Σάββατο 29 Απριλίου 2023

Γιορτή γονέων


 Σε συζήτηση με τη συνάδελφο σχετικά με τη δράση που θα υλοποιήσουμε για τη γιορτή της μητέρας προβληματιστήκαμε αρκετά. Όχι βέβαια για το τι θα υλοποιήσουμε, όσο για το αν θα πρέπει η συγκεκριμένη μέρα να αφιερωθεί και στους δύο γονείς. Το σκεπτικό μας απλό:
  •  Οι γονείς φροντίζουν για τη σωματική, ψυχική και νοητική υγεία του παιδιού που έφεραν στον κόσμο.
  • Η παγκόσμια ημέρα για τη γιορτή του πατέρα στις 16 Ιουνίου, όταν τα σχολεία έχουν κλείσει. ΄Άρα είναι συνεχώς αδικημένος.
  • Οι αλλαγές που παρατηρούνται στη δομή της οικογένειας.
Κοινή λοιπόν απόφαση των συναδέλφων που υπηρετούν στο Νηπιαγωγείο Αφρατίου να αφιερώσουμε τη δεύτερη Κυριακή του Μάη στους γονείς κι όχι αποκλειστικά στη μητέρα.
Αποφασίσαμε λοιπόν να διερευνήσουμε το θέμα γονείς. 
Στον πίνακα γράφεται η λέξη και τα παιδιά προσπαθούν να τη διαβάσουν. Πολύ σύντομα την αποκωδικοποιούν και φωνάζουν γονείς. Η κα Κική επεμβαίνει και λέει μα εκεί γράφει, διαβάζει όλα τα γράμματα της λέξης και τα παιδιά διαμαρτύρονται και της λένε πως το ΕΙ φωνάζει Ι και εκεί λέει γονείς. 
Ρωτάμε ξέρετε τι σημαίνει η λέξη;
Κάποια απαντούν καταφατικά κάποια αρνητικά. Στα παιδιά που απάντησαν αρνητικά αναδιατυπώνουμε την ερώτηση και τους λέμε:
Μπορείτε να μας πείτε τα ονόματα των γονιών σας;
Απαντούν αυθόρμητα ονομάζοντας τους γονείς τους.
Ποιοι είναι λοιπόν οι γονείς;
Η μαμά κι ο μπαμπάς και χαμογελούν πονηρά.
Κυρία συμπληρώνει ένα παιδί γονιός μας είναι και ο παππούς και η γιαγιά, αλλά και ο νονός και η νονά.
Κυρία οι νονοί μου έχουν χωρίσει. Να σας πω γιατί; Όχι δε θέλουμε να μάθουμε θέλουμε όμως να μας πεις αν τώρα που δε ζουν στο ίδιο σπίτι εξακολουθούν να είναι ο νονός σου και η νονά σου. Μα φυσικά κυρία απλώς δε μένουν μαζί και δε μα βλέπουν μαζί. 
Κάποιο άλλο παιδάκι συμπληρώνει εμένα οι γονείς μου κόντεψαν να χωρίσουν. Όλο τσακώνονταν αλλά κάθισαν και συζήτησαν και τώρα ηρέμησαν.
Εμένα η μαμά μου μένει σε άλλο σπίτι και ο μπαμπάς μου σε άλλο. Η μαμά μου μου έχει κάνει και αδερφούλα. 
Πολύ ωραία. Θέλουμε λοιπόν να σκεφτείτε πράγματα που κάνετε μαζί με τους γονείς σας και να μας τα πείτε.
  1. Οι γονείς δουλεύουν πολύ 
  2. Πηγαίνουν μαζί μας βόλτες.
  3. Μας ντύνουν για να πάμε στο σχολείο και στην εκκλησία.
  4. Μας μαγειρεύουν.
  5. Εμένα στο σπίτι μου μαγειρεύει ο μπαμπάς μου
  6. Καθαρίζουν το σπίτι 
  7. Φροντίζουν να είναι όμορφο και καθαρό το μέρος που ζούμε.
  8. Ετοιμάζουν τα ρούχα μας
  9. Παίζουν μαζί μας παιχνίδια
  10. Βλέπουμε μαζί τηλεόραση
  11. Μας ηρεμούν για να μπορούμε να κοιμηθούμε. 
  12. Μας διαβάζουν παραμύθια
  13. Μας πηγαίνουν σχολείο
  14. Κυρία εμένα η μαμά μου για να κοιμηθεί η αδερφή μου τη δέρνει. Θέλεις να μας δείξεις τι κάνει η μαμά ακριβώς; Θα πάρεις το μωρό από το κουκλόσπιτο και θα μας δείξεις. Το παιδάκι όμως απλώς μας κοιτά. Θα πάρω λοιπόν εγώ ένα παιδάκι στην αγκαλιά μου και θα σου δείξω κάτι κι εσύ θα σκεφτείς αν η μαμά κάνει το ίδιο. Ναι κυρία την χτυπά στον πωπό της. Για να ρωτήσουμε τη φίλη μας αν πόνεσε με αυτό που έκανα. Το παιδί απαντά αρνητικά και προσθέτει κυρία ένιωσα σαν να νυστάζω μαζί με το τραγούδι που έλεγες. Λοιπόν μικρούλι μου αυτό που μόλις σου δείξαμε λέγεται ταχτάρισμα και το κάνουν οι γονείς γιατί έτσι νανουρίζονται τα παιδιά.
  15. Μας αγαπάνε  οι γονείς μας
  16. Μας φιλάνε
  17. Μας αγκαλιάζουν και τους αγκαλιάζουμε
  18. Μας βοηθάνε να μαθαίνουμε πράγματα
  19. Φροντίζουν για την υγεία μας. Κυρία εμένα οι γονείς μου με πήγαν στη γιατρό μου και μου έκανε εμβόλιο. Με πόνεσε λίγο αλλά μου εξήγησε πως αυτό θα με προστατέψει.
  20. Φροντίζουν να δημιουργούν ησυχία στο σπίτι
  21. Όταν χάνω κάτι με βοηθάνε και ψάχνουν μαζί μου για να το βρω
  22. Μας πηγαίνουν στο σχολείο
  23. Μας ξυπνάνε
  24. Μας προσέχουν
  25. Φροντίζουν για τη διασκέδασή μας
  26. Κυρία εγώ με τον μπαμπά μου πάω για ψάρεμα
  27. Φροντίζουν για τη διασκέδασή μας
  28. Εμένα κυρία βοηθάνε τον αδελφό μου με τα μαθήματα του σχολείου
  29. Όταν χτυπάω τρέχω στη μαμά ή στο μπαμπά για να να με πάρουν μία αγκαλιά και να μην πονάω.
  30. Μας πηγαίνουν σε χορούς
  31. Μας πηγαίνουν στα πάρτυ που μας έχουν καλέσει οι φίλοι μας
  32. Τρέχω μαζί τους και έτσι γυμνάζομαι.
  33. Οι γονείς μου μοιράζονται τις δουλειές του σπιτιού.
Οι προτάσεις μικρές μα κλείνουν μέσα τους όσα κάνουν οι γονείς μας, για μας. Το χάδι, η φροντίδα, η αγκαλιά ξεχειλίζει σε κάθε  τους πρόταση. 

Δραστηριότητα 2η
Παίρνουν ένα άσπρο χαρτί το οποίο γράφει
Ζωγραφίζω τους γονείς μου
Δουλεύουν συγκεντρωμένα χωρίς να μιλούν. Όταν τελειώνουν σηκώνουν το χέρι τους κι εμείς πλησιάζουμε για να καταγράψουμε αυτά που θα μας πουν.
Πόσο ενδιαφέρουσα και αληθοφανής η εικαστική αποτύπωση των γονιών τους. Κάποια παιδιά προσθέτουν στο κάδρο και τη γιαγιά, εμπλουτίζουν προσθέτοντας τα αδέλφια τους, κάποια επιλέγουν να ζωγραφίζουν τον εαυτό τους με τη μαμά και τον μπαμπά εξαφανίζοντας τα αδέλφια τους, κάποια προσθέτουν αντικείμενα απαραίτητα για το περπάτημα της μαμάς............





























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου