. Κάποια επιστρέφουν σε χώρες ζεστές, κάποια ετοιμάζονται να πέσουν σε χειμερία νάρκη. Γιατί πέφτουν σε χειμερία νάρκη;  






Ποια  ζώα  κοιμούνται;  Ποιες οι ετοιμασίες τους;
Τα παιδιά παρακολουθούν  τα video 
Τι είδαμε;
Κυρία ένα σκαντζόχοιρο
Πώς ήταν;
Είναι μακρόστενος και έχει αγκάθια.
Γιατί συμπεριφέρεται έτσι;
Μάλλον φοβάται.
Τι φοβάται:
Φοβάται μήπως τον πατήσει κάποιο αυτοκίνητο και γι αυτό τρέχει.
Για να δούμε ξανά το video φοβάται το αυτοκίνητο;
Όχι κυρία δεν ακούγεται αυτοκίνητο.
Τι φοβάται ;
Μάλλον τους ανθρώπους που ακούγονται. 
Γιατί τους φοβάται;
Μα αυτοί είναι πολύ μεγάλοι και αυτός πολύ μικρός. 
Τι άλλο φοβάται;
Τα ζώα.
Ποια ζώα;
Το φίδι, την αρκούδα, το λύκο
Γιατί τα φοβάται;
Μα μπορούν να τον φάνε
Που ζει;
Μόνος του στην εξοχή
Κυρία εγώ είδα έναν μια φορά στο σπίτι μου κοντά.
Που φτιάχνει τη φωλιά του;
Σε κάποια τρύπα σε ένα δέντρο, σε κάποια τρύπα στο χώμα.
Τι τρώει;
Φρούτα κυρία. Σταφύλια, μήλα
Σε λίγο καιρό θα βρίσκει φαγητό;
Όχι 
Δηλαδή θα πεινάει;
Όχι κυρία μπορεί κάποιος άνθρωπος να του δώσει φαγητό
Και οι υπόλοιποι;
Προβληματίζονται και κάποια στιγμή λένε κυρία θα σκαρφαλώσουν στο δέντρο και θα πιάσουν ένα μήλο. Η γιαγιά μου στην αυλή της έχει μήλα και αχλάδια. 
Μπορεί να σκαρφαλώσει;
Τα παιδιά σίγουρα απαντούν ναι.
(Εδώ προσφέρουμε την πληροφορία πως δεν μπορεί να σκαρφαλώσει.)
Κάποιο παιδί μας λέει πως θα πέσει να κοιμηθεί για όσο καιρό δεν υπάρχει τροφή και μετά θα ξυπνήσει.
Ξαναβλέπουμε τα video και παρατηρούμε τα πόδια του, τα δάκτυλά του,
Κυρία να η μουσούδα του και στην άκρη είναι η μύτη του και το στόμα του. 
Έχει πέντε δάκτυλα. Κυρία μοιάζουν λίγο με τα δικά μας. Έχει το ένα όπως το δικό μας το μεγάλο και τα άλλα είναι μακριά.
Γιατί άραγε;
Μα για να μπορεί να κρατά την τροφή του. 
Κυρία έχει και τρίχες εκτός από αγκάθια.
Το χρώμα του είναι καφέ
Άραγε όλοι οι σκαντζόχοιροι έχουν το ίδιο χρώμα;
(Ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο)
Παρακολουθούμε ένα άλλο video
Κυρία αυτός είναι γκρι με μαύρο.
Κοιμάται στο πλάι
Η κοιλιά του δεν έχει αγκάθια. ΄
Άραγε υπάρχουν άλλα ζώα που συμπεριφέρονται όπως ο σκαντζόχοιρος; Ποια είναι αυτά; (αναθέτουμε στα παιδιά να μας βρουν πληροφορίες τις οποίες θα πρέπει να μας τις μεταφέρουν αύριο. Πολλά παραπονιούνται ότι δεν έχουν βιβλία στο σπίτι τους, άλλα ότι δεν ξέρουν ποιον να ρωτήσουν...)

8/11/2022
Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν αν ρώτησαν τους γονείς τους για τα ζώα που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη. Κάποια προτείνουν μόνο το φίδι και την αρκούδα κάποια άλλα λένε για τη γάτα και το σκύλο. Κάποια άλλα λένε κυρία εγώ το ξέχασα και δεν ρώτησα. Παρακολουθούμε όλοι μαζί τις διαφάνειες του παρακάτω συνδέσμου προσπαθώντας να ανακαλύψουμε και άλλα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Στη συνέχεια συζητάμε αυτά που η Νηπιαγωγός κατέγραψε στον πίνακα.
Σκύλος; Γάτα; Κότα;
Γνωρίζοντας πως κάποια παιδιά έχουν ζωάκια στο σπίτι τους ζητάμε να μας πουν για αυτά σχετικά με το πως συμπεριφέρονται όταν έρθει ο χειμώνας. Μας λέει για την κότα: κυρία η γιαγιά μου που έχει κότες αυτές δεν κοιμούνται το χειμώνα γιατί βρίσκουν τροφή. Τις ταΐζει η γιαγιά μου. Κοιμούνται όμως πολύ νωρίς το βράδυ και ξυπνούν το πρωί. Ένα άλλο μας λέει: Κυρία εγώ κοιμάμαι αγκαλίτσα με το σκυλάκι μου και αυτό ξυπνάει όταν ξυπνάω και εγώ. Κάποιο άλλο μας μιλά για τη γάτα του λέγοντας πως τώρα που κάνει κρύο κυρία κουλουριάζεται γιατί κρυώνει αλλά τροφή βρίσκει γιατί του τη δίνω εγώ. Κοιμάται όπως κοιμάμαι κι εγώ και ξυπνά όπως ξυπνάω και εγώ. 
Παρακολουθούμε το παρακάτω παραμύθι 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου