Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Ελεύθερο παιχνίδι στη γωνιά

 Τα παιδιά ζητούν να πάρουν το κουτί με τα γράμματα και να παίξουν στον μαγνητικό πίνακα. Έχοντας την άδειά μου παίρνουν το παιχνίδι το ανοίγουν και αρχικά κοιτούν το περιεχόμενο. Εξηγώ πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τ κεφαλαία και τα μικρά. Όταν όμως αποφασίσουν ότι δε θέλουν να παίξουν άλλο θα πρέπει να τοποθετήσουν τα γράμματα στη θέση τους. 

Έχετε αποφασίσει τι παιχνίδι θα παίξετε;

Σκεφτόμαστε να προσπαθούμε να γράψουμε λέξεις. Θα λέμε μία λέξη και μετά θα προσπαθούμε να τη φτιάξουμε στον πίνακα. Θα σας φωνάξουμε κυρία να τις δείτε.

Ξεκινούν λοιπόν κι εκείνο που εγώ βλέπω είναι ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν προτάσεις. Το ένα παιδάκι τοποθετεί τα γράμματα σειρά δίχως κενά και δυσκολεύομαι αρχικά να κατανοήσω τι ακριβώς έχει γράψει. Την προκαλώ να σκεφτεί: πόσες λέξεις έχεις γράψει; Το παιδί επαναλαμβάνει την πρόταση και λέει κυρία έχει πέντε λέξεις. Πολύ ωραία θα μπορούσες να μου τις ξεχωρίσεις; Όταν λέω να τις ξεχωρίσεις να αφήσεις ένα μικρό κενό ανάμεσά τους, γιατί έτσι συνηθίζεται να γράφουμε. Έχουμε δηλαδή κάνει συμφωνία οι μεγάλοι πως όταν γράφουμε θα πρέπει να ξεχωρίσουν οι λέξεις μεταξύ τους. 

Αρχίζει λοιπόν να λέει ξανά την πρόταση: 

ι κυρία μία λέξη;

Πολύ ωραία

γάτα :κουνώ καταφατικά τ κεφάλι όταν κοιτά προς το μέρος μου για επιβεβαίωση.

κε  ο σκιλος πεζουνε.

Πολύ ωραία τώρα μπορώ να διαβάσω κι εγώ ι γατα κε ο σκιλος πεζουνε.



Διαβάζω την πρόταση που έχει γράψει το παιδάκι

πεζουνε ο σκιλος κε η πεταλουθα

Κυρία εγώ έγραψα ο σκιλος και η πεταλουδα πεζουνε.

Για θυμήσου όταν η κυρία γράφει στον πίνακα ξεκινά από κάτω προς τα πάνω ή το αντίθετο;

Κυρία από πάνω προς τα κάτω.

Ωραία για διάβασέ μου την πρώτη σου λέξη;

πεζουνε

Κυρία εγώ όμως δεν έγραψα πεταλουθα που είπες. Έγραψα πεταλούδα.

Ωραία προσπάθησε να διαβάσεις τη λέξη λέγοντας δύο δύο τα γραμματάκια.



Φθάνοντας στην τελευταία συλλαβή λέει: έχεις δίκιο έγραψα θα όχι δα. Μπερδεύτηκα και δε θυμόμουν ποιο ήταν το γράμμα. Που θα μπορούσες να βρεις το γράμμα; Δείχνει την εικονογραφημένη αλφαβήτα που υπάρχει κάτω από τον πίνακα μαρκαδόρου. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου