Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Παρουσίαση των βιβλίων εκ μέρους των παιδιών

Από την Παρασκευή 25/11/2016 στο σχολείο μας λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη με χριστουγεννιάτικα αποκλειστικά παραμύθια. Παραμύθια δανείστηκαν μόνο τα παιδιά που οι γονείς τους υπέγραψαν το συμβόλαιο της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Σήμερα όσοι έφεραν τα παραμύθια που δανείστηκαν, παρουσίασαν στα υπόλοιπα παιδιά την ιστορία του παραμυθιού βασιζόμενα στις εικόνες. (Προσεχώς ένα παιδί θα παρουσιάζει το παραμύθι και θα το κινηματογραφούμε και θα αναρτάται στη σελίδα με όνομα "παρουσιάζω το παραμύθι μου")
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την πολύ ωραία παρουσίαση του παραμυθιού αλλά και στους γονείς τους που αφιέρωσαν χρόνο για να διαβάσουν το παραμύθι στα παιδιά.
Όσον αφορά το φύλλο εργασίας που συνοδεύει το παραμύθι βοηθήστε το παιδί να δουλέψει μόνο του.
Στη σειρά που λέει όνομα να γράψει το παιδί το όνομά του. Δεν χρειάζεται να γράψει και το επίθετό του. Στην ημερομηνία καθίστε δίπλα στο παιδί σας με ένα χαρτάκι και γράψτε την ημερομηνία με τη μορφή π.χ 18/11/2016 λέγοντας κάθε φορά στο παιδί το όνομα του αριθμού και περιγράφοντάς τον. Δηλαδή:

  • για το 1: μία γραμμή από πάνω προς τα κάτω. Στο πάνω μέρος της γραμμής πρόσθεσε μία ευθεία λοξή γραμμή για σκεπή.
  • για το 8: κάνω ένα μικρό κύκλο και μετά έναν άλλον κύκλο από κάτω από τον 1ο κύκλο
συνεχίζουμε έτσι μέχρι να γράψουμε την ημερομηνία.
Όσον αφορά τον τίτλο του παραμυθιού για τα προνήπια : πάρτε ένα χαρτάκι και γράψτε ένα ένα τα γράμματα και περιγράψτε τον τρόπο με τον οποίον τα γράφετε, π.χ θέλω να γράψω τη λέξη γάτα

  • για το Γ ή γ : κάνω μία καμπύλη γραμμή ξεκινώντας από αριστερά προς τα δεξιά γυρίζω προς τα πάνω σταυρώνω ή κάνω ένα μικρό ψάρι.
  • για το α : κάνω ένα μικρό κύκλο και βάζω κι ένα μπαστουνάκι από πάνω προς τα κάτω
  • για το τ: μία μικρή ευθεία οριζόντια και μετά μία ευθεία προς τα κάτω και γυρίζει όπως το μπαστουνάκι
  • Τελειώνοντας το κάθε γράμμα να λέτε στο παιδί σας και τη φωνή του γράμματος δείχνοντας που ακριβώς θα τοποθετήσει τη γλώσσα του για να παράγει τον ήχο του γράμματος.
Είναι πολύ σημαντικό να τους περιγράφετε τα γράμματα και όχι μόνο να τους τα δείχνετε. Από τη συχνή επανάληψη το παιδί θα συνδέσει τη μορφή του γράμματος και τη φωνή του.
Αν ο τίτλος είναι πολύ μεγάλος μπορείτε να επιλέξετε μία ή δύο λέξεις για να γράψει το παιδί.
Τελειώσατε με το επάνω μέρος του φύλλου εργασίας και το παιδί πρέπει να ζωγραφίσει αυτό που του άρεσε περισσότερο. Σε περίπτωση που σας πει δεν μπορώ να ζωγραφίσω τίποτε (εξαρτάται από το στάδιο το οποίο βρίσκεται στη ζωγραφική) πάρτε το χαρτί σας και και να δείχνετε λίγο λίγο το σχέδιο για να μπορέσει το παιδί να το φτιάξει μόνο του στο δικό του χαρτί.
Δώστε του ξυλομπογιές και όχι μαρκαδόρους για να ζωγραφίσει. Χρησιμοποιώντας τις ξυλομπογιές εξασκείται στην πίεση την οποία πρέπει να ασκεί για να αποτυπώσει μία έντονη ή απαλή απόχρωση. Η εξάσκηση αυτή θα το βοηθήσει αργότερα στη γραφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου