Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Γιορτή της μητέρας

Με τα παιδιά αναζητώντας πίνακες στο διαδίκτυο για τη γιορτή της μητέρας ξεχωρίσαμε τους παρακάτω πίνακες. Το διαδίκτυο μας πρόσφερε την ευκαιρία να γνωρίσουμε ζωγράφους και να αποκωδικοποιήσουμε την τρυφερή σχέση που αποτύπωσε ο ζωγράφος. Μίλησαν για τα χρώματα, τα αντικείμενα, τα πρόσωπα και τις ενέργειες αυτών, μα και τα συναισθήματα τους. 


KmBerggen

Γιώργος Ιακωβίδης







Łukasz Ciaciuch,


 Auguste Renoir
Παρατήρησαν πως σε κάποιους πίνακες τα χρώματα ήταν σκούρα, σε κάποιους απαλά και σε κάποιους φωτεινά. Μίλησαν για το σύνδεσμο αγάπης μεταξύ μητέρας και παιδιού. Εξέφρασαν μέσω αυτών δικές τους εμπειρίες και βιώματα προσφέροντας την ευκαιρία στη νηπιαγωγό να πάρει μία συνέντευξη μικρή από τα παιδιά αλλά και να καταγράψει στο χαρτί τις ευχές του κάθε παιδιού για τη μητέρα του.

















Κάθε ευχή ξεχωριστή, κάθε ζωγραφιά μοναδική. Εξέφρασαν την αγάπη τους αποτυπώνοντας εικαστικά τη μητέρα τους ή τον μπαμπά τους. Μα το γράμμα στη δική τους μαμά δεν θα μπορούσε να δοθεί σε εκείνη δίχως το περιτύλιγμα του. Και το περιτύλιγμα δεν ήταν τίποτε άλλο από έναν όμορφα διακοσμημένο φάκελο από τα χεράκια τους.
Τελειώνοντας την εργασία τους άρχισαν να ρωτούν κυρία πότε θα το δώσουμε στη μαμά μας; Πόσο δύσκολο στα παιδιά αυτής της ηλικίας να εξηγήσεις το χρόνο! Χρησιμοποίησα λοιπόν τις βραδιές που θα πρέπει να κοιμηθούν για να το αντιληφθούν. Κι εκείνα άρχισαν κυρία δηλαδή θα κοιμηθούμε σήμερα και αύριο και όταν θα ξυπνήσουμε θα είναι Κυριακή; Όπως το είπατε. θα πρέπει λοιπόν να το κρατήσετε μυστικό και την Κυριακή να της το δώσετε. (Εδώ λοιπόν θα σημειώσω κάτι που συνέβη κατά τη στιγμή αποχώρησης των παιδιών. Ένα παιδάκι βλέποντας ό τι έχει έρθει η μητέρα του για να το πάρει, γυρίζει πίσω και μου λέει στο αυτί. Κυρία ήρθε η μητέρα μου να με πάρει και θα ανοίξει την τσάντα μου για να πάρει την πετσέτα μου. Θα ανακαλύψει το γράμμα. Τι θα κάνω τώρα; Πάμε μαζί στη μαμά και να της πω εγώ ότι δεν πρέπει να ανοίξει για κανέναν λόγο την τσάντα σου σήμερα και αύριο χωρίς να της πω το γιατί. Εντάξει κυρία. Πλησίασα λοιπόν τη μητέρα και της είπα πως δεν πρέπει για κανένα λόγο να ανοίξει την τσάντα του παιδιού. Η μητέρα κοιτούσε με απορία κι εγώ προσπαθούσα να της εξηγήσω με τα μάτια. Εύχομαι να αποκωδικοποίησε τα οφθαλμικά μου μηνύματα και να μην χαλάσει η έκπληξη για το παιδί.)
Κλείνοντας τη θεματική μας αποφασίσαμε να ζωντανέψουμε κάποιους από τους πίνακες ζωγραφικής. Τα παιδιά επέλεγαν το ζευγάρι τους, τον πίνακα με τον οποίον θα δούλευαν και η νηπιαγωγός θα ήταν η φωτογράφος, χρησιμοποιώντας το κινητό της τηλέφωνο. ( Ας σημειώσω κι εδώ την παρατήρηση που δέχτηκα από κάποιο παιδί πως δεν πρέπει να χρησιμοποιώ το κινητό μου στην τάξη για να μιλάω. Όταν λοιπόν τη ρώτησα: θα το χρησιμοποιήσω σαν τηλέφωνο ή σαν φωτογραφική μηχανή μου απάντησε: Εντάξει κυρία αφού θα είναι η φωτογραφική σου μηχανή να το χρησιμοποιήσεις.) Έχοντας λοιπόν την άδεια της ξεκίνησε η δραστηριότητα.









Κάποια παιδιά δυσκολεύτηκαν αρκετά να ζωντανέψουν τις στάσεις που είχαν μελετήσει. Τη δυσκολία αυτή έλυσαν παιδιά της ομάδας που έπαιξαν το ρόλο του σκηνοθέτη, δίνοντας οδηγίες στα παιδιά για το πως θα έπρεπε να καθίσουν, να τοποθετήσουν τα χέρια τους........
Και φθάνοντας στο τέλος της θεματικής μας διαβάσαμε και το παραμύθι "Εγώ θα σ' αγαπώ ότι κι αν γίνει" 

Ερωτήσεις που τέθηκαν στα παιδιά
Γιατί νομίζετε πως συμπεριφέρθηκε έτσι ο φίλος μας;
- Ήθελε να παιδέψει τη μαμά του
- Δεν του έδινε σημασία η μαμά του γιατί μιλούσε στο τηλέφωνο.
- Ήταν θυμωμένος γιατί η μαμά του δεν τον άφηνε να πάει να παίξει
Εσείς έχετε ποτέ νιώσει όπως ένιωθε ο φίλος μας; Σας θυμίζω πως είπε πως δεν τον αγαπά κανένας
- Κυρία εγώ νιώθω έτσι όταν μου λένε στο σχολείο πως δεν σε έχω φίλη
- Νιώθω έτσι όταν δεν θέλει ο αδερφός μου να παίξει μαζί μου
Μπορεί η αγάπη να σπάσει;
- Κυρία μπορεί να σπάσει όταν σπάει ένα ποτήρι
- θα ήθελες να μου εξηγήσεις τι εννοείς;
- Μία φορά έσπασα ένα ποτήρι και η μαμά μου, μου φώναξε κι εγώ ένιωσα ότι δεν με αγαπά
- Δηλαδή όταν κάνετε μία ζαβολιά νομίζετε ότι σπάει η αγάπη;
- Ναι
- Όλοι σας έχετε κάνει ζαβολιές και όλους σας, σα έχει μαλώσει η μαμά σας. Αν σας ρωτήσω τώρα 'Σας αγαπάει η μαμά σας;" Τι θα μου απαντήσετε;
- Με μία φωνή όλα απάντησαν ναι
Στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να πουν ποιο κομμάτι τους άρεσε περισσότερο, χρησιμοποιώντας τις εικόνες του παραμυθιού. Κάποια επέλεξαν την εικόνα που το αλεπουδάκι είχε κάνει άνω κάτω το δωμάτιό του και κάποια επέλεξαν τη φράση "Εγώ θα σ' αγαπώ ότι κι αν γίνει"
Κι εγώ κάπου εδώ βάζω τελεία στην ανάρτηση λέγοντας στα παιδάκια μου "Εγώ θα σας αγαπώ ότι κι αν κάνετε"























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου