Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

 



Έχοντας στη διάθεσή τους λίγα κλαδάκια αμυγδαλιάς με άνθη ή και χωρίς άνθη ξεκινά η συζήτηση. Τα παιδιά παρατηρούν μιλούν, συζητούν, μυρίζουν και  αναρωτιούνται. Βλέπουν πως το ένα κλαδί έχει άνθη και το άλλο έχει μικρά μικρά μπιλάκια.  Αρχικά υποθέτουν  πως είναι ελιές. Κάποιοι διαφωνούν. Υποστηρίζουν πως οι ελιές δεν είναι έτσι, τα παιδιά δεν πείθονται. προχωρούμε σε σύγκριση παρατηρώντας τις ελιές από το κλαδάκι ου είχαμε μέσα στην τάξη. Διαπιστώνουν πως δε μοιάζει και καταλήγουν πως είναι κάποιο άλλο δέντρο.

Καταγράφουμε το όνομα στον πίνακα και τα παιδιά διαβάζουν τα γράμματα και κατόπιν τις συλλαβές. Δυσκολεύονται να διαβάσουν ολόκληρη τη λέξη. Με τη βοήθεια μας το κατορθώνουν.
Κάποιος θυμάται ότι τα μπιλάκια είναι μπουμπούκια. Εγώ όμως δηλώνω πως δε γνωρίζω τι σημαίνει η λέξη και ζητώ να μου εξηγήσουν. Καταλήγουν πως όταν αυτό θα σκάσει θα γίνει λουλουδάκι. Προσπαθούν να ανοίξουν ένα μπουμπούκι και παρατηρούν πως μέσα του έχει τα πέταλα των λουλουδιών.Διορθώνουν και λένε πως δε σπάζει ανθίζει.
Η ερώτηση κάποιου άλλου παιδιού μας ( κυρία αν βάλουμε στο χώμα αυτό κλαράκι που έχει μπουμπούκια θα ανοίξουν) κάνει τα παιδιά να αναρωτηθούν το πως τρώνε τα φυτά. Μόνα τους λένε ότι τρέφεται από τις ρίζες του και μόνα τους αποκλείουν την πιθανότητα να ανθίσει. Προτείνουν να μην το φυτέψουμε αλλά να το βάλουμε σε ένα ποτήρι με νερό και να παρατηρήσουμε. Βάλαμε τα κλαδιά στο νερά και προσπάθησα να βρω ένα μέρος που δεν θα τους ενοχλεί στο καθημερινό παιχνίδι. Έτσι προτείνω κάποιο ράφι ψηλά αλλά τα παιδιά το αποκλείουν γιατί δεν έχει ήλιο. Η θέση που προτείνουν είναι δίπλα στο παράθυρο και μάλιστα με τραβηγμένη την κουρτίνα.Τους προτείνω να καταγράψουν το πως είναι και να βάλουν κι ημερομηνία και να το  παρακολουθούμε αλλά και να καταγράφουμε την εξέλιξη του μία φορά την εβδομάδα.
έτσι  μπήκαμε στη διαδικασία να φτιάξουμε τα δικά μας ημερολόγια βιβλιαράκια. Ζητώ από κάθε παιδί να πάρει από 3 χαρτιά Α4 να τα διπλώσει στη μέση, να τα ενώσω με συρραπτικό και να ζωγραφίσει το ποτήρι και το κλαδάκι. 
Κάποια παιδιά αμέσως δηλώνουν πως δεν μπορούν να το φτιάξουν. Χρησιμοποιώ τον πίνακα και τους δείχνω πως θα δουλέψουν. Καταγράφουμε και την ημερομηνία  ώστε να μπορούν όσοι δυσκολεύονται να την βλέπουν. 
Τα έργα τέχνης που δημιούργησαν είναι καταπληκτικά. Είναι τόσο ενθουσιασμένα που μετά το διάλειμμα νομίζουν πως έχει ανθίσει κάποιο μπουμπούκι 
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το μύθο της αμυγδαλιάς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου