Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Διερεύνηση των γνώσεων των νηπίων για το Πάσχα αλλά και για τη σημασία της λέξεως Θαύμα

Μιας και βρισκόμαστε στην περίοδο πριν το Πάσχα μελετάμε την πολύ σημαντική γιορτή της Ορθοδοξίας μαθαίνοντας για το έργο και τη ζωή του Χριστού στο διάστημα που έζησε στη γη ως Άνθρωπος. 
Στην παρακάτω φωτογραφία μπορείτε να διαβάσετε τα όσα γνωρίζουν τα παιδιά για το Πάσχα κάθε ιδέα τους καταγραφόταν από τη Νηπιαγωγό στον πίνακα.

Χρησιμοποιώντας ως εποπτικό μέσο διδασκαλίας τη Βίβλο μιλήσαμε για κάποια από τα θαύματα που έκανε ο Χριστός.
Πριν όμως από αυτό θέλησα να ακούσω τη γνώμη των παιδιών σχετικά με τη σημασία της λέξης θαύμα.Προσπάθησα να μάθω το πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά τη λέξη θαύμα
Σύμφωνα με το λεξικό θαύμα είναι κάθε υπερφυσικό φαινόμενο που δεν εξηγείται με τη λογική και αποδίδεται συνήθως σε θεϊκή επέμβαση. Καθετί το υπέροχο αντικείμενο θαυμασμού
Παιδιά θα μπορούσατε να μου εξηγήσετε τι σημαίνει Θαύμα;
Αυτό που υποστήριξαν τα παιδιά ήταν: ότι το θαύμα είναι κάτι μοναδικό, κάτι συναρπαστικό.
Θέλοντας να διερευνήσω λίγο περισσότερο τη άποψη αυτή ρώτησα τα παιδιά: Θαύματα μπορούν να κάνουν όλοι;
19 από τα 20 παιδιά υποστήριξαν ότι όλοι μπορούμε να κάνουμε θαύματα και μόνο ένα υποστήριξε ότι θαύματα μπορεί να κάνει μόνο ο θεός.
Θέλησα λοιπόν να μάθω αν αυτά έχουν κατορθώσει να κάνουν κάποια θαύματα και ποια είναι αυτά.
Κυρία εγώ δεν μπορούσα να σκαρφαλώσω σε ένα δεντδρόσπιτο γιατί πάντα έπεφτα. 
Συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα το θαύμα.
Κυρία το θαύμα είναι ότι κάποια στιγμή το κατόρθωσα χωρίς να χτυπήσω. Δεν είναι ένα θαύμα το ότι τα κατάφερα;
Δηλαδή θέλεις να πεις ότι όταν δοκιμάζουμε κάτι που μας δυσκολεύει πολύ και στο τέλος το κατορθώνουμε αυτό είναι ένα θαύμα;
Ναι.
Κυρία έχω κάνει κι εγώ ένα θαύμα.
Θέλεις να μας πεις γι αυτό;
Κατόρθωσα κι εμφάνισα μέσα από το αυτί μου ένα δαχτυλίδι και το πρόσφερα σε μια κυρία.
Κυρία να πω και για το δικό μου;
Έκλεισα τα μάτια μου με ένα μαντήλι πήρα τους μαρκαδόρους μου και μπόρεσα να ζωγραφίσω όπως ζωγραφίζω και με ανοικτά μάτια.
Μέσα από τη συνεχή επικοινωνία με τα παιδιά σχετικά με τη σημασία της λέξης εκείνο που αντιλήφθηκα ότι τα παιδιά θεωρούν θαύμα τη συνεχή προσπάθεια τους μέχρι να κατορθώσουν να πετύχουν αυτό για το οποίο μοχθούσαν, γιατί όλα τα παιδιά επεσήμαναν τη συνεχή προσπάθειά τους μέχρι να κατορθώσουν αυτό που είχαν από την αρχή στοχεύσει.
Γοητευτικός και μαγευτικός ο κόσμος σκέψης των νηπίων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου