Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

παιχνίδια διάκρισης ήχων παραγόμενων από μουσικά όργανα - παιχνίδια με αριθμούς

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τους ήχους μουσικών οργάνων Μεταλλόφωνο, μαράκες, καστανιέτες, ντέφι. Αρχικά τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν τον ήχο του μουσικού οργάνου που έπαιζε και να χτυπήσουν το αντίστοιχο μουσικό όργανο. (θεμελιώδεις κανόνες αυτού του παιχνιδιού η απόλυτη ησυχία, μάτια κλειστά για να μπορέσουν  να επικεντρώσουν στην αίσθηση της ακοής)
Το παιχνίδι αφού διαπιστώσουμε ότι κανένα παιδί δεν μπερδεύει τους ήχους γίνεται πιο σύνθετο. Η Νηπιαγωγός έχει μία σειρά μουσικών οργάνων ίδια με αυτή που έχει το παιδί μπροστά του. (σήμερα ήταν τα όργανα που αναφέρω πιο πάνω). Το παιδί καλείται να χτυπήσει με την ίδια σειρά τα μουσικά όργανα που χτύπησε η Νηπιαγωγός.
Στόχος του παιχνιδιού πέρα από τη διάκριση των ήχων είναι και η εξάσκηση της ακοής και της μνήμης των παιδιών αλλά και το να προσπαθούν να δουλέψουν με ησυχία.
Παιχνίδια με αριθμούς διαφορετικά για τα νήπια και τα προνήπια.
Για τα προνήπια το παιχνίδι αρχικά χρησιμοποιήθηκε για να ανακαλύψουμε τις γνώσεις τους σχετικά με τα αριθμητικά σύμβολα αλλά και την αντίστοιχη ποσότητα που περικλείει το κάθε αριθμητικό σύμβολο. 
Μπορείς να μου δείξεις το 5 , το 3............
Εξηγούμε βέβαια στα παιδιά πως όταν δεν γνωρίζουν πρέπει να πουν δεν το ξέρω και ότι δεν μπορούμε να τα ξέρουμε όλα. Αυτό είναι κάτι που ανακουφίζει τα παιδιά γιατί αντιλαμβάνονται ότι και το δεν ξέρω είναι μια απάντηση που η κα θα την δεχτεί.
Στη συνέχεια το παιχνίδι άλλαξε σε παιχνίδι παρατηρητικότητας.
Τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν ποιοι αριθμοί άλλαξαν σειρά ( κανόνας του παιχνιδιού τα μάτια κλειστά όταν οι αριθμοί μπερδεύονται, τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιήσουν και τον προφορικό λόγο και να μας εξηγήσουν ποια σύμβολα άλλαξαν θέση) 
Όσον αφορά τα νήπια το παιχνίδι ήταν ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε παιδιού.
Αριθμοί που τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους από το 0 - 9
Βάζω τους αριθμού στη σειρά.
Βρίσκω τον αριθμό που βρίσκεται ανάμεσα π.χ στο 3 και στο 5
Ζητώ να μου δείξουν το π.χ το 6 και να τοποθετήσουν επάνω τόσες ξυλομπογιές όσες δηλώνει ο αριθμός.
Να μου δείξουν έναν αριθμό μικρότερο ή μεγαλύτερο από κάποιον άλλον
Επιλέγω 2 αριθμούς τοποθετώ επάνω ξυλομπογιές τόσες όσες δηλώνει ο αριθμός και στη συνέχει καλείται το παιδί να ανακαλύψει το νέο αριθμό που δημιουργείται αν ενώσουμε τις μπογιές να τον εντοπίσουν και να τοποθετήσουν τόσες μπογιές όσες δηλώνει ο αριθμός.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου