Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

Κατασκευή ρολογιού

Τα παιδιά βάζουν αριθμούς τυχαία για να δημιουργήσουν το ταμπλό ενός ρολογιού.
Τοποθετούν αριθμούς που πιστεύουν ότι θα συναντήσουν σε ένα ρολόι. Όταν καταγράφεται ο 2ος αριθμός από κάποιο παιδί κάποια διαμαρτύρονται και λένε ότι δεν μπορούμε να γράψουμε ξανά τον ίδιο αριθμό. Κάποια άλλα δυσκολεύονται να γράψουν αριθμούς πάνω από το 5 και γι αυτό καταγράφονται αριθμοί από τη νηπιαγωγό στον πίνακα μέχρι το 15. Παρατηρούν επίσης ότι κάποιοι είναι ανακατεμένοι.
 2η απόπειρα καταγραφής των αριθμών στον κύκλο
Αυτή τη φορά οι αριθμοί τοποθετούνται στη σειρά. Στη διάθεση των παιδιών ένα πραγματικό ρολόι για να συγκρίνουν . Τους βάλαμε πολύ κοντά τον έναν με τον άλλον. Πρέπει να είναι πιο μακριά. Αυτό όμως το έχει συνειδητοποιήσει μόνο ένα παιδί και γι αυτό του δίνω ένα χάρτινο κύκλο και το προτρέπω να δουλέψει μόνο του. Επιστρέφει και βλέπω απλωμένους τους αριθμούς στην περίμετρο του κύκλου. Το προτρέπω να συγκρίνει το δικό του με το αληθινό και να παρατηρήσει συγκεκριμένα τα ζευγάρια των αριθμών 12,6 και 3,9.παρατηρεί ότι βρίσκονται απέναντι. Όλα τα παιδιά αρχίζουν να παρατηρούν ότι το ρολόι είναι μοιρασμένο σε 12 ίσα κομμάτια. 
Τώρα θα δουλέψουν σε ομάδες . σε κάθε ομάδα βρίσκονται και νήπια και προνήπια. Στη διάθεση των αρχηγών και της ομάδας βρίσκεται μόνο ένας κύκλο με καθορισμένο το κέντρο του και τα παιδιά ζητούν μαρκαδόρο, κάτι για να τραβούν γραμμές και γόμα και μολύβι. Πιάνουν δουλειά και αρχίζουν να συζητάνε για το πως θα κατορθώσουν τα μοιράσουν τον κύκλο.
1η ομάδα 
Ο αρχηγός μοιράζει τις δουλειές αλλά κρατάει το χάρακα ώστε να είναι σίγουρος ότι οι γραμμές θα περνούν από το κέντρο. Δουλεύουν όμως μόνο με μαρκαδόρο. Κάποιος από την ομάδα λέει ότι τα προνήπια δεν ξέρουν να γράφουν τους αριθμούς και χρειάζονται χαρτί για να τους δείχνουν πως γράφονται οι αριθμοί.Τελειώνοντας διαπιστώνουν ότι τα ζευγάρια των αριθμών δε βρίσκονται απέναντι και απογοητεύονται γιατί δεν μπορούν να το διορθώσουν, Τους προτρέπω να γυρίσουν τον κύκλο από την άλλη μεριά και να ξαναπροσπαθήσουν.

2η ομάδα 
Ο αρχηγός της ομάδας απευθύνεται συνεχώς σε εμένα κι όχι στην ομάδα του. μετά την παρατήρηση ότι θα πρέπει να μιλάει στην ομάδα του συγκεντρώνονται και αρχίζουν τη δουλειά. Προσπαθούν και αρχίζει να φαίνεται το αποτέλεσμα.

3η ομάδα ο αρχηγός αναλαμβάνει να χωρίσει τον κύκλο χαράσσοντας πολλές μικρές γραμμές στην περίμετρο του κύκλου και μοιράζει τη γραφή των αριθμών στην ομάδα του. Θέλει χαρτί για να δείχνει στα πιο μικρά.Τελειώνοντας διαπιστώνουν ότι έχουν συγκεντρώσει τους αριθμούς στο ένα μέρος του κύκλου και απογοητεύονται. Προτείνω και σε αυτήν την ομάδα να γυρίσουν τον κύκλο από την άλλη και να ξαναπροσπαθήσουν.

4η ομάδα
Συζητούν την πιο πολύ ώρα για το πως θα τραβήξουν τις γραμμές και κατορθώνουν να χωρίσουν τον κύκλο σε 4 κομμάτια. Παράλληλα δουλεύουν και τα ζευγάρια των αριθμών 12,6 3,9 τα οποία και δίνουν στα προνήπια για να γράψουν. Πρώτα το γράφουν σε χαρτί και τα νήπια προσπαθούν να αναπαράγουν.
Κανένα παιδί δεν έχει διαμαρτυρηθεί λέγοντας ότι πεινάει.Η ώρα όμως είναι 11:20 και γι αυτό σταματάμε τη δραστηριότητα με την υπόσχεση ότι θα συνεχίσουν αύριο .
17/1/2018
Οι ομάδες που δεν πρόλαβαν να τελειώσουν την εργασία τους τελειώνουν σήμερα. Οι προσπάθειες οι τελικές έχουν αποτυπωθεί στις φωτογραφίες.
Ακολουθεί αξιολόγηση των προσπαθειών από τα ίδια τα παιδιά. Κάθε μία ομάδα δεν αξιολογεί το δικό της αλλά κάποιας άλλης. Στη διάθεσή τους έχουν 3 λεπτά για να συζητήσουν οι αρχηγοί μα τα μέλη της ομάδας τους και στη συνέχεια να μας ανακοινώσουν οι αρχηγοί τα όσα παρατήρησαν.

Ο αρχηγός της 1ης ομάδας για το ρολόι της 4ης.
Παρατήρησα ότι έβαλαν αριθμούς όπως 77 88 65 και θέλω να μου πουν γιατί τους έβαλαν. Ακόμη να μου πουν γιατί οι αριθμοί δεν έπιασαν όλο τον κύκλο και υπάρχει κενό.
Απάντηση στην παρατήρηση του παιδιού αρχικά ήταν γέλιο αλλά στη συνέχεια μας είπαν ότι στρίμωξαν πολύ τους αριθμούς και δεν μπορούσαν να τους απλώσουν.

Ο αρχηγός της 3ης ομάδας για το ρολόι της 2ης ομάδας
Χώρισαν σε τρίγωνα το ρολόι ενώ το πραγματικό δεν είναι έτσι.
Το έκανα για να μοιράσω τον κύκλο και να απλώσω τους αριθμούς.
Ναι αλλά σε ένα τρίγωνο δεν γράψατε αριθμό.
Το καταλάβαμε κι εμείς αλλά δεν μπορούσαμε να το διορθώσουμε.

Ο αρχηγός της 2ης ομάδας για το ρολόι της 1ης
Έχουν φτιάξει ένα πολύ ωραίο ρολόι αλλά εδώ και δείχνει το διάστημα από το 1 έως το 3 είναι λίγο στριμωγμένοι οι αριθμοί

Ο αρχηγός της 4ης ομάδας για το ρολόι της 3ης
Κυρία οι αριθμοί είναι ανακατεμένοι δεν είναι με τη σειρά και κάποιοι λείπουν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου