Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Η ταινία μικρου μήκους που μιλάει για το φόβο. Piper

Σήμερα με τα παιδιά παρακολουθήσαμε την πιο κάτω ιστορία κινουμένων σχεδίων. Μία μικρού μήκους ταινία που περιγράφει το φόβο αλλά και τον τρόπο με τον οποίον μπορεί κάποιος να νικήσει , να ξεπεράσει το φόβο του..
Τα παιδιά ζήτησαν να την ξαναδούν και να τη συζητήσουμε μετά. Η ταινία βασίζεται σε έναν μη λεκτικό κώδικα επικοινωνίας αλλά και έχει και πολύ ωραία μουσική που σου δημιουργεί συναισθήματα ηρεμίας φόβου χαράς ........
Τα παιδιά άρχισαν να περιγράφουν βήμα βήμα το τι συνέβαινε στην ταινία.
Κα πρώτα είναι το πουλάκι στη φωλιά του που η μητέρα τους θέλει να το βγάλει έξω αλλά εκείνο δε θέλει.
Η μαμά του πηγαίνει στη θάλασσα βρίσκει ένα όστρακο το ανοίγει και το φωνάζει για να φάει. Θέλει να του μάθει να βρίσκει μόνο του την τροφή αλλά εκείνο κάθεται στη φωλιά και περιμένει με ανοικτό το στόμα για να το ταΐσουν. Βλέπει ότι η μαμά του δεν του πηγαίνει φαγητό και έτσι πηγαίνει κοντά. 
Το μεγάλο κύμα όμως το κουκούλωσε και το έστειλε πίσω στη φωλιά του. αυτό γούρλωσε τα μάτια του γιατί φοβάται πάρα πολύ.
Δεν θέλει να πλησιάσει ξανά τη θάλασσα. Τον βοήθησε΄όμως το μικρό καβουράκι αυτό του έμαθε να μην φοβάται. Του έδειξε τον τρόπο. Και μετά το πουλάκι ήταν πολύ χαρούμενο και ήταν ευτυχισμένο.
Παιδιά ποιος ήταν ο φόβος του;
Το κύμα που τον κουκούλωσε.
Ποιος τον βοήθησε να ξεπεράσει το φόβο του;
Ο καινούριος του φίλος το καβουράκι.
Πώς τον βοήθησε;
Όταν κρύφτηκαν στην άμμο και τους κουκούλωσε το νερό τον ξύπνησε για να δει.
Μπράβο παιδιά θέλετε τώρα να μου πείτε αν υπάρχει κάτι που εσείς φοβάστε;
  • τίγρεις , τα παιδιά όταν άκουσαν το φόβο του παιδιού είπαν ότι δεν υπάρχουν τίγρεις στην Ελλάδα γιατί αυτές ζουν στη ζούγκλα και όχι στο δάσος
  • φίδια, τα φοβάμαι γιατί έχουν δηλητήριο. Όμως, προτείνει ένα παιδί, αν συναντήσεις ένα φίδι θα φοβηθεί και το ίδιο από σένα κι αν επιτεθεί θα είναι από το φόβο του.
  • Το σκοτάδι, με φοβίζει γιατί δεν μπορώ να δω τι υπάρχει μπροστά μου. Το σκοτάδι όμως που έρχεται παό τη διακοπή του ρεύματος.Για να μην φοβάμαι έχω το φακό μου και τον ανάβω. αν όμως ο φακός σου δεν έχει μπαταρία τι κάνεις; Περιμένω τη μαμά που έρχεται προς τα μένα μιλώντας μου κι έστι δε φοβάμαι.
  • Το φάντασμα, δεν υπάρχουν φαντάσματα. Εγώ έχω δει είναι άσπρα και πετάνε. Τα έχεις δει να πετάνε; Όχι αλλά είναι άσπρα. Ξέρεις στο σπίτι η μαμά μου κάνει το φάντασμα. Φοράει ένα άσπρο σεντόνι παλιό που έχει ανοίξει 2 τρύπες και εμείς όταν τη βλέπουμε γελάμε συνέχεια.
  • Τους δράκουλες. Μήπως κάποιος μπορεί να μου πει τι είναι ο δράκουλας; έχει 2 πολύ μυτερά δόντια και σε τσιμπάει στο λαιμό και σου πίνει όλο το αίμα. Τι βλακείες πετιέται κάποιο παιδί δεν υπάρχουν δράκουλες αυτοί είναι μόνο στην τηλεόραση και στα παιχνίδια.
  • Τους λύκους , γιατί είναι πολύ άγριοι. Οι λύκοι ζουν στο δάσος πολύ ψηλά  και στο χωριό μας δεν έχουμε δάσος. Γιατί λοιπόν να τους φοβάσαι; Τι λέτε καλέαπένατνι από το σπίτι μου εγώ ακούω το ουρλιαχτό του λύκου και βγαίνει από το σκύλο που υπάρχει στην αυλή του σπιτιού.Μήπως είναι λυκόσκυλο; Ναι , Ε! τότε γι αυτό φωνάζει έτσι. Δεν είναι λύκος.
  • Τις αλεπούδες. Γιατί είναι πολύ χαριτωμένες με τη φουντωτή ουρά τους και τόσο γλυκούλες.
  • Τα λυκόσκυλα και τις γάτες. Δεν τα πλησιάζω αν δεν είναι δικά μου γιατί μπορεί να μου επιτεθούν.  Κα αν έρθεις στο σπίτι μου έχω 2 σκυλιά δεν θα σε πειράξουν. Αν όμως δεν είσαι εκεί και εγώ πάω να μπω στο σπίτι σου θα μου επιτεθούν. Όχι λέει ένα άλλο γιατί  πρώτα θα σε μυρίσουν. Αν το αφεντικό τους δεν είναι εκεί μάλλον θα μου ορμήξουν.
  • Τη θάλασσα όταν είμαι χωρίς μπρατσάκια γιατί δεν ξέρω καλό μπάνιο.
Παιδιά θέλετε να σας πω έναν δικό μου φόβο όταν ήμουν κι εγώ μικρούλα σαν κι εσάς και πήγαινα νηπιαγωγείο; Στο σχολείο μου υπήρχε ένα παιδί που έδερνε συνεχώς τα άλλα παιδιά και έτρωγα κι εγώ ξύλο. Έτσι κάθε φορά που η μαμά μου με ξύπναγε για να πάω στο σχολείο εγώ έκλαιγα και έκανα ότι πονάει η κοιλιά μου. Δεν τολμούσα όμως να πω και στη μαμά μου τι ακριβώς συνέβαινε γιατί το παιδί που με έδερνε μου είχε πει ότι αν ο πω στη μαμά μου ή στην κυρία μου θα με έκανε μαύρη στο ξύλο.Έτσι εγώ δεν πήγαινα σχολείο και καθόμουν στο σπίτι με τον παππού μου αν και ήθελα να είμαι με τα άλλα παιδιά. Τι νομίζετε ότι έπρεπε να κάνω;
Κα έπρεπε να το πεις στην κυρία σου. 
Προσπάθησα μία φορά αλλά το παιδί το κατάλαβε και μου είπε πως θα με κάνει μαύρη στο ξύλο. Έπρεπε να περιμένεις να πάει στην τουαλέτα και μετά να το πεις στην κυρία σου. 
Έπρεπε να το πεις στη μαμά σου.
Δηλαδή παιδιά έπρεπε να ζητήσω βοήθεια από κάποιον μεγάλο; 
Ναι ή από κάποιον που ήταν φίλος σου.
Ευχαριστώ για τη βοήθεια που μου προσφέρατε και να θυμάστε από δω κι εμπρός ότι αν συμβεί και σε σας κάτι παρόμοιο να μην διστάσετε να μιλήσετε σε κάποιον μεγάλο ή σε κάποιον φίλο σας. Μη φοβηθείτε ποτέ να πείτε αυτό που σας απασχολεί μόνο έτσι θα σταματήσετε να φοβόσαστε.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου