Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Βιβλιοθήκη

 Στον πίνακα γραμμένη μία λέξη κι εκείνα προσπαθούν να διαβάσουν. Κυρία λέει βιβλιοθήκη; Ναι πάρα πολύ ωραία. Θέλω να μου πείτε τι νομίζετε πως είναι μία βιβλιοθήκη κι εκείνα σηκώνουν το χέρι 

  1. Είναι για να βάζουμε βιβλία
  2. Μπορεί να έχει παραμύθια, βιβλία με ιστορία
  3. Είναι για να διαβάζουμε
  4. Μπορούμε να γράφουμε κιόλας
  5. Είναι ένα δωμάτιο με πολλά βιβλία
  6. Είναι ένα έπιπλο που βάζουμε τα βιβλία
  7. Είναι ένα δωμάτιο που έχει έπιπλα που πάνω τους έχουν πολλά βιβλία. Μπορούμε να δανειστούμε βιβλία, μπορούμε να διαβάσουμε εκεί τα βιβλία. έχει και καρέκλες και τραπέζι. Αλλά πρέπει να κάνουμε απόλυτη ησυχία.
  8. Είναι ένα έπιπλο που βάζουμε τα βιβλία για να μην τα χάνουμε και τα ψάχνουμε. Στη βιβλιοθήκη μπορώ να έχω μαρκαδόρους και μπλοκ για να ζωγραφίζω
Πως θα σας φαινόταν η ιδέα να μπορούσατε να δανειστείτε τα βιβλία που έχουμε στο σχολείο και να τα διαβάζετε παρέα με τη μαμά και το μπαμπά στο σπίτι;
Κυρία πολύ ωραία ιδέα. Εγώ μία μέρα πήγα με τη μαμά μου στη βιβλιοθήκη και δανείστηκα παραμύθια για μένα.
Θέλεις να μας πεις πως έγινε αυτό;
Η μαμά μου κυρία έδωσε ένα χαρτί  σε μία κυρία  πήραμε παραμύθι για μένα και όταν το διαβάσαμε το επιστρέψαμε
Έχοντας κάρτα βιβλιοθήκης τη δείχνω στα παιδιά και τα προτρέπω να παρατηρήσουν τι γράφει τι έχει επάνω.
Έχει ένα τηλέφωνο ένα σπιτάκι κάτι γράμματα που είναι πολύ μικρά και α κι ένα νούμερο. Διαβάζουμε τα γράμματα στα παιδιά και εξηγούμε τι ακριβώς είναι το νούμερο αλλά και πως λειτουργεί η κάρτα βιβλιοθήκης.
Κυρία έχω μία ιδέα θα πως στην αδερφούλα μου να με βοηθήσει να φτιάξω μία κάρτα και θα σας τη φέρω να σας τη δείξω.
Την επόμενη μέρα το παιδάκι πλησιάζει και λέει κυρία η αδερφή μου δεν είχε καθόλου όρεξη κι εγώ δεν μπορούσα να την κάνω μόνη μου.
Θέλεις να διαλέξεις μία φίλη και να προσπαθήσετε να φτιάξετε μία κάρτα;
Ενθουσιασμένη διαλέγει τη φίλη της ζητούν χαρτόνια μολύβια γόμες και χρώματα. 




Τους δίνω και ένα χάρακα για να μπορούν να φτιάξουν ευθείες γραμμές και αρχίζουν τη δουλειά.
Όση ώρα εκείνες δούλευαν τα παιδιά ενημέρωναν τους φίλους που έλειπαν για το τι είχαμε συζητήσει την προηγούμενη μέρα. 
Τα δύο παιδάκια δουλεύουν συγκεντρωμένα και πλησιάζοντας βλέπω πως με το χάρακα δημιούργησαν το μέγεθος έχουν ζωγραφίσει και αρχίζουν να γράφουν κάρτα βιβλιοθήκης. Το ένα παιδάκι με πλησιάζει και ρωτά κυρία ποιο γράμμα είναι το ρτα; Επαναλαμβάνω τους ήχους προσπαθώντας να απομονώσω  τον πρώτο ήχο κι εκείνο τότε λέει α κυρία είναι το ρ, το τ, και το α. Πολύ ωραία. Επιστρέφει μετά από λίγο και ρωτά μπορώ να πάρω τον πίνακα με τα γράμματα γιατί δε θυμάμαι ποιο είναι το Θ.
Τελειώνουν την κάρτα και λένε κυρία είναι έτοιμες τώρα μπορούμε να δανειστούμε βιβλία;
Θα πάτε λοιπόν στον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης την κυρία Κική και θα της πείτε αυτό που θέλετε.
Θα θέλαμε να δανειστούμε παραμύθια. Ωραία τα παραμύθια μας είναι εκεί μπορείτε να διαλέξετε και να δανειστείτε. Τα παιδιά επιλέγουν ένα παραμύθι και δίνουν την κάρτα. Η κάρτα σας είναι πολύ ωραία αλλά λυπάμαι δεν μπορώ να σας δανείσω τα βιβλία. Η κάρτα περνάει από όλα τα χέρια των παιδιών κι εμείς ρωτάμε γιατί άραγε δεν μπορούν να δανειστούν παραμύθια; 
Μα κυρία δεν έχουν γράψει όνομα
Τα παιδιά συμπληρώνουν το όνομα και επιστρέφουν μα και πάλι η κυρία Κική αρνείται να τους δανείσει. Ρωτούν με απορία μα έχω γράψει το όνομά μου γιατί;
Τα προτρέπει να σκεφτούν και δείχνει την κάρτα στα παιδιά
Κυρία δεν έχει γράψει και το επίθετό της . Επιστρέφουν και τα δύο και το ένα λέει κυρία θα γράψω και την ημερομηνία γέννησής μου, νομίζω ότι τη θυμάμαι. Συμπληρώνουν και το παιδάκι που συμπληρώνει την ημερομηνία λέει κυρία γεννήθηκα το  2017 το έχω γράψει σωστά; Νομίζω ότι χρειάζεται ακόμα ένας αριθμός αλλά δεν ξέρω ποιος. Για θυμήσου που έχουμε χρονολογία στην τάξη και παρατήρησε πως γράφεται και νομίζω ότι θα το ανακαλύψεις το νούμερο που λείπει. Συμπληρώνει και το μηδέν που έλειπε και μου το δείχνει. 
Πλησιάζουν ξανά την υπεύθυνη αλλά και πάλι αρνείται να τους δανείσει βιβλία. 
  • Μα έχω γράψει το όνομά μου και το επίθετό μου
  • Ναι αλλά εγώ ξέρω και άλλο παιδάκι που έχει το ίδιο όνομα με το δικό σου
 Κυρία τότε σε μένα θα δώσετε γιατί εγώ έχω συμπληρώσει και την ημερομηνία γέννησής μου.
Λυπάμαι αλλά ξέρω και άλλο παιδάκι που έχει γεννηθεί το 2017 και έχει το ίδιο όνομα με το δικό σου. 
Κυρία προτείνουν τα παιδιά θα πρέπει να γράψει και που μένει. 
Αφού συμπλήρωσαν και το νέο στοιχείο μπόρεσαν να δανειστούν το βιβλίο που ήθελαν.

Παιδιά θα πρέπει όμως να ενημερώσουμε και τους γονείς σας για αυτό πως θα το κάνουμε;
Κυρία να τους το πείτε όταν θα έρθουν να μας πάρουν. Μα αν σας πάρει κάποιος άλλος;
Τότε να τους γράψεις  ένα γράμμα;
Εντάξει αλλά τι θα λέει το γράμμα;
Ότι θα δανειζόμαστε βιβλία.
 Πότε θα το κάνουμε;
Αρχίζουν να λένε τις μέρες της εβδομάδας .
 Θα πρέπει να αποφασίσετε για μία μέρα και να σκεφτείτε ότι θα πρέπει να έχετε και χρόνο να το διαβάσετε. 
Κυρία την Παρασκευή;
Ωραία ιδέα και πότε θα το επιστρέφετε;
Τη Δευτέρα;
Ναι
Αν όμως κυρία δεν το επιστρέψουμε τι θα συμβεί;
Τι λέτε ότι θα συμβεί; ( οι ιδέες των παιδιών είναι τόσες πολλές που δυσκολεύομαι να τις καταγράψω. )
Κυρία δεν θα μπορεί να πάρει άλλο.
Άμα το χάσει θα πρέπει να αγοράσει ένα άλλο
Κι άμα το χαλάσει θα πρέπει να φέρει ένα άλλο.
Τι εννοείς να το χαλάσει;
Να το μουτζουρώσει
Να το σκίσει
Να το λερώσει
Να το χαλάσει ο αδερφός του ή ένας φίλος του.
Οι ιδέες των παιδιών καταγράφονται και δημιουργείται το συμβόλαιο της δανειστικής βιβλιοθήκης που μοιράζεται στα παιδιά και υπογράφεται από τη Νηπιαγωγό.
Αύριο θα δημιουργήσει την κάρτα του το κάθε παιδάκι.  Με τη βοήθεια του υπολογιστή απομονώσαμε τις φράσεις που θέλαμε από την κάρτα που έφτιαξε το παιδάκι εχθές και δημιουργήσαμε κάρτες για όλα τα παιδιά. Στη συνέχεια τα παιδιά συμπλήρωσαν το όνομά τους και διακόσμησαν τη δική τους κάρτα για τη δανειστική βιβλιοθήκη. Εξαιρετική προσπάθεια από όλα τα παιδιά και με υπέροχες ιδέες. 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου