Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Συνεργασία προς επίλυση προβλήματος

Παιχνίδι στην αυλή
Υλικά: Ράβδοι, κώνοι, δοκός ισορροπίας, αφρώδης πλάκες.
Πρόβλημα
Τα παιδιά έπρεπε να διασχίσουν μία συγκεκριμένη διαδρομή μέσα από το ποτάμι χωρίς να κινδυνέψουν να πνιγούν.( Ποτάμι ήταν  τα πλακάκια της αυλής μας. Η δοκός έγινε γέφυρα που μπορούσε όμως μόνο ένας να βρίσκεται κάθε φορά επάνω της. Οι ράβδοι στερεωμένοι στους κώνους έγιναν τα εμπόδια μας και τα αφρώδη πλακάκια ήταν ένα περισσότερα από τον πληθυσμό των παιδιών. Τα αφρώδη πλακάκια ήταν και τα μοναδικά που μπορούσαν να κινηθούν)
Στόχοι: συνεργασία, ανάπτυξη της προφορικής επικοινωνίας

Στα παιδιά εξήγησα το πρόβλημα και στη συνέχεια το παιχνίδι μας ξεκίνησε. Πάτησαν στα πλακάκια και άρχισαν να προχωρούν. Μετακινήθηκαν 2 παιδιά σε μία πλάκα προσπάθησε να μπει και τρίτο παιδί αλλά δεν χωρούσε. Δε μιλούν παρά μόνο κοιτούν γιατί δεν μπορούν να προχωρήσουν περισσότερο. Πηδούν στη δοκό αλλά σταματούν γιατί δεν μπορούν να συνεχίσουν. Προσπαθούν να βρουν πλάκα αλλά δεν μπορούν. ( Θυμίζω για άλλη μία φορά ότι οι πλάκες που βρίσκονται επάνω μπορούν να μετακινηθούν)
 Τότε επιχειρούν να την τραβήξουν με το φίλο τους  να βρίσκεται επάνω.
Ο μικρότερος της παρέας κοιτά πίσω του και θέλοντας να τον ενθαρρύνω του ζητώ να μας πει τι σκέφτηκε.
- θέλεις να μας πεις γιατί κοίταξες πίσω σου;
- Διστάζει αλλά μετά από λίγο απαντά: Έτσι
- Νομίζω πως η σκέψη σου είναι η αρχή για τη λύση του προβλήματος μας, προσπαθώ.
Μέχρι αυτή τη στιγμή τα παιδιά δε μιλούσαν.
Τότε περπατάει στην αρχική της διαδρομής  πλάκα μαζεύει την αμέσως επόμενη και φωνάζει το όνομα του φίλου του για να πάρει την πλάκα. Η πλάκα όμως στην οποία και βρίσκεται επάνω τώρα τη χωρίζει μία μεγάλη απόσταση από την άλλη.
- Δεν μπορώ να πηδήξω είναι πολύ μακριά.
- Δοκίμασε να πηδήξεις παροτρύνουν τα υπόλοιπα.
- Μα τι δεν καταλαβαίνεις, απαντά
- Κωνσταντίνε, απευθύνεται στον 1ο στη γραμμή, δώσε μου πίσω τη ροζ που σου έδωσε ο Βαγγέλης.
-Βαγγέλη θα βάλω την πλάκα πάλι στη θέση της και θα αλλάξουμε θέσεις.
- Θα πάω εγώ στο τέλος
- Βασίλη τότε λέει η Ελπίδα δώσε μας την πράσινη πλάκα και τη ροζ και πήγαινε στην κίτρινη μαζί με το Βαγγέλη.
Έτσι σιγά - σιγά το ταξίδι έφτασε στο τέλος τους.

Τα παιδιά όχι μόνο συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους για την επίλυση του προβλήματος αλλά στην προσπάθεια αυτή άρχισαν να χρησιμοποιούν τον προφορικό λόγο δημιουργώντας ακριβείς οδηγίες για να είναι επιτυχής η προσπάθειά τους. Μπράβο σας .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου