Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

Φρούτα

Φρούτα εποχής στο σχολείο μας ρόδι, μήλο κυδώνι και τα παιδιά ξεκινούν να αναφέρουν φρούτα τα οποία και καταγράφει η νηπιαγωγός στον πίνακα.
Ξεχωρίζουμε τα φρούτα ανάλογα με την εποχή που τα τρώμε και ανακαλύπτουμε φρούτα όπως ο ανανάς και η μπανάνα πως τα βρίσκουμε όλες τις εποχές όπως και το μήλο. 
Επεξεργαζόμαστε το σχήμα τους τη γεύση τους και ανακαλύπτουμε τον θησαυρό που κρύβουν στο εσωτερικό τους. Μετράμε τα κουκούτσια τους και μελετούμε το σχήμα τους.
 Αποτυπώνουν εικαστικά το φρούτο που τους άρεσε από τα φρούτα εποχής χρησιμοποιώντας την κλειστή καμπύλη. Διαφωνούν μαζί μας για την κλειστή καμπύλη λέγοντας πως δεν είναι καμπύλη αλλά κύκλος. (Το παιδάκι που διαφώνησε την επόμενη μέρα πρότεινε πως δεν είναι κύκλος αλλά σχηματίστηκε από δύο καμπύλες που η μία σχηματίστηκε με φορά από πάνω προς τα κάτω και η άλλη με την ακριβώς αντίθετη φορά.)
Μας λένε πως πρέπει να τρώμε φρούτα γιατί έχουν βιταμίνες και ότι τα χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε γλυκά, τα βάζουμε στα φαγητά και στις σαλάτες. Τους προτείνουμε να φτιάξουμε ένα κέικ μήλου και ενθουσιασμένα ρωτούν σήμερα; Η απάντηση μας ερωτηματική : Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε τώρα ένα κέικ; Τι υλικά θα χρειαστούμε;
Αλεύρι μήλο μίξερ λεκάνη αυγά βούτυρο γάλα, χρήματα τα οποία και καταγράφονται από τη νηπιαγωγό. Στην ερώτηση πόσα από αυτά τα υλικά έχουμε στο σχολείο μας αποκλείουν την παρασκευή αλλά ρωτούν πότε θα τη φτιάξουμε. Τους απαντούμε την επόμενη μέρα και προτείνουν να αγοράσουμε τα υλικά από τον μπακάλη του χωριού μας και εμείς τους προτείνουμε να φέρουν συνταγές που θα γράψουν με τις μαμάδες τους για να δούμε αν έχουμε καταγράψει στη λίστα μας όλα τα υλικά.
Επόμενη μέρα και χαρούμενα καταφθάνουν με συνταγές και μα αγωνία ρωτούν αν κάνει η συνταγή . Διαβάζουμε μία μία τις συνταγές και μόνα τους αποκλείουν όσες δεν είναι κέικ με μήλο. Ετοιμάζουμε τη λίστα μας και ρωτάμε τα παιδιά, χρειαζόμαστε κάτι άλλο;
 Όλα μαζί απαντούν όχι .
 Ωραία Χρύσα λες να μας τα δώσει ο μπαμπάς σου;
 Ναι θα μας τα δώσει αν τον πληρώσουμε. 
Με τι θα τον πληρώσουμε;
Θα του δώσουμε τα σοκολατάκια και εκείνος θα μας δώσει τα υλικά που χρειαζόμαστε. ( πόσο μα πόσο ωραία η ιδέα της ανταλλαγής προϊόντων;) Μετά από αρκετή συζήτηση τα παιδιά αποφάσισαν πως χρειαζόμαστε και χρήματα. 
Πρώτη μας έξοδος από το σχολείο και τα παιδιά ενθουσιασμένα μας οδηγούν στον μπακάλη. 
Επιστρέφουμε και το σχολείο μας μετατρέπεται σε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής. Ανακατεύουν τα υλικά και τοποθετούν το μείγμα σε ατομικά φορμάκια και σε μικρό ταψάκι για να κεράσουν τους γονείς τους το μεσημέρι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου